Sinds 3 flessen niet meer doorslapen

Hallo mama’s en papa’s,

Sinds een paar dagen wordt onze dochter een uur eerder wakker dan normaal, maar nu ook al een paar keer per nacht. Dit is eigenlijk begonnen sinds ze een nieuw schema heeft met 3 flessen. Kan dat hier aan liggen, is dit herkenbaar of

@Sje is het sprongen tijd?,

Vannacht lag ze om 03.00-05.00 en om 06.30 uur te brabbelen in bed.

Dacht eerst dat het aan het tijdstip lag van naar bed gaan, maar als we haar later in bed leggen, wordt ze toch om 06.30 wakker. Zelfs wanneer ze maar 2 slaapjes heeft overdag.

Groetjes Jolanda

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/sIVLp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 05 Aug 2010 14:25:34

het kan best zijn dat ze er even aan moet wennen hoor en Meric word ook vaak een uur eerder wakker als hij in een sprong zit of tandjes krijgt…verder denk ik dat je je geen zorgen moet maken om de flessen anders zou ze in de avond nog eens komen…zolang ze de ochtend haalt gaat het gewoon goed toch

Lilypie First Birthday tickers

bekijk het van de andere kant je wordt zelf ook niet altijd op het zelfde tijdstip wakker en hebt ook niet altijd op het zelfde tijdstip honger… volgens mij had
Sje ooit iets in die richting gezegd op een forum en sinds ik dat in me hoofd heb geknoopt kijk naar jezelf, gaat het me een stuk beter af hier ^^

Hier is officiele tijd 7.00, soms is het half zeven, vanmorgen 8 uur!!! zo fijn :smiley: Over het algemeen is het rond zeven, 5 a 10 min eerder/later. Maar ik snap dat het vervelend is om er zo vroeg uit te moeten ^^

hoi allemaal,

het verhaal komt me ook een beetje bekent voor,
sinds deze week is onze dochter (7mnd) al 3 dagen s nachts ineens wakker.
ze gaat tegen 20.00 op bed na een papfles, normaal werd ze om 7.00 / 7.30 weer wakker
maar nu is het ineens: 4uur / 5uur / 5.30
heeft iemand een idee?
Ze heeft echt honger om die tijd alweer.

Doe wat jezelf het beste lijkt

Heb berichtje veranderd, vannacht is onze dochter wel 3x wakker geweest.
Lag te brabbelen in bed. Had gewoon plezier in bed. Maar wel slapeloze nachten voor ons…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, het is sprongentijd: week 33,5 t/m 37,5.

Tip (want Sje is geen wandelend Oei-ik-groei-boek! ): koop het oei-ik-groei-boek (is nog steeds de moeite waard want het gaat tot ergens in week 80) of zie het sprongetjes-topic in Mama’s Hoekje.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Aug 2010 14:37:25

ik vind dat boek niet zo heel geweldig trouwens. Er staat wel in wanneer het sprongentijd is, maar niet echt tips. Of misschien heb ik een oude versie. Heb het via marktplaats gekocht.

22-12-2009 colin geboren

@sje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Bedankt voor de tip. Kan ik ten alle tijden de sprongetjes opzoeken. Hopelijk is het inderdaad een sprongetje, want ze sliep altijd zo lekker door.

Gr, Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Let er wel op dat je de laatste nieuwe versie koopt. Die gaat tot week 84. Mogelijk kun je er op marktplaats tweedehands aan komen!

Groetekes, Sje

Ik heb hem ook via marktplaats daar staan er heel veel op. Maar er staan er ook op die niet tot week 84 gaan daar moet je even goed op letten. Ik vind het wel een leuk boek om te hebben. Je kan er leuk in lezen en kijken hoe ver je baby is en wat hij al kan en nog allemaal gaat leren in de sprong waar je dan in zit. Wij zitten met onze 37 weken ook midden in de 8 maanden sprong. ze is eigenlijk 6 weken te vroeg maar is de hele week al van de leg dus hou in het oei ik groei boek toch maar de leeftijd aan die ze nu is. Ze slaapt s nachts gelukkig wel heel goed maar de overdag slaapjes zijn vreselijk hier.

Misschien een tip…
Ik heb het oei ik groei boek uitgeleend, maar heb me ook aangemeld voor de sprongenwekker bij oeiikgroei.nl, heel handig als er weer een sprongetje komt dan krijg je een mail, met leuke tips en de ontwikkeling die bij die sprong duurt.