Silvano 8 maanden van bank gevallen

Zoals de titel al zegt is mijn zoontje silvano van iets meer dan 8 maanden van de bank gevallen. Recht op zijn hoofd. Ik heb nu echt het gevoel dat ik een slechte moeder ben dat ik niet goed genoeg deed opletten. Ik zat naast hem en had mijn arm om hem heen en zijn beentje vast. In een keer gooit hij zichzelf naar voren toe en valt hij op de grond. Ik had echt even het gevoel dat ik in een andere wereld was toen het gebeurde. Is dit nog iemand gebeurd. En wat moet ik doen?

Liefss,

een bezorgde moeder…

Gewijzigd door - silvano op 09 Aug 2012 21:24:12

Gewijzigd door - silvano op 09 Aug 2012 22:00:36

Ik snap dat je je rot voelt, maar je moet aannemen dat het meerdere moeder is gebeurd en nog zal gebeuren. Ging hij direct huilen toen hij viel? Als hij pas na een poosje ging huilen kan het zijn dat hij even out is geweest. Heb je het idee dat hij alert was na de val en volkomen bij z’n positieven? Hoeft hij niet over te geven?

Je zou hem vanavond en vannacht eventjes wakker kunnen maken om te kijken hoe hij reageert (als hij goed wakker te krijgen is, is er niets aan de hand).

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

het duurde een paar seconden tot hij begon te huilen, hij slaapt veel nu en hij heeft een beetje overgegeven maar dat kan ook teveel zijn geweest.

groetjes

Gewijzigd door - silvano op 09 Aug 2012 21:24:45

Gewijzigd door - silvano op 09 Aug 2012 22:01:07

Oh jeetje, niet schuldig voelen! Dit is waarschijnlijk pas het begin!
Wij zaten op de verjaardag van de oudste smorgens om 8 uur bij de dokterswacht. Ze was gevallen op de punt van het nachtkastje, snee net boven haar wenkbrauw, en moest geplakt worden. Die dingen gebeuren.

Mijn broer zegt altijd; zonder slag of stoot, wordt niemand groot

Vannacht even wakker maken is inderdaad een goed advies van Mriek, maar het zal best mee vallen hoor!

Groetjes Manderijn.

Gelukkig!! Hij heeft wel alweer gespeeld, maar toch was hij de hele dag suf en slaperig. Hij ligt nu vanaf 8 uur in bed en normaal slaapt hij dan door tot 9 a 10 uur. Moet ik hem 1x wakker maken of een paar keer?

Gewijzigd door - silvano op 09 Aug 2012 21:13:20

Gewijzigd door - silvano op 09 Aug 2012 22:00:10

quote:
Oh jeetje, niet schuldig voelen! Dit is waarschijnlijk pas het begin! Wij zaten op de verjaardag van de oudste smorgens om 8 uur bij de dokterswacht. Ze was gevallen op de punt van het nachtkastje, snee net boven haar wenkbrauw, en moest geplakt worden. Die dingen gebeuren.

Mijn broer zegt altijd; zonder slag of stoot, wordt niemand groot

Vannacht even wakker maken is inderdaad een goed advies van Mriek, maar het zal best mee vallen hoor!

Groetjes Manderijn.

gefeliciteerd trouwens nog met je jochie

Maak hem even wakker als je zelf naar bed gaat. Even testen of hij goed helder is, je herkent. Als dat zo is zou ik hem lekker laten slapen verder. En anders vannacht nog een keertje!

Dankje voor je felicitatie!

Groetjes Manderijn.

Hm, ik zou voorzichtiger zijn als een kindje na een val overgegeven heeft en de hele dag suf en slaperig is geweest. Kan duiden op een hersenschudding. Dus ik zou niet alleen maar 1x wakker maken, ik zou persoonlijk het wekadvies aanhouden: elke 2 uur wakker maken gedurende 24 uur na de val.

Sterker nog: ik zou de huisarts gebeld hebben voor ruggespraak.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Aug 2012 11:10:48

Jammer dat ik het nu pas lees, want ik zou hetzelfde hebben gezegd als Sje. Niet direct huilen, overgeven en suf en veel slapen…hersenschudding? Hoe gaat het nu? Anders alsnog even de huisarts bellen!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ja, inderdaad, alsnog de huisarts bellen en niet over het weekend heen tillen als je zoontje nog steeds niet topfit is.

Groetekes, Sje

Ik heb de huisarts gebeld en hij heeft een waarschijnlijk een lichte hersenschudding… heb hem ook elke 2uur wakker gemaakt maar hij reageerde goed… alleen moe natuurlijk… ik reageer ook niet optimaal als ik wakker word gemaakt… Hij heeft nu veel rust nodig, weinig licht en ik moet hem goed in de gaten houden… Ik voel me nu nog schuldiger.

Zie je, toch een hersenschudding.
Goed in de gaten blijven houden inderdaad. Als-ie weer suf wordt, over gaat geven etc. meteen huisarts of in het weekend huisartsenpost bellen!

Groetekes, Sje

Goed dat je alsnog hebt gebeld. Zie het maar als een leermoment; nu weet je wat de symptomen van een hersenschudding zijn Goed in de gaten blijven houden, maar fijn dat het een lichte hersenschudding is.

Groetjes,
M