Sem's oogje

Hoi allemaal,

Sem heeft last van zijn oogje,
Het zit vaak dichtgeplakt met een korstje erop. Ik probeer al een paar dagen met afgekookt water en een gaasje zijn oogje voorzichtig schoon te maken, maar het gaat (nog) niet weg. (geduld is misschien een schone zaak) Zijn oogje is niet gezwollen en ook niet rood van binnen.

Zijn er nog andere tips om dit op te lossen??

Groetjes,

Kim en Sem

Geef je borstvoeding?
Zo ja dan met een beetje borstvoeding schoonmaken!
Helpt ook goed tegen verstopt neusje!

En een druppeltje babyshampoo toevoegen aan het afgekoelde gekookte water.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

ja en op een bepaalde manier vegen… dames wat was het nou ook alweer naar het neusje toe of van het neusje af…

en idd met bv als je dat geeft, beter dan gekookt water…

groetjes Kim, mama van

en

quote:
Ik geef inderdaad bv, en ik had er wel al eens van gehoord, maar ik wist het niet zeker. Gaan we proberen, bedankt voor de tip!! Geef je borstvoeding? Zo ja dan met een beetje borstvoeding schoonmaken! Helpt ook goed tegen verstopt neusje!

En een druppeltje babyshampoo toevoegen aan het afgekoelde gekookte water.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

van buitenkant naar binnenkant groetjes chantal

inderdaad van buitenkant naar binnenkant. Evianne had het ook nadat we thuis kwamen en uiteindelijk hielpen de oculoheel druppels

met afgekoelde thee schoonmaken helpt ook

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Hoi Kim,

Als er na een aantal dagen geen verbetering in zit, voor de zekerheid even opnemen met de huisarts.

Heb met mijn oudste dochtertje een aantal maanden geleden hetzelfde gehad en die bleek een bacteriële infectie in haar oogje te hebben. Heeft ze speciale druppeltjes voor gehad en toen was het met een paar dagen weg.

Niet te lang blijven tobben met gekookt water, want als je een infectie aan de oogjes verwaarloost, ben je misschien straks verder van huis.

En inderdaad vegen van buiten naar binnen. Naar het neusje toe.

Groetekes, Sje

Het is gelukkig over, Ik heb nog geprobeerd met afgekookt water en een watje. Nu zijn zijn oogjes schoon, hij had er zelf gelukkig geen last van!!

Bedankt voor de tips!!

Groetjes,

Kim en Sem

Hoi Kim,
Het kan best zijn dat het nog een paar keertjes terugkomt.
Geeft niets, dat hebben kleine baby’s vaak hoor ik van iedereen.
Joyce had het ook regelmatig maar naarmate ze groter worden
komt het steeds minder terug gelukkig.

Groetjes,
Miranda.