Sinds 1 mnd niet meer eten

Beste mama’s

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb voor roan altijd zelf gekookt en at alles dankbaar op. boterhammen kreeg hij al vanaf 7 mnd want hij at ze met de 2 a 3 heerlijk op. Sinds hij 10 mnd is eet hij nix meer geen boterhammetjes en geen avondmaal, wil niet eens proeven en draait gelijk z’n hoofd om. Miss. doe ik iets niet goed, dit is z’n schema:

rond 7u melk uit tuitbeker, pap van bordje at hij ook altijd meer sinds 10mnd ook niet meer. Dan is het echt brullen!

10.00u fruit dat eet hij wel

Om 12u komt mijn andere zoontje thuis van school en krijgt Roan weer melk, en iedere dag zitten we gezellig met een gedekte tafel te eten. En weigert brood te eten.

rond 3u koek en sapje vaak hoeft hij de koek ook niet, Maar als we taart hebben…Je begrijpt het miss al, dat wil die dan weer wel aangezien die vlaai of gebak niet vaak is zit ik om half 5 met gezin aan tafel, hij zit me dan zo op te jagen dat ik met haar overeind sta te koken want ik denk iedere keer weer dat hij dan wel honger zal hebben want hij is dan zo aan het mieppen.

dan kunnen we eten dan slaat hij gewoon de lepel uit handen en hem zo het eten geven in de hand dat is niet handing met een tampotje, aardappel in de hand gaat gelijk op de grond. Ik ben er helemaal wanhopig van want het enige wat hij binnen krijgt is toetje.

fles is naar mijn idee niet meer nodig om 19.00u maar ja, hij drinkt hem op. Dat is niet vreemd.

Qua voeding zitten we nu gewoon op 5mnd. Hij wordt ook s’nachts weer wakker sinds een week maar dat zal miss de sprong/fase zijn.

Wat zou ik fout doen? Ik dwing hem niet ik probeer het 1 of 2 keer en dan ga ik gewoon verder met eten. Ik zou het verder niet weten, het is erg frustrerend. Zou hij verwend zijn??? HELPPPPP!

Jeetje, vervelend zeg. Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is.
Is het uitgesloten dat het iets medisch is?
Zou het kunnen zijn dat hij aan het uitproberen is? Kijken hoe ver hij kan gaan?
Ik denk dat je het goed doet trouwens. Gewoon eten aan blijven bieden en als hij niet wil, dan niet. Daar heel duidelijk in zijn. Hij gaat vanzelf weer eten.
(Misschien een quiche maken of een groententaartje, misschien dat hij daar “intrapt”?)
Succes!

Lilypie First Birthday tickers

Hier ook een kleine meid die vanaf 6 maanden alles at, pap, brood en avondeten, maar plotseling hield ze hier ook mee op, en ik snap helemaal je frustratie!
ik werd er ook helemaal gek van , omdat je denk dat ze niet genoeg binnen krijgen.
Wij hebben het eigenlijk het zelfde gedaan als jij, niet aandringen en er geen strijd van maken, “niet eten? dan niet”! (erg moeilijk!!)
hier heeft ze het ruim vier maanden vol gehouden en toen ging het nog af en aan (wel eten, niet eten) na ongeveer 5 maanden at ze weer normaal en was het over ( en ik hoop dat het zo blijft!)

Is hij verder niet ziekjes ( misschien keel pijn of verkouden?)
anders denk ik dat je het goed doet zo als het nu gaat! gewoon vol blijven houden!

Succes!!
Lieve groet,
Monique, mama van Silver

Mijn God, 5mnd?!?! Niet te geloven, Dan weet je zeker wat ik meemaak, al was het voor jou zeker niet leuk en erg frustrerend, ben ik wel blij te horen dat het ik niet de enigste ben, al weet ik dat natuurlijk wel maar je gaat ze twijfelen en onzeker worden, dat het goed doet te horen dat ik het toch goed doe, snap je hem nog hihihi.

thanks

Voordat ik weer mijn hele verhaal met tips ga schrijven: zoek bij de zoekfunctie boven in beeld even op niet willen eten. Daar zijn al heel wat topics over. Scheelt me een hoop typewerk. Rond het jaar en tijdens sprongetjes (zie het oei-ik-groei-boei) doen ze namelijk vrijwel allemaal moeilijk met eten en slapen.

Groetekes, Sje