Sinterklaas advies gevraagd


#1

verleden week paste me moeder op kaitlyn ik moest werken op zaterdag en hans was met dylan en opa naar het honkballen

vraag me moeder moet de ds mee naar oma,ja is goed,waarop oma zegt is wel een mooi kado van sinterklaas he

zegt kaitlyn,ja heb jij of mama het gekocht,nou sinterklaas zegt oms en ze begint te lachen

meiden ik hoop nog zo dat ze dit jaar nog geloofd he,ze zit in groep 4 word 8 maar vind het nog wel leuk

dylan was bijna 10 toen we het maar eens gingen vertellen,maar wil nog zekker dit jaa en eigenlijk ook volgend jaar nog een gelovend kind bij het leuke sint feest

maar wat zullen jullie doen,als ze dadelijk als het weer de tijd is vraagt of hij nep is of echt

mijn gevoel zegt gewoon zeggen dat hij bestaat,maarja als ze door gaat vragen he,waar doe ik dan goed aan

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#2

beste bianca

ik zou op een gegeven moment eerlijk zijn tegen je kind .
en dan zou ik er de suprice er tegen over zeten .
wij doen het namelijk zo bij mij ouders thuis is er nog eentje die erin gelooft,
en we doen allemaal mee aan de suprice met het moto we helpen sinterklaas even want hij heeft het erg druk .

ik hoop dat je er iets aan hebt

gr de mama van leyla

veronique daniels


#3

kijk en dat wil ik juist niet he,vind het zo leuk dat geheimzinnig doen,bonken op de deur

pffffff kleine kinderen woorden groot (en ik oud )

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#4

hoi

ik zou het op een gegeven moment ook vertelllen rond de leeftijd van 8 jaar en ouder geloven de mesten er niet meer in


#5

Oh zo moeilijk.
Ik denk dat een kind het ook wel een beetje zelf aangeeft.
Lisa begon er vorig jaar al over dat Sinterklaas niet bestond.
Ik heb er maar omheen gepraat.
Ben benieuwd wat ze er dit jaar van maakt, ik vind 6 echt nog te klein om het te vertellen.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).


#6

Ja is lastig om te bepalen wanneer je het ze verteld.
Dewi was net 8 toe ik het vertelde. Ze begon zoveel te vragen en ik had op een gegeven moment echt moeite om erover te liegen.
Ik denk dat dat het moment is om het uit te leggen. Zodra je zelf denk dat je je overal uit moet liegen dan is het voor jezelf ook niet leuk meer. Als ik een antwoord gaf dan kreeg ik er weer een vraag boven op.

Ze was eerst wel een beetje boos en toen moest ze lachen. Ze zei: OOOHHH nou begrijp ik dat ik geen DS kreeg voor sinterklaas hahahaha.

Het is ook altijd moeilijk als het ene kind een chocolade ei in zijn schoen krijgt (zoals dewi) en het andere kind een LEGO piraten boot. Dat is toch ook niet meer uit te leggen aan een kind waarom de sint dat zo oneerlijk doet.

Bianca


#7

Hoi,

Mijn dochter gelooft nog heilig ze is 5 jaar oud. Maar bij ons op school gaan ze in groep 5 suprises maken en dat is voor veel ouders het juiste moment om de kinderen te vertellen dat hij niet bestaat.
Wel jammer, ben blij dat mijn dochter nog gelooft de komende 2 jaar maar voor je het weet is het voorbij. Misschien heb je daar wat aan.
groetjes diana


#8

toen mijn zoon het vroeg waarom suprise zij ik altijd jullie moeten sinterklaas helpen,omdat hij een dagje ouder word,en dat geloofde hij heilig

en echt toen ik het vertlede toen hij bijna 10 was keek hij me echt aan van mens wat l*l je nou hij bestaat gewoon hoor hij is niet nep hahaha

maar goed vrees/ben bang dat me dochter het toch eerder zal weten
in haar klas zitten meer met oudere broer/zussen,en ja nu begon ze al met oma

ik wacht nog zekker af en merk het als het zover is,dan hopelijk zie ik het gauw genoeg

en dan kunnen we volgend jaar nog beslissen wel of niet vertellen

al zeg me gevoel ze moet klein blijvennnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#9

Ben je niet bang dat andere kinderen het allang weten en ze het van andere kinderen hoort. Dan zal ze misschien boos zijn dat jij het haar niet verteld hebt.
Tja ik weet het niet zo goed mijn kinderen zijn nog zo klein. Maar ik weet wel dat ik heel boos was toen ik erachter kwam dat mijn omgeving zo lang gelogen had.
Ik vond dat zelf helemaal niet leuk.

Maar de cadeaus en gezellige avond kunnen toch gewoon blijven, ookal geloven de kinderen niet meer in sinterklaas ? Alleen op een andere manier.
Ik zelf persoomlijk denk dat ik het mijn kinderen ga vertellen als ze zes jaar zijn.



#10

nou miranda,dat nog niet zo zeer dat bang zijn

want met dylan wist merendeel van de klas dat hij niet bestond,maar niemand zei dat

maarja wie weet staat ze over 2 maanden voor me neus en zeg mama die en die zeggen dat hij niet bestaat,ja dan zit ik met een twijfel zeg ik nee joh gekkie hij bestaat wel en dan zie ik volgend jaar wel,of ik zeg ja meis het is waar

maar vind 7 jaar nog net te jong om al niet meer te geloven

komt denk ik ook omdat ik het zo gezellig vind allemaal die tijd
ik wil ze gewoon klein houden hoor

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#11

Ik kan me wel goed voorstellen dat je je kindjes soms nog graag klein wil houden.
De tijd komt nooit terug en ze worden maar groter en groter. Ja meis, ik begrijp je wel. Je moet doen wat je hartje je ingeeft.

liefs, Miranda



#12

Hoi,

Ik denk dat ik het nog even in het midden zou houden. Beetje vaag reageren of op een manier van oja denk je dat en waarom denk je dat.

En dan kijken wat er gebeuren als het echt die tijd wordt

groetjes

lon106