Hoi Marianne,
Iets waar muziekjes in zitten is een schot in de roos. Dat kan al het meest simpele ding zijn. Let er wel op dat de knopjes niet hard ingedrukt hoeven worden anders kan Ruben het niet zelf aanzetten.
Wij hebben een muziekding waar je maar naar de knopjes hoeft te kijken en het springt al aan. Onze jongste vond het al heel snel prachtig. Ze is nu bijna 10 maanden en speelt er nog mee. Sterker nog, onze oudste van 2 jaar vindt het nog steeds prachtig!
Ik heb geen idee van welk merk het is, ze hadden het vorig jaar eens bij het Kruidvat en laatst zag ik het in een van de speelgoedkrantjes. Evt. wil ik wel even voor je opzoeken waar het te koop is.
Het leuke van dat ding is dat je het op 3 standen kunt zetten. De knopjes hebben allemaal verschillende vormen en kleuren en zitten op een clownsgezicht. Stand 1 is “delen van het gezicht leren”, stand 2 is “vormen en kleuren leren” en stand 3 is muziekjes (en er zitten heel veel verschillende muziekjes in!).
Bij stand 1 en 2 zit er een stem in die je vraagt dingen op het clownsgezicht aan te wijzen en dan krijg je te horen of het goed of niet goed was en tegelijkertijd gaat er dan een geel of groen lampje branden.
Die standen 1 en 2 zijn nu nog niet aan de orde, want alleen die muziekjes zijn interessant voor Ruben, maar je ziet het, onze oudste van 2 kan er dus ook nog een hele tijd mee spelen want die is nu erg geïnteresseerd in vormen en kleuren.
Erg leerzaam en leuk ding dus!
Ik geloof dat het niet eens zo heel duur was, iets van 7,95 ofzo.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)
Gewijzigd door - Sje op 18 Nov 2005 20:15:38