Sinds kort veel drinken en s'middags niet slapen

Ik weet niet of dit erbij hoort maar rico drinkt de laatste weken eigenlijk veel meer dan dat ie normaal doet,
Hoeveel moeten ze aan vocht incl melk (aan drinken dan he) binnen krijgen op een dag? minimaal en maximaal?
want rico drinkt de laatste weken al rond de 1200 en sinds een paar dagen de 1800 aan.
volgens mij is dit veelste veel.
hij wil sinds kort ook s’middags niet slapen, hij wordt echt hysterisch als ik m boven zijn bed til en klampt zich helemaal aan me vast. dus dan is het nadeel dat hij rond 5 uur ontzettend chagerijnig is en ik m na het eten wel even in bed moet stoppen en dan ligt ie er dus om half 6 in en moet ik hem om half 7 wakkermaken omdat ie daarna nog melk drinkt, en hij uiterlijk om half 8 in bed ligt.

ik zit nu ineens te denken over dat hele drink verhaal of dat niet iets met suiker te maken kan hebben maar toen hij laatst was opgenomen was zijn suikerwaarde 3,2. ik weet dat het rond de 4 moet zitten (4 en 8 geloof ik)
maar goed hij had al zolang diaree dat het opzich normaal lijkt dat ie dan een lage bloedsuikerspiegel heeft.
en zo extreem laag is was ie nou ook weer niet.
kan dit een andere rede hebben dan suiker?
het is niet zo dat het hem om de “lekker” gaat kwa zoet.
want hij krijgt verder alleen melk en water.
en s’middags wat roosvicee.
dat slapen is ook echt een drama. ik weet niet of het is dat ie het niet nodig heeft of dat het een andere rede heeft.
maar kom op, binnen 1 maand van 2 slaapjes naar geen lijkt me nogal onwaarschijnlijk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hmm… ja ik zal nog een paar dagen afwachten, en hem even alleen water en melk geven kijken hoe dat gaat.
het is meer dat ie constant lastig is en als ie dan kan drinken is het weer goed en is hij weer tevreden, daar merk ik dus aan dat hij zoveel dorst heeft snapje?
nu heb ik hem net om 4 uur pas in bed kunnen leggen en we eten over 10 minuten dus hij moet er nu ook weer uit.

over zijn suiker, ik ga m zeker even laten checken als dit nog aanhoudt, en dat doe ik dan woensdag want dan is de “normale” dokter er weer en niet die domme doos die niet eens doorhad dat rico doodziek was de dag voordat haar collega ons accuut doorstuurde naar het ziekenhuis

enne ik mis je ook heel erg!
weet dat je het druk hebt meid, ik ook de laatste dagen haha! sorry!
ben vanavond op msn, jij ook?

Inge, 1800 cc op een dag? Pfoe meid, dat is inderdaad wel erg veel! Dat haal ik zelf amper…Hou het even in de gaten, want TE veel drinken is ook belastend voor de niertjes. Eva drinkt op dit moment voor haar doen ook veel, maar steeds 150cc per keer, in totaal denk ik 500 cc HOOGUIT. Ik heb geen idee wat normaal is eigenlijk, maar 1800 vind ik echt heeeel veel.

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik zal is even op een rijtje zetten…
vanochtend had hij 200 pap op
toen ie wakker werd dreinde hij meteen en na 200 melk was ie pas rustig
toen om 10 uur een banaan gegeven en om 11 uur wilde hij weer drinken.
weer 200 water op.
om 12 uur had ie 2 boterhammen op met korstjes en 200 melk
om 1 uur op bed gelegd maar wilde niet slapen.
toen in bad gedaan en toen ie eruit kwam zat hij weer te smekken en te dreinen dus weer 200 roosvicee op.
om 3 uur wilde hij weer drinken had ie 200 water op en 2 biscuitjes (zonder zouten en suikers)
om half 5 had ie weer dorst en had hij 150 water op om 5 uur had hij avond eten gegeten (hutspot dus zat ook melk in maar niet heel veel) en een toetje zo’n 50 gram.
en toen heb ik hem bewust niks meer gegeven en hij dreinde wel constant s’avonds.
en net om 7 uur had ie 200 warme melk gedronken dat maakt dus…
1550 ml aan vocht buiten zijn fruit, warme hap en toetje om.
hoeveel er dan nog bij komt als DAT erbij zou komen weet ik niet

Hoi,

Misschien kan je hem wat minder drinken te gelijk geven en misschien toch wat met roosvicee maar dan heel dun en misschien als iets meer te eten krijgt tussen door dat ie dan wel wil slapen. Soms willen ze van de honger ook niet slapen.

wie weet’

groetjes

lon106

Ik heb er geen verstand van, dus veel kan ik je niet helpen. Maar als ik lees dat hij 1800 cc drinkt, dan vind ik dat ook wel heel erg veel. Als je alleen maar zoetige drankjes geeft, dan zou je nog kunnen denken hij drinkt omdat het lekker is. Maar je geeft ook water en zelfs daarvan gaat er 200 cc op. Dat zegt toch echt wel dat hij dorst heeft. Ook het slapen is vreemd, want iemand van zijn leeftijd heeft meestal toch nog wel wat slaap op een dag nodig. Ik zou zeker even de dokter bellen om het na te laten kijken.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

1550 cc aan drinken is wel veel ja.
Heeft hij ook goede plasluiers?
Als er nou niet veel plas komt dan is er misschien wat met zijn niertjes ofzo?
Tja…ik weet het eigenlijk ook niet!

En het slapen…ja…das vervelend.
Maar het zou best zo kunnen zijn dat hij het toch afschaft (of morgen weer lekker gaat pitten) want ik weet van een meisje dat met haar 1e verjaardag er maar meteen een punt achter zette en niet meer ging slapen smiddags…ze doet het er schijnbaar prima mee en als ze heel moe is gaat ze op de bank even liggen voor een tukkie.
Ze is maar 3 weken ouder daan Aaron.
Dus…ja…ff afwachten dan.

Gr, Danielle

Ik heb ook geen idee hoeveel ze binnen moeten krijgen, maar aan zuivel is het sowieso veels te veel Inge, dan zou ik toch wat anders geven. Kunje niet googlen hoeveel ze binnen mogen krijgen? zal trouwens wel niet op deze leeftijd , gaat vaak over baby’s.
Anders morgen ff cb bellen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ow en het slapen kan misscjien angst zijn die hij heeft overgehouden van het ziekenhuis, je weet niet wat er in die kleine koppies omgaat.

Liefs Michelle

Op de Nutriciasite staat 750cc. Er staat ook een test die je in kunt vullen en daar kwam bij Eva uit dat zij te weinig drinkt. Ze drinkt 180 bij de pap, 120 melk bij de lunch, toetje 50cc ofzo en dan ongeveer 250cc aan diksap denk ik. Misschien kan Inge de test ook invullen? Dan komt er wel uit dat Rico veel te veel (melk) drinkt, maar er staan ook adviezen bij. En toch even naar de ha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow
Waar vind ik dat op de nutriciasite want kan het niet vinden.

Liefs Michelle

Al gevonden

Liefs Michelle

hallo

mijn zoontje doet dit sinds een paar dagen ook
wybrand is 18 maanden en drinkt 1800 ml op een dag.
ik geef ook water tussen door en hij drinkt dit ook gewoon op.
na jullie antwoorden gelezen te hebben ga ik zo dokter maar even bellen.
hij is snachts ook veel wakker en wil dan ook drinken soms komt hij wel 3 keer op een nacht om een fles.
vanochtend was hij alweer (3e keer deze week om 5.00 wakker en wil dan niet meer slapen)
en hij slaapt s’middags ook maar een uurtje.

hij doet dus eigenlijk hetzelfde als rico
ik laat wel even horen wat dokter heeft gezegt als ik geweest ben.
heel veel sterkte met rico

ps wybrand krijgt wel 3 kiezen door kan het daar ook aan liggen misschien??

gr rennie

Gewijzigd door - lady27 op 11 Jan 2010 07:56:08

hoezo te veel zuivel?
wat ik net benoemde was van gisteren toevallig he,
normaalkrijgt hij alleen maar s’ochtends s’middags en s’avonds melk waarvan 1x groeimelk en geen normale melk.
ik drink ook 4 koppen melk op een dag??
en zijn toetje dat is ook echt nog geen kwart van wat ik eet als toetje, 50 gram is niks.
maar idd gisteren had ie misschien iets teveel op maar dan nog vind ik het wel meevallen…
tot nu toe heeft ie alleen 2 manderijntjes op en 200 pap net wilde hij weer niet drinken, maargoed hij heeft ook van kwart over 7 tot 10 geslapen en daarvoor was ie 3 kwartier wakker dusja… misschien dat het daaraan ligt.

ik leg hem trouwens altijd in bed als ie gegeten heeft omdat ik uit ervaring hiermee weet dat hij juist dan goed zou slapen.
alleen del aatste weken dus niet en hij zit niet in een sprong!
twijfels twijfels…

@Rainbow: ik zal die test eens invullen straks bedankt!

Zover ik weet maakt groeimelk en gewone melk op deze leeftijd geen verschil meer, blijft zuivel en max is 300 cc zuivel. Ga ik ook over hoor maar niet veel kom meestal aan 350 ongeveer maar dat komt omdat Dylano geen melk om te drinken lust

Enne was niet bedoeld om je aan te vallen hè

Liefs Michelle

nee lieverd dat weet ik toch,
ik was meer verbijsterd,
ik bedoel, eerst mogen ze alleen maar melk en nou mag dat ineens niet.
wist dat helemaal niet, mij is daar niets over verteld.
maar normaal krijgen kindjes s’ochtends toch pap (of brood maakt niet uit) en s’middags bij hun middag eten toch een beker melk?
dan zit je toch ook al op 400?
en s’avonds warme melk, tja ik zie alleen niet in wat dat kwaad kan.
wij dronken thuis altijd s’morgens en s’middags melk, en s’avonds vor het slapen dronk ik altijd al warme melk, of warme chocolade melk
enne ja het is misschien wel een beetje aan me te merken dat ik mijn dag niet heb, haha
rico is gewoon echt zo lastig als de pest en wilde WEER niet slapen vanmiddag.
hij is echt doodmoe maar hij wil er gewoon niet aan.
hij zit ook niet in een sprong… en hij is gewoon vervelend omdat ie moe is maarja niet slapen he.
pcm werkt ook niet (dacht misschien door de tanden, wat jij al eerder zei michelle)
dus echt pijn zal het ook wel niet zijn… heb zoiets van: pfff! puber!! haha

Hebben ze dat op het cb niet tegen je gezegd van die melk??? Omdat Nederland een melkland is en hier in verhouding veel darmkanker voorkomt wordt die link gelegd. En ze schijnen er dik van te worden Wat verdere redenen zijn weet ik ook niet.

Van het slapen, zou het niet kunnnen zijn omdat hij in het ziekenhuis heeft gelegen en de angst er nu uitkomt ofzo. Het is indd geen sprongentijd.

Liefs Michelle

Hier hebben ze ook niks over de melk gezegd Michelle. Lijkt me toch dat als het echt kwaad kan de CB’s hier wel duidelijker over zijn. Tim krijgt bij zijn pap al 200 cc melk en bij zijn boterhammen s’middags ook en dan s’avonds nog toetje. Heb het idd hier wel eens vaker gelezen dat ze max 300 cc mogen hebben. Maar ik maak me daar niet zo druk om.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@sandra
Dylano gaat er ook overheen hoor. Maar Rico ging er die dag wel heel ver overheen vandaar

Liefs Michelle

Die laatste fles warme melk voor het slapen mag er best vanaf. Als ze genoeg eten overdag hebben ze hun buikje vol genoeg om de nacht mee door te komen. Wij waren er wat angstig voor om die fles te laten staan. Julian vindt warme melk errug lekker! Maar toen hij 's avonds alleen even snel kwam drinken om daarna weer te gaan spelen…ja, toen vond ik het wel welletjes en liet ik die fles mooi staan. Hij had er geen problemen mee, want een boekje lezen is voor hem belangrijker dan een fles melk (gelukkig!).

Julian is ook een grote drinker geweest. Dronk overdag 3 bekers van ruim 300 cc en dan ook nog een twee volle flessen melk van 180 cc. Dit deed hij toen hij in een groeispurtje zat en maatje 74 binnen een paar weken echt niet meer paste.

Hoe drinkt Rico? Uit een fles op schoot of uit een tuitbeker oid? Fles kan ook een teken zijn dat hij graag bij je wil zijn. Lekker tegen mama aan hangen.

Ennuh, als je het niet vertrouwt kun je ook altijd nog de 24-uurs lijn van het cb bellen toch? Zij weten vaak wel hoeveel vocht een kind nodig heeft.

Zuivel hier gaat als volgt: 's morgens na het ontbijt een flesje van 180 en 's middags bij het brood een half pakje yoki. Toetjes wil hij niet…