Sint vraag ivm verhuizen!

Weet dat het vroeg is maar zit dus met een probleempje. Ik wil dus in Januari terug, maar dan betekend dat we sint en kerst hier hebben. Dan moet ik veel van dat spul straks weer meeslepen naar Nl of hier laten (ook zonde) dus ik weet het niet goed wat ik moet doen.
1; J een paar cadeautjes geven en zeggen dat de rest van de spullen bij oma bezorgd zijn en dat ze die in Januari krijgt (met foto’s erbij?)
2; Gewoon dingen geven die ze echt nodig heeft (warme kleding etc,) zodat we het toch mee nemen (maar dan zit er weinig speelgoed bij)
3; gewoon normale kerst en sint en dan gewoon dat spul meezeulen
4; toch iets eerder terug gaan en dan in Nl kerst en hier sint en dan van de sint maar een klein cadeau.
Ze is natuurlijk 3,5 dus dit is de tijd dat ze het echt bewust meemaakt (weet niet tot wanneer ze nog in de Sint geloven?) Ik vind het heel moeilijk, iemand een idee?

zou het lekker in nederland laten, niet eerst naar daar om vervolgens weer terug temoeten nemen, wat niet weet wat niet deert toch.
en geloven is toch meestal tot 8 jaar… ongeveer

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

tja ik snap je dilemma… maar krijgt ze echt zo heel veel speelgoed dat t veel werk is dat mee te verhuizen??
Kun je bijv niet wat ‘kleiner’ speelgoed geven dat t minder rommel is (of in een mooie kist dan ben je gelijk klaar met inpakken ). En dan bijv wel wat ze van oma krijgt dat dat bij oma ligt. En deels wat kleren. Gewoon een combi maken?? of is dat een hele gekke gedachte…?
Hier geloven ze (dacht ik) maar anderen weten dat veel beter, tot een jaar of 5-6 in sint…

Kimmetje; hoe doe ik dat dan als de sint hier is? Of zou je dan gewoon een kleinigheid geven of misschien zelfs helemaal geen sint maar in NL vieren?

Domino; Je hebt maar 20 kg per persoon voor een ticket he! Dus ik kan niet alles meenemen! Ze heeft al best wel veel dat ik toch wel wil meennemen; zoals paar donkere poppen, aantal puzzels, haar deken, etc zodat ze toch wat vertrouwds om zich heen heeft ipv alles nieuw bij Oma! Ik kijk nu voor een ticket bij een andere maatschappij waarbij je 2 bagage stukken van max 23 kg per persoon mag meenemen, maar dan nog!

Vind dat met die foto’s eigenlijk niet eens zo’n gek idee.
Dan vertel je haar dat je de sint een brief hebt geschreven of hij J haar cadeautjes bij oma wil bezorgen omdat jullie daar gaan wonen. En dat het anders niet mee kan.
En dan inderdaad een kleinigheidje wel gewoon daar geven. Desnoods geef je inderdaad kleren en wat snoep ofzo.
Kijk ze zal het eerst misschien niet zo leuk vinden want ze zal die cadeautjes wel graag willen hebben. Maar je hebt meteen als ze bij oma komt ook wat om haar aandacht af te leiden. Dan heeft ze meteen iets leuks.
Hopelijk kom je er uit, succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

gewoon idd sint bij oma laten komen!! pff dat is echt niet veel hoor 20 kilo als je helemaal terug verhuisd

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Kimmetje; nee zelfs 4 keer 23 kg vind ik weinig! Ik bedoel maar; voor je het weet zit je d’r aan hoor! Kleding, 2-3 paar schoenen, speelgoed. Ik zit al te denken, het word waarschijnlijk 3 X 23 kg word voor J en een klein koffertje voor mezelf, het geluk (en de spulletjes) van je kind is toch belangrijker dan dingen voor jezelf!

Ik zou voor die eerste optie kiezen. Paar leuke cadeautjes en een brief van Sinterklaas erbij dat hij de rest bij oma in Nederland gebracht heeft.

Groetekes, Sje

Sje; Ja ik denk dat ik daar ook voor ga. Ik vind het alleen wel een beetje zielig! maar goed kan ook niets anders verzinnen, en denk dat ik toch ook wat kleding koopt voor Nl en dat ook maar inpak, dan heeft ze iig wat kado’s en lijkt het nog ergens op. Normaal komt de Sint op het weekend voor 5 December naar Malawi en dan krijgen alle kinderen bij de intocht hier 1 kado en wat pepernoten, dan laat ik de sint wel zeggen dat de rest bij oma in Nederland word bezorgd en laat ik oma wel bellen dat er een zak voor de deur is gezet met de naam van J er op! Misschien is dat iets en ze is dan 3 jaar 9 maand, dat moet ze toch kunnen begrijpen!

Schattebout het hoeft niet zielig te zijn. Ze begrijpen meer dan je denkt. Als jij gewoon zorgt dat de cadeautjes die je dan wel voor haar hebt helemaal toppie zijn dan denkt ze er waarschijnlijk niet eens meer bij na dat er in Nederland nog meer cadeautjes op haar liggen te wachten.

En zeker als je er een leuke brief van Sinterklaas bij doet is dat toch goed?!

Ken je niemand in Nederland met een Sinterklaasstem? Of kan je moeder niet iemand uit haar vrienden/kennissen-kring zover krijgen?
Dan zou je die bijv. ook naar jullie op kunnen laten bellen bij wijze van Sinterklaas. Toch kei-tof dat Sinterklaas haar dan speciaal gebeld heeft?!

Zodra je deze situatie smeuïg verpakt maakt dat een hoop goed!

Groetekes, Sje

Tja misschien maak ik me drukker dan nodig, maar goed, Sinterklaas is 1 keer per jaar, en echt iets groots voor J ze praat er al over sinds haar verjaardag in MAART! hahahahha

Zoek ook eens uit wat het kost als je iets per post laat versturen.
Pakketpost zou relatief wel mee kunnen vallen.

Oh, en je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid om voor het extra gewicht
extra te betalen. Wellicht heeft de vliegmaatschappij juist mogelijkheden
voor dit soort verhuisacties.

M.

Ik heb gekeken voor overbagage, dat is redelijk prijzig ook versturen is niet goedkoop, het is zo dat bijna alle Sint kado’s al uit NL komen en om ze dan weer terug te versturen naar 1 maand vind ik ook een beetje belachelijk. Nou we gaan eens zien!