Wij zitten op het moment al een tijdje met een serieus probleem. Rico wordt namelijk steeds hardhandiger. de hond knuffelt hij zo hardhandig dat ze soms stik geluiden maakt op het moment dat rico haar knuffelt. ook trekt en knijpt hij hard (niet onder het mom van: ik knijp je maar meer dat hij je zo hardhandig vastpakt)
sinds een paar dagen terug begint hij dit ook bij ons te doen en bij andere kindjes. het is niet alleen het knuffelen maar als hij ineens heel enthousiast is dan pakt hij je gigantisch hard vast (je moest is weten hoeveel kracht rico heeft, dat is echt meer dan gemiddeld!) hij doet soms andere kindjes (onbewust!!) pijn hiermee en ik zeg telkens keer op keer op keer dat rico zachtjes moet doen bij de hond omdat de hond pijn heeft of anders bang gaat worden, maar rico kijkt me dan aan van: ik snap niet wat je bedoeld ik doe toch niets verkeerds?? nee idd dat doet ie niet tenminste niet expres hij bedoeld het allemaal helemaal niet verkeerd maar hoe kan ik hem leren zijn krachten wat in de hand te houden. (hij is echt heel sterk en kon zich al optrekken tot staan met 3 mnd.(als hij op mijn schoot “zat” en ik zijn handjes of armpjes vasthad… en toen ie baby was stond de kinderarts versteld van de kracht die hij toen al had, ik wil alleen even benadrukken dat het erger is dan “normaal” )
ik hoop dat iemand tips heeft want hij snapt gewoon mijn uitleg niet alsof hij zijn eigen krachten niet kent. maar hij doet er wel andere heel veel pijn mee (en het gebeurd steeds vaker en ook steeds hardhandiger) wat nu?
Gewijzigd door - MamavanRico op 06 Jun 2011 19:12:23