Sinds twee weken geleden, na de tweede vaccinatie, is ons zoontje erg aan het rommelen met zijn flessen. Hiervoor dronk hij gemiddeld 850 ml verdeeld over vijf flessen. Hij sliep van 21.00 tot ongeveer 5.30. Nu komt hij vaak al veel eerder voor een fles, zo rond 3.00-3.30. Met een speentje geven kan ik hem rustig houden, maar dan moet ik deze elke 10 minuten geven.
Dus lijkt het me dat hij honger heeft! Als ik hem te drinken geef, drinkt hij maar 100 ml maximaal. Overdag gaat hij dan echter minder drinken. Hij zit nu inclusief de nachtvoeding op 750 ml verdeeld over zes flessen ;(
Hij was een maand te vroeg geboren, maar hij woog twee weken geleden toch al 6030 gram, dus zou hij nog veel meer mogen drinken!
Wie oh wie weet raad???
Sinds twee weken minder drinken baby 15 weken
Sunny1981
Sje
Hij zou weleens hartstikke middenin een sprong kunnen zitten. Zie het oei-ik-groei-boek! Even die 4 weken te-vroeg-geboren verrekenen!
Verder: er is in wezen maar 100 cc verschil tussen nu en eerst. Ik snap de paniek niet. Baby’s zijn ook mensen. En wij hebben toch ook niet elke dag precies op dezelfde tijdstippen zin in precies dezelfde hoeveelheden? Waarom raakt elke moeder dan in paniek zodra even niet alle flessen helemaal leeg gaan?
Ik zou me geen moment zorgen maken.
Groetekes, Sje
Sje
Jawel hoor, kan makkelijk! De ene keer is een kindje binnen een paar dagen door een sprong heen en de andere keer duurt het een paar weken. Geen peil op te trekken.
Per kind verschillend en per sprong verschillend!
Groetekes, Sje