Sinterklaas

Hallo, eigenlijk puur een topic uit nieuwsgierigheid.
Onze dochter wordt 1 december 1 jaar en ja st. Nicolaas volgt dan al vlug erna.
We hebben dan ook besloten om dit jaar geen cadeautjes aan St. Nicolaas te vragen, maar hebben een lijstje klaar voor de kerstman. (Dat vierden wij voorheen ook altijd) Maar hoe doen jullie dit. En dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar degen waarvan de kindjes ook zo rond st. nicolaas geboren zijn. Het blijft toch een lastige datum en om alles in een keer te schenken stja…

groetjes Jeuly

Mijn zoon wordt 22 december 1 jaar. Wij doen niks met sinterklaas en ook niet met kerst. Mijn schoonmoeder wil wel iets geven met sinterklaas, ik heb gezegd dat dat onzin is, maar ze wil het graag nou prima dan. Maar hij snapt er toch nog allemaal niks van dus ga hem niet onnodig verwennen. Hij krijgt waarschijnlijk al genoeg met zijn verjaardag.

22-12-2009 colin geboren

Bo wordt 28 november 2, en ja nu zou ik nog kunnen sjoemelen om het met kerst te doen, maar echt leuk is dat niet. Daarnaast vieren we het met mijn familie, maar daarnaast ook nog eens met mijn schoonfamilie! Dus wij hebben eerst het weekend van zijn verjaardag, weekend daarop sinterklaas bij schoonfamilie, en weekend daarop sinterklaas bij mijn familie. Dus drie weken achter elkaar kadootjes!!
Bo heeft nu de leeftijd dat hij wel iets mee krijgt van et hele gebeuren , dus ik vind het ook moelijk. HIj krijgt nu voor zijn verjaardag een speelkeuken, waar geen bordjes pannen etc bij zitten, dus dat krijgt hij van anderen voor zijn verjaardag. Voor de sint heb ik dingen gevraagd en gekocht die hij ook over een tijdje leuk gaatvinden. En we hebben een maximum bedrag en hoeveelheid kadootjes afgesproken, anders wordt het echt te gek!! Bv, bij mijn familie, 15 euro per kind, en dan max. 1 kado. dit om overvloed te voorkomen!

liefs woezel

H.ayley is pas in februari jarig maar zelfs dat vind ik er dicht op!

Nu hebben wij het “geluk” dat we geen contact meer hebben met mijn schoonmoeder. Die spoorde echt niet… Elk kleinkind (ze heeft er inmiddels 7) ging met anderhalve jutezak aan cadeau’s naar huis. Dus dat hebben we gelukkig niet.

Maar ja, 5 dec Sinterklaas en dat word op zowel ons werk gevierd als op het werk van mijn schoonvader. Dan willen mijn ouders Sinterklaas vieren en mijn schoonvader ook nog.

Ik heb zelf 3 cadeau’s gekocht maar waar ze nu eigenlijk nog niet zo veel mee kan. En tegen mijn ouders/zussen en schoonvader heb ik gezegd dat ze het niet te bont moeten maken…

En dan voor haar 1e verjaardag kopen wij denk ik zo’n fietsje met duwstang maar waar ze straks ook zelf nog op kan fietsen.

wij komen met kerst en sinterklaas wel bij elkaar. Mijn zusje en ouders willen perse wat geven dus heb ik gezegt dat ze alleen 1 klein dingetje mogen kopen( een kleine auto ofzo) kerst doen we ook niks met kado’s. Hij snapt het inderdaad nog niet en hij heeft al zo veel.

Mijn oudste zoon van 3 is van half november. Heerlijk voor hem al die cadeaus maar voor papa en mama is het een soort Intertoys in huis! hahahahahaha

Zijn verjaardag vieren we altijd uitgebreid (meestal op de dag als de Sint naar NL komt…) . Zijn schoen zetten doen we eigenlijk altijd een week later.
Voor Sinterklaas krijgt hij ook nog cadeautjes en met kerst meestal kleding ofzo…wat nuttige dingen. Kortom hij wordt veels te veel verwend. Probeer ook zoveel mogelijk nuttige dingen te vragen en veel dingen zet ik weg en haal ik pas een half jaar later te voor schijn.

Je kunt toch ook kadootjes die ze met de verjaardag krijgen in de doos laten zitten en deze met sint en kerst opnieuw inpakken. Ze hebben nu nog de leeftijd dat dat nog kan.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ja inderdaad, ik ken het. Jony hier wordt op 5 december 3 jaar. Ik weet nog van vorig jaar, ze werdt echt ge. Pakte op gegeven moment de kadootjes ook niet meer uit. De lol was er af. Nou vieren we haar verjaardag op 8 dec. En sinterklaas op 5 dec.
Ik denk dat het elk jaar terug komt. Je hebt toch altijd wel een viering met fam/ vrienden. We komen er niet onderuit.

Als we dit wat kopen voor sinterklaas zijn het kleren, ondergoed of pyama. Speelgoed hebben ze nu al veeeeeeeel te veeeeeeeel en ik pak wat spulletjes in waar ze nu al mee spelen. Van mijn man z’n werk en op de creche hebben ze ook sinterklaas dus ik vind het wel goed. Het besef sinterklaar bij Marijn is nog niet zo dat hij weet dat hij van deze man (nou ja van ons) de kadootjes krijgt. En Dion heeft er helemaal nog geen besef van.
Ik vind het nu zonde om iets te kopen om iets te kopen. Volgend jaar zien we wel weer.

wij hebben ook een jarige in december, 14 december word Rens 2 jaar.
Vorig jaar hebben we niet aan sinterklaas gedaan omdat hij er toch niets van snapte. Dit jaar gaan we het voor het eerst vieren met hem. Maar we vieren het wel maar 1 keer heb opa en oma hier uitgenodigd. Anders word het te gek.
Ik hou het wel een beetje ingetogen met de kadootjes.
Voor zijn verjaardag krijgt hij een fiets en een puzzel van bumba en met sinterklaas krijgt hij een garage, rugzakje alvast voor de peuterspeelzaal, een uitbreidingssetje voor zijn keuken en een setje gereedschap.
Aan de visite die met z’n verjaardag komt vraag ik auto’s voor bij z’n garage bakspulletjes of play dough. Ik heb altijd liever dat hij van een bepaald soort speelgoed wat meer heeft als allemaal verschillende dingen. Dat komt zijn spel wel ten goede.
Uit principe vieren wij kerst niet met kadootjes maar anders vind ik het sowieso te gek worden.
Hier in het dorp komt de sint een week later en wij beginnen dan ook pas met schoenzetten en dan alleen op zaterdag. Hij krijgt er ook alleen snoep in want hij heeft al zoveel speelgoed.
Hij heeft ook nog nieuwe pyama’s nodig dus die pak ik denk ik in voor z’n verjaardag.
Ik had een budget van 50 euro voor z’n verjaardag en 50 euro voor de sinterklaas en daar zijn we ruim onder gebleven. Het fietsje kon ik voor 20 euro overnemen van iemand die zijn zoontje fietsen pas leuk ging vinden toen hij voor dat fietsje al te groot was. Er zit welgeteld een heel klein krasje op het stuur. Met de garage had ik ook mazzel, die was bij blokker in de aanbieding voor 20 euro. Wilde die perse van wader hebben omdat ik van iedereen hoor dat die erg stevig is. Scheelde 15 euro met de intertoys dus dat was mooi meegenomen.
Natuurlijk gun ik Rens z’n kadootjes maar wil het wel een beetje normaal houden het moet ook leuk blijven en ik wil niet dat hij een verwend nest word.

groetjes ramona

Met zijn verjaardag krijgt hij grote cadeau’s,
met Sinterklaas houden we het op kleine pakjes.
Kerst vieren we niet met cadeau’s.

M.

Seth is eind december jarig, dus ook rond die tijd.

Jammer, want het zou leuker zijn als hij 2x per jaar kado’s kon krijgen, maar dat is helaas niet zo.

Wij vieren sinterklaas (2x, bij beide opa’s en oma’s), en bij beide krijgt hij van ons 1 kado en van opa en oma nog wat, gewoon net als wat we zouden doen als zijn verjaardag niet zo zou vallen. En dan wordt hij op zijn verjaardag ook nog flink verwend natuurlijk
Ook mag hij 1 of 2x zijn schoen zetten, maa rook gewoon omdat papa en mama dat leuk vinden, haha.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Dank jullie wel voor alle reacties. Zo zie je maar opties en manieren genoeg om het wel of niet te vieren. Iedereen vult het toch op zijn eigen manier in en creativiteit genoeg.

Groetjes Jeuly

Hoi,

Hier drie kinderen in directe familie en drie volwassenen die rond sint en kerst jarig zijn.
Hier doen we de verjaardag echt goed vieren en met grotere kado’s. Wat overblijft op de verlanglijst word gescreent en met sint gegeven. Ooit is er afgesproken dat bij die familie’s met jarige kinderen of de sint viering bij schoonfamilie of bij de onze familie vieren.
Zo vieren ze maar een keer echt pakjes avond.
Van de andere helft worden er dan ook geen kadootjes gegeven.
Die geven dan een keer tussendoor iets.
Het is even wennen voor de schoonfamilie maar het werkt wel. Zo worden ze niet hyper van alle kado’s.
Nu kunnen wij ook met verjaardagen wat grotere kado’s geven daar we vaak met alle broers en zussen gezamelijk iets geven. Dus wordt er op verjaardagen ook niet al te veel kado’s gegeven.
Ook geven we niet meer dan 1 wat groter kado en twee kleinere kado’s en een letter in de zak. Dit is meer dan genoeg.
Met kerst doen we met de hele familie geen kado’s. Wij zelf gaan wel langs bij de schoonouders en daar worden wel kado’s geven maar nu moet ik zeggen dat wij zelf niet diegene zijn die jarig rondom die tijd zijn.

lon106