Sinds een kleine twee weken heeft Bo dat hij met het naar bed gaan aangeeft bang te zijn, en niet te willen slapen. Als we vragen waar hij bang voor is, blijkt dat hij bang is voor regen, wind, geluiden etc. Nog nooit had hij hier last van. Elke keer gezegd dat papa en mama benedn zijn , dat wij alles horen via de baby foon, laten zien hoe dat ding werkt, gezegd dat hem niks kon gebeuren, dat hij veilig is en toen naar beneden gegaan (wij dan, niet bo) in totaal 2 a 3 avonden dat hij even moest huilen voordat hij ging slapen, soms wel ruime een half uur (zijn wij helemaal niet egwend van hem) maar goed hij sliep dan wel door. tot ongeveer 730 dus dat is netjes.
Gisteren vierden wij de verjaardag van papa, en nu hoorde ik van mijn zus dat vorige week er een aflevering was geweest van sesamstraat met innieminie en tommie die in bed lagen en dus bang waren voor de regen en de wind… drie keer raden waar bo zijn angst dus vandaan komt.
Waar ik echter moeite mee heb is het volgende. Gisteren dus de verjaardag gevierd, en totaal is bo 2 keer wakker geworden en naar beneden gegaan omdat hij bang was van al het geluid = mensne die praten. Tja kan ik mij ook wel indenken. maar nu breekt het gewone leven weer aan en ik als hijd it elek avind gaat herhalen als het bv regent, ja daarkan en wil ik niet aan beginnen.
Ik wil hem dus aan de ene kant serieus nemen in zijn angts, het gevoel geven dat hij gehoord wordt, maar aan de andere kant duidelijk maken dat hij nergens bang voor hoeft te zijn. Hoe doe ik dat, iemand tips? en als hij wel begint met huilen (echt heel zielig huilen, anders dan bv alleen maar uitproberen alhoewel dat zeker wel een onderdeel er van kan zijn) hem gewoon laten huilen en niet meer naar toe gaan?
liefs woezel