Sinterklaas, wat te geven?

Sinterklaas komt er weer aan, en eigenlijk vieren wij dit nooit maar nu Ruben er is vind ik het toch wel leuk om er iets aan te gaan doen, ook al bezeft hij het allemaal nog niet.

Nu wil ik graag een speeltje voor hem kopen waar hij echt iets aan heeft, want hij is erg snel ergens op uitgekeken en verveelt zich dan.

Nu ben ik een aantal speelgoedzaken afgeweest, en ben geholpen door erg jongedames die er totaal geen verstand van hadden, dus ik heb nog steeds niks weten te vinden.

Hebben jullie misschien een idee wat er echt leuk is voor een klein ventje van dan bijna 5 maanden?

Groetjes Marianne.

pfff ik vind het zelf latig voor Jessin, natuurlijk ook omdat we nog allemaal speelgoed van Evianne hebben van die leeftijd. Maar wat we nog niet hebben is bv een activety-centre ( zo`n ding voor aan de binnenkant van de box met allemaal knopjes en toestanden). Aangezien ze nu op deze leeftijd erg met grijpen en pakken bezig zijn lijkt me dat wel leuk. Als ik speelgoed koop dan kijk ik erg naar waar ze mee bezig zijn op da moment. Jessin doet zijn best om dingetjes te pakken, rolt nu op zijn buik en probeert zijn kontje en beentjes op te trekken voor het kruipen. Evianne is erg met dr handjes bezig op het moment, dus krijgt ze vanalles om te knutselen ( karton, plak, plakkaatverf, priklapje en prikpen enz… )

Gewijzigd door - Assie op 18 Nov 2005 20:02:05

Hoi Marianne,

Iets waar muziekjes in zitten is een schot in de roos. Dat kan al het meest simpele ding zijn. Let er wel op dat de knopjes niet hard ingedrukt hoeven worden anders kan Ruben het niet zelf aanzetten.

Wij hebben een muziekding waar je maar naar de knopjes hoeft te kijken en het springt al aan. Onze jongste vond het al heel snel prachtig. Ze is nu bijna 10 maanden en speelt er nog mee. Sterker nog, onze oudste van 2 jaar vindt het nog steeds prachtig!

Ik heb geen idee van welk merk het is, ze hadden het vorig jaar eens bij het Kruidvat en laatst zag ik het in een van de speelgoedkrantjes. Evt. wil ik wel even voor je opzoeken waar het te koop is.

Het leuke van dat ding is dat je het op 3 standen kunt zetten. De knopjes hebben allemaal verschillende vormen en kleuren en zitten op een clownsgezicht. Stand 1 is “delen van het gezicht leren”, stand 2 is “vormen en kleuren leren” en stand 3 is muziekjes (en er zitten heel veel verschillende muziekjes in!).

Bij stand 1 en 2 zit er een stem in die je vraagt dingen op het clownsgezicht aan te wijzen en dan krijg je te horen of het goed of niet goed was en tegelijkertijd gaat er dan een geel of groen lampje branden.

Die standen 1 en 2 zijn nu nog niet aan de orde, want alleen die muziekjes zijn interessant voor Ruben, maar je ziet het, onze oudste van 2 kan er dus ook nog een hele tijd mee spelen want die is nu erg geïnteresseerd in vormen en kleuren.

Erg leerzaam en leuk ding dus!

Ik geloof dat het niet eens zo heel duur was, iets van 7,95 ofzo.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 18 Nov 2005 20:15:38

cas heeft een babygym die hij helemaal geweldig vind met liedjes en lichtjes mama wordt er alleen wel een beetje krankjorum van al diezelfde liedjes. Van de week bracht de sint bij mijn vriendin een kiekeboe bal en je raad het al weer met allerlei liedjes en lampjes. Cas vind het helemaal geweldig

Ja inderdaad alles met lichtjes en geluid vind hij wel leuk, alleen binnen een week kijk hij er gewoon niet meer naar om, en als ik het een weekje later weer eens probeer wil hij er niks van weten.
Hij begint al net zo eigenwijs als zijn moeder te worden hahahaha…

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Ik vind de chicco activity gym prima voor mijn baby (nu 4 mand. 2 wk). wij hadden dit gekocht toen zij 3 mand. was voor haar grijpen te leren. tot nu is zij heel bezig met het en haar grijpen is heel beter! baby spiegel is ook goed voor ‘tummy time’. ik denk meestal babies zijn fascineerd (?) met spiegel…

groetjes,
rachel

Gewijzigd door - bixdee op 23 Nov 2005 13:35:41

Gewijzigd door - bixdee op 23 Nov 2005 14:01:46

Wat jullie allemaal melden zijn hele goede ideeën. Kan me daar alleen maar bij aansluiten. Zelf hebben we er geen ervaring mee omdat onze meiden al (bijna) 1 waren toen we Sinterklaas vierden/vieren…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
en Fajah (17-11-2004)

Hoi hoi!

Ik heb ook een kleintje en vind het ook lastig om leuk speelgoed te vinden voor mijn dreumes. Maar ik heb een mooie site gevonden waar je van alles voor de allerkleinsten kan kopen. Heel klantvriendelijk!

link verwijderd

Misschien heb je er wat aan, succes!

Hanneke
Mama van Teun

Gewijzigd door - Asje op 01 Oct 2007 08:39:01

Hoi Senna helemaal geweldig vind is het magische liedjesboek.
Kleurtjes, een lampje dat gaat branden, verschillende muziekjes en je kan er redelijk rum mee omgaan en dan blijft hij goed heel.

Groet Vanessa.

Sowieso is alles van vtech leuk…
Maar wat betreft cadeautje: wel rekening mee houden dat de kleine dan ouder is en wat meer kan.
Ik heb van de dames waar ik mee zwem een speelbord gekregen die ik in de box kan hangen en als Jeske begint te lopen kan ik m op wieltjes klikken.
Er zitten ook allerlei liedjes en stemmetjes op. Volgens mij is die van Chicco…

Hallo Marianne!

Ik heb van V-tech een leuk spiegeltje dat is echt leuk heeft ook een liedje van.

“Spiegeltje spiegeltje aan de wand
wie is de mooiste van het land.
De liefste baby dat ben jij,
kom en zing met mij.”

Dan druk je op een dier en zegt hij ik ben een vogel tjielp tjielp etc is echt heel leuk.

Misschien heb je er wat aan.

gr,Debora

Hoi,

Wij vieren pas sinterklaas als de kinderen er besef van hebben.
Ik vind dat nu nog veel te vroeg.
Elke is 2 1/2 en anne is 12 week.
Waarschijnlijk pas wanneer Elke 3 jaar is.

Groeten Heleen

Hebben jullie in de gaten dat dit een topic van 2 jaar terug is