Sintvraagje

Het is bijna zo ver! Spannend! Vanavond begint het sinterklaasjournaal op tv, ik vind dat altijd een leuk programma en wil Joey er ook naar laten kijken. Zo heeft hij hopelijk straks wat beter door dat sint nog onderweg is naar nederland, en hoe het verhaal een beetje in elkaar zit.

Nou hadden wij het idee om straks op 4 december sint en piet bij ons thuis te laten komen. Lijkt me heel leuk, voor een kwartiertje, maar zal dat wel al kunnen met deze leeftijd? Joey is net 3 en begint al wat meer te begrijpen, Jessey zal het waarschijnlijk nog niks doen. En is het dan wel een goed idee om dat 's avonds te doen, zo vlak voor het slapen? Of beter smiddags zodat ze er nog wat langer van bij kunnen komen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Anouk

Gewijzigd door - mama_snoekie op 09 Nov 2011 13:29:12

Bij ons stond op pakjesavond een keer een groepje pieten voor de deur. Achteraf bleek dat het een vriendenclubje was wat gewoon elk jaar met pakjesavond door de wijk ging om even aan te waaien bij mensen bij wie ze zagen dat het pakjesavond was. Leuk initiatief!

Onze oudste was toen 2 jaar en 3 maanden en de jongste was bijna 11 maanden. Ze vonden het heel leuk en hebben er naderhand die avond met bijv. gaan slapen geen last van gehad dat er pieten in de huiskamer hadden gestaan.

Maar ik denk dat het per kindje scheelt hoe het erop reageert.

Groetekes, Sje

Wij vierden vorig jaar Sinterklaas 's middags en mijn speelt elk jaar voor Zwarte Piet in een gehandicapten instelling dus die dacht:“Ik ga even als Zwarte Piet langs”. Nou, Luka dacht daar dus duidelijk anders over! Die zette het op een gillen toen hij Zwarte Piet alleen al zag voor de deur!
Hij wilde er helemaal niets van weten… Hij heeft geen problemen gehad met slapen erdoor hoor!

Nu hij wat meer Zwarte Pieten op tv ziet gaat het iets beter, maar niet langer dan 5 minuten, dan moet mama de tv uit doen…
Ik denk dat het per kindje verschilt, en als je het niet probeert, weet je het ook niet toch?

Het verschilt zeker per kind. Het ene kind loopt zo met sinterklaas of zwarte piet weg en het ander kind moet er niets van hebben.
Ik denk dat Jessey meer begrijpt dan je denkt. Als Dion sinterklaas op de tv ziet roept hij gelijk he sinterklaas. Het verhaal er om heen snapt hij vast niet maar wel wie sinterklaas is.
Hier 2 panische kinderen met sinterklaas. Vorig jaar was het drama bij mijn man op het werk gierde Marijn alles bij elkaar en heeft alleen maar onder de tafel gezeten en keek af en toe heel eventjes of hij er nog was. Dion moest er ook niet veel van hebben. OP het kdv heeft Marijn als enig kind en een lokaal gezeten te kleuren en wilde er niet bij zitten. Verschillende leidsters hebben geprobeerd om hem mee te krijgen maar het lukte niet. Een van de leidsters is een keer met Marijn bezig geweest om hem er aan te laten wennen, zij trok een voor een de sintkleren aan maar zodra ze alle kleren aanhad zat Marijn al weer onder de tafel. Hij had het er vorige week nog over … was vorig jaar ook sinterklaas he. DUs hij is het niet vergeten. Met zwarte piet heeft hij minder moeite. Mijn neef was sinterklaas en zijn broer en zusje zwarte piet en ze zijn nog even bij ons langs geweest en sinterklaar heeft zijn kleren maar thuis gelaten. En dit vond hij wel leuk.
Als nu sinterklaas op de tv is vindt hij het leuk en zegt ik ben niet bang he voor sinterklaas, ik ga hem een handje geven. Dus we gaan dit jaar met frisse moed weer het sinterklaas feest vieren. Oh ja vorig jaar was het 's avonds en ze hebben daarna heerlijk geslapen.
Ik denk dat we nu dit drama met Dion gaan beleven maar we zullen zien.

Waar dit vandaan komt weet ik niet. Ik ben helemaal niet vaak met sinterklaas bezig omdat ik ze neit wil overvoeren oid

Denk dat het heel erg aan je kind ligt. als je een kindje hebt dat een beetje ban uitgevallen is zou ik het niet zo snel doen. Rens vind het helemaal geweldig dus voor hem zou het geen probleem zijn maar aangezien Noa op het moment heel erg eenkennig is doen wij het dit jaar nog niet.
Wij vieren sinterklaas sowieso 's middags. Die kids van mij zijn geen opblijvers, die vallen om 7 uur om en Rens is vanaf een uur of vijf al niet te genieten. Wij kiezen dus voor de middag omdat rens dan nog niet te moe is en hij ook nog tijd heeft om met z’n nieuwe speelgoed te spelen. Hier komen m’n zwager en mijn schoonouders sinterklaas vieren. Na de pakjes 's middags gaan we gourmetten(Rens mag dan gewoon rondbanjeren en met z’n nieuwe speelgoed spelen) en daarna kunnen de kids op de gewone tijd naar bed. "s avonds hebben we lootjes getrokken met de volwassenen.

Groetjes Ramona

@moon1983
Mijn kinderen zijn opzich helemaal niet bang aangelegd het zijn echte roudouwers maar met dingen die ze niet kunnen plaatsen is een probleem.

@Was ook verder niet lullig bedoeld ofzo hoor. Maar ik denk dat je wat dat betreft goed naar je kind moet kijken. Een kind wat naar vreemden toe bv al wat schuchter is zou ik op deze leeftijd zeker nog niet aan een paar pieten thuis blootstellen. Rens trok sinterklaas vorig jaar al aan z’n baard en bedelde om pepernoten bij de zwarte pieten. Die is ook helemaal niet verlegen aangelegd naar vreemden. Maar die van mij is bv heel erg bang voor bepaalde geluiden als een boormachine of de keukenmachine.

Groetjes Ramona

Zo had ik het ook niet opgevat hoor.
Marijn was ook altijd bang/panisch voor lawaai van boormachines ed vooral met veel lawaai gelukkig is dat over

wij vieren het bij mijn eigen familie en mijn schoonfamilie. 2 keer dus. Bij mijn schoonfamilie vorg jaar ook de sint met pieten alten komen, aangezien neefje 3,5 was. Iedereen vond het geweldig, Bo ook. Dit was in e mdidag trouwens.

Dit jaar doen we dat weer, we kennen de gene die de sint speelt (en de pieten ook) hij is ook de sinetrklaas bij de intocht, erg leuk, hij doet het super goed!!! en dit jaar vieren we het bij ons, dus de sint komt bij bo thuis!!! Ik kan niet wachten tot ik zijn gezicht zie, want hij is nu al helemaal in de ban!! Zaterdag ook intocht kijken bij ons, ik ben benieuwd hoor, hij is er helemaal gek van!!

Heb ook zijn naam in het grote boek laten zetten op internet, dan krijgen ze een filmpje waarin sinterklaas hun persoonlijk toespreekt, gebeurt allemaal automatisch natuurlijk, binnen een apar seconden, maar daar zie je niks van terug, echt heel erg leuk, en bo was helemaal hyper en grote ogen!!! Geweldige tijd dit , echt!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi!!
Bedankt voor jullie reacties! Ik was een tijdje niet geweest op ikkeben, dus nu pas reactie van mij Haha!

Maar wij gaan het wel doen hoor, het lijkt me zo gezellig en leuk voor de kids! Ze waren bij de intocht ook helemaal niet bang, en hebben gewoon handjes gegeven. Wel waren ze er stil van, zo’n zwarte piet zo dicht voor je neus, maar het was niet zo dat ze zich achter ons wilden verschuilen of huilden ofzo.

We laten ze rond half 6 komen, en dat is maar voro een kwartiertje, dus dan hebben ze daarna nog bijna 2 uur om bij te komen enmet hun nieuwe speelgoed te spelen!

Groetjes Anouk

wat leuk zeg! ja kei goed idee! hier komen de pieten uit de buurt ook langs om pepernoten te geven. echt heel erg leuk, rico is ook naar de intocht geweest en hij vond het superleuk (praat er nog over) ook dit jaar doen ze hier in het winkelcentrum weer iets met cadeautjes geloof ik. en daar deed hij vorig jaar ook aan mee, zelfs TOEN snapte hij het… alles wat leuk is hebben ze snel door je moet er gewoon aan meedoen!

Afgelopen zaterdag was de piet bij de brandweer … nou Jurian zette het op een brullen en trilde van angst … Wij dus nog geen sint en piet hier in huis