Sinterklaas vraag

Hoe vieren jullie eigenlijk sinterklaas.
We willen dit jaar voor het eerst met onze dochter sinterklaas vieren, maar zitten een beetje in dubio over de invulling. Wij vierden dit thuis op 5 december in de avond. Er werd dan op de deur geklopt en dan hadden de pieten allemaal cadeautjes gebracht. Bij mijn vriend vierden ze dit op 6 december in de ochtend. De sint was dan in de avond langs geweest en in de ochtend vonden ze alle cadeautjes.

We zijn dus nieuwsgierig naar jullie invullingen.

Bij ons speelt ook nog mee dat onze dochter 1 december jarig is en wij dat weekend (3 dec) haar verjaardag willen vieren. Maar ze moet wel het verschil weten / leren

Groetjes Jeuly

Hmm tja zo samen met haar verjaardag is wel lastig.
Maar dat verschil merkt ze toch wel denk ik, als ze wat groter is, nu ze 2 wordt zal ze dat toch nog niet zo heel bewust meemaken allemaal.

Wij vieren het samen met mijn ouders+broertje en broer+gezin op 3 december. Eerst met zn allen eten (traditie snert met pannekoeken ), en dan wordt er op de deur geklopt en staan er opeens een heleboel cadeautjes. En dan natuurlijk afgelopen zaterdag na de landelijke intocht schoenzetten, en volgende week, als ie bij ons op het dorp komt nog een keer.

Als je het echt wat meer gescheiden wilt houden, zou ik proberen voortaan haar verjaardag echt op 1dec. te vieren, en sint op 5 dec.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Lastig is dat he, helemaal met 2 opa’s en oma’s…

Wij vieren op 3 december Sinterklaas bij mijn schoonouders in de middag om 16.00 uur, dan word er op de deur geklopt en staat er een zak vol cadeaus. Op 4 december vieren we Sinterklaas bij mijn ouders en met mijn opa en oma samen, ook in de middag om 16.00 uur. We vieren het in de middag omdat Luka 's avonds om 19.00 uur echt zo moe is dat hij slapen wil en dan ben je eigenlijk net begonnen met het uitpakken van cadeaus…

Hij mag 2x per week zijn schoen zetten, op Dinsdag en Vrijdag en natuurlijk gister en vandaag omdat Sint is aangekomen!

Hij snapt er nog iets van, maar wij vinden het zo leuk!

bij ons is het ook relatief lastig omdat Bo op 28 november jarig is. dit jaar hebben we ervoor gekozen om het op 26 november te vieren (zijn verjaardag dan) maar zijn neefje is de 23e jarig dus volgend jaar zal het wel in het weekend van 1 of 2 december gevierd worden en dan wordt het nog lastiger!!!

Wij vieren het op 4 december met mijn schoonfamilie bij ons thuis, en op 10 december bij mijn eigen familie, bij mijn zus thuis.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

wij doen het 2 keer, op 3 en op 5 december.
op 5 december met de oma’s en ons gezin. en 3 december gaan we naar mijn vader toe, helaas kon dit even niet anders…
ook in datum konden we het niet anders regelen anders had ik liever na 5 december naar mn vader gegaan zodat we konden zeggen dat de sint daar ook iets had achtergelaten.

Wij vieren sinterklaas zaterdag 3 december met mijn ouders en het weekend daarop zijn we een weekendje weg met mijn schoonouders en dan vieren we het met hun.

Groetjes,
Sandra

Hier is het eigenlijk veel te veel…

Komend weekend is er op zaterdag Sint bij mijn schoonvader op het werk.
De zondag is het op ons werk.

De week daarop is het op zondag bij mijn schoonmoeder.
En de 4e vieren we het thuis.