Shakira mocht snuffelen op de basisschool

Je leest en hoort het overal, de kinderen worden zo snel groot…
Ook hier staan de dametjes niet stil, Shakira mocht deze week voor het eerst een middag en een ochtend naar de Basisschool.
Haar juf was al even langsgeweest en na een paar verlegen minuutjes was het al helemaal dikke mik, dikke vrienden dus.
Maandagmiddag mocht ze dan voor de allereerste keer proefdraaien en madams mondje stond er het afgelopen weekend niet stil van. Snuffelend liep ze dan door de kamer intussen maar blij uitroepend "Ik mag maandag naar de Regenboogschool snuffelen"
Maandag kreeg ze nog even een snelle rondleiding door het kleutergebouw en vooral de gymzaal lokte haar wel.
Ze had geluk want op maandagmiddag werd er ook gegymd, dus kon ze haar hartje ophalen. Verder wou ze er niet zoveel over kwijt, alleen dat ze aan de hand van de juf naar buiten mocht lopen (helemaal vooraan) en dat ze elke dag naar school wou.
Dinsdag had ze op de Peuterspeelzaal natuurlijk het hoogste woord over de basisschool en dat ze nu echt groot was. Ze ging er dinsdag en donderdag eigenlijk al met tegenzin heen (ze voelt zich dus te groot voor de peuters)
Vanmorgen mocht ze weer naar de Basisschool en al voor 7 uur stond ze al naast ons bed te dansen. “Ik mag vandaag weer naar de basisschool” was het eerste wat wij hoorden.
Ook vandaag vermaakte ze zich prima, vooral met haar bijna buurmeisje waar ze in de kring naast zit. Ook kreeg ze een “schoolkrantje” (bijna wekelijkse) nieuwsbrief van school, waar zij dus ook in stond, dubbel trots dus!
Het wordt nog moeilijk om haar de laatste 2 keer naar de peuterspeelzaal te brengen, maar gelukkig hebben wij een methode om haar daarnaartoe te krijgen.
Dinsdag mag ze trakteren en donderdagmiddag mogen ze nog een kerststukje maken, daar heeft ze gelukkig nog wel zin in. En dan is het met gemengde gevoelens einde peutertijd…
Maar de volgende komt er alweer aan, nog 4,5 maand wachten en dan mag Fajah ook en die wil nu al blijven. Maar daarover berichten we jullie nog wel eens!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

ohhhhhhhhhhh spannend.
Ik heb 10 jan gesprek maar gelukkig duurt het hier nog een jaartje hhihi
dan worden ze echt groot zucht

gr nvh

Wat vliegt de tijd weer voorbij.
de dametjes worden echt groot.
hoop dat ze veel plezier op de basisschool zal hebben, met heeelll veel vriendinnetjes

Groetjes Marianne mama vanRuben

4,5 maanden wachten ? Voor ze defenitief mag gaan ? Tof dat ze het al helemaal ziet zitten. Evianne mag vanaf April beginnen met alleen de ochtenden( groep 0 is vervallen ), na de grote vakantie dan hele dagen. Ze is er wel aan toe denk ik.

o wat heerlijk ammetje om die verhalen van shakira te horen .zo was tanja ook dat ze naar de grote school mocht .nou shakira geniet nog maar even want naar de vakantie is het voor het eggie .veel geluk meid .want zondag ben je al 4 jaar

groetjes marielle mama van tanja

tanja is nu

Lilypie 6th to 18th Ticker" border=0>

hallo . ook mijn zoon moet 10-01 voor het eerst meedraaien op de basisschool ik ben ook heel benieuwd hoe hij het daar zal gaan vinden, maar ik denk dat ik me niet druk hoef te maken want hij heeft er wel heel veel zin in , hij vraagt steeds wanneer hij jarig is want dan word hij 4

paulien piek van wijk