Schuldgevoel

Hoi meiden,

Ik voel me zo schuldig. Echt heel stom misschien maar ik ben nu bijna 37 weken zwanger, bijna 15 kg zwaarder en ik sleep mij echt door de dag. Moppie wordt de laatste tijd zo’n 2 x per nacht wakker dus ik ben echt heel moe. Als zij overdag een slaapie doet dan doe ik mee. Maar ik doe nu zo weinig met haar. En daar voel ik mij dus schuldig over. Ze moet zich een groot gedeelte van de dag zelf vermaken en ik zet de tv af en toe aan, veel vaker dan normaal. Het weer is ook nog eens zwaar pet dus naar buiten gaat niet echt. Bah, ik voel me slecht.
Ze is nog steeds heel lief maar ze wordt helemaal niet gestimuleerd op het moment en we ondernemen dus bijna niets. Deze week zou een vriendin komen en vorige week ook maar die hebben allebei afgebeld en mijn zus is met vakantie zodat ik daar ook niet even aan kan wippen voor een bakkie en dat moppie dan met haar neefje en nichtje kan spelen.
Herkent iemand dit?
En nog tips wat je als kamerolifant nog kan doen met zo’n kleintje?
groetjes,
Wendy

ik herken het wel, en ik ben niet eens zwanger, maar ik heb dat ivm Reuma en zenuwpijn dat ik gewoon soms echt niet kan. En het lijkt wel alsof Rico daarop reageerd op die dagen en het gevolg is dat ik om half 8 s’avonds met koppijn in bed lig. overdag probeer ik dan zoveel mogenlijk met Rico te doen maar gisteren… voelde ik me ook het toppunt van slecht. Ik had overal al pijn, ik was lusteloos en tegelijkertijd verveelde ik me kapot met dat weer, Rico was gigantisch druk en wilde vanalles met me doen maar ik werd ongesteld en alles bij elkaar…nou ik herken het dus! ik zet op die dagen de tv ook wat vaker aan, of ik ga met hem op de bank liggen en lezen we van allerlei boekjes…voorleesboeken, leerboekjes dat soort dingen. wij hebben een hond en Rico kan zich met haar ook goed vermaken. brokjes gooien en de hond die het vangt… of verstoppertje spelen en dan roept hij de hond die hem dan zoekt. dat soort dingen. dan ga ik even liggen met een boek op de bank.
hij heeft ook een schoolbord waar hij vaak op kleurt en tekent.
tja verder heb ik ook bar weinig tips… maar meid… het klinkt cliche maar ook DIT gaat weer voorbij! sterkte met de laatste weken en het komt echt wel goed… als Rico in bed ligt neem ik altijd eeen warm bad de laatste dagen daar knap ik wel van op. wordt ik wel nog vermoeider van maar who cares. dan lig ik gewoon echt gigantisch vroeg in bed.
ohw en wat ik ook doe. Ik merk aan rico dat hij rond 6 uur al bek af is. dan ligt hij er gewoon een uur eerder in dan normaal (half 7 b.v.) op de dagen dat ik het ook even niet trek

Lieve schat niet doen!! Niet schuldig voelen!!
Ik herken je verhaal helemaal maar ik voel me allang niet meer schuldig Wel gehad dus

Weet je hoe onze dag er uit ziet (en ik ben pas bijna 33 week).
's Morgens worden we tussen 7 uur en half 8 wakker. Ik blijf eerst even liggen want Sylvie moppert niet meteen Dan ga ik er 8 uur ongeveer uit, kleed me aan enzo en dan Sylvie er uit en aankleden. We zijn dus meestal tussen 8 uur en half 9 beneden.
Dan zet ik baby tv op of een nijntje dvd (met 14 afleveringen). Sylvie gaat mooi tv kijken en ik smeer brood.
Dan ga ik lekker naast haar op de bank zitten en eten we samen een broodje (ja voor de tv ja! ).
Dan als de nijntje dvd is afgelopen zet ik de tv uit of als Sylvie op bed gaat zet ik baby tv uit. Sylvie gaat namelijk altijd tussen 10 en 11 uur weer slapen. Meestal 10 uur. Dan ga ik achter de computer. Tussen dat we ons broodje op hebben en dat Sylvie weer op bed gaat ruim ik de vaatwasser uit, doe de was en ga ik stofzuigen als het nodig is.
Dan word Sylvie als ze 10 uur is gaan slapen om 12 uur weer wakker en dan gaat ze spelen en smeer ik weer brood
Na het brood eten gaan we naar de winkel als het nodig is
Daarna ga ik op de bank liggen met mn puzzelboekje En soms achter de pc
Ondertussen komt Sylvie steeds bij me met blokken of haar vormenemmer of leesboekjes. Dan speel ik met haar tot ze het zat is en ga ik weer verder puzzelen.
Dan ga ik om half 5 het eten voorbereiden, want kwart voor 5 komt papa thuis en die maakt het eten af
We eten meestal half 6. Daarna gaat ze even lekker gekjagen met papa en 7 uur is het bedtijd.
Dus wat doe ik nou met Sylvie dan?
Maar meid, zwanger zijn is nou eenmaal zwaar en zeker als je er al 1 rond hebt lopen! En jij zeult ook nog met 15 kilo extra, dat zijn er bij mij nog steeds maar 5
Maar Sylvie vind het heerlijk om gewoon lekker bij me te liggen op de bank. Dan gaat ze lekker tegen me aan liggen met haar duimpje in dr mond en dan draaien en weer staan en weer zitten en weer liggen en weer staan en weer anders liggen haha Zo gaat dat soms een hele poos door, heerlijk toch
Dus weg met dat schuldgevoel en gewoon lekker genieten! Want je bent over 3 dagen 37 week zwanger, dus kan en mag het vanaf dan elk moment komen! Dus wie weet duurt het nog maar een weekje
Lekker met moppie op de bank liggen knuffelen en uitrusten en heerlijk genieten meid! Dat doe ik ook

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Geen tips! Ik heb dat nooit echt gehad namelijk! Ik ging op standje relax gewoon door met alle dingen! Ik was juist blij dat mijn dochter er was, zodat ik juist nog wat in beweging bleef! Tot een dag voor de bevalling nog gewoon gefietst, met dochterlief voorop! Tijdens de middagslaap deed ik mee, en als ze wakker was gingen we weer door!
Misschien dingen wat aanpassen? Samen kleuren aan tafel, kleien, verven? Voor je dochter natuurlijk leuke aandacht, en jij kan er bij blijven zitten! Dus dingen zoeken die jou niet teveel energie kosten!
Wij fietsten dagelijks naar het dierenkampje om de dieren wat brood te voeren!
Succes in ieder geval!

Manderijn

Hoi meiden,

Hele late reactie. Ik werd net wakker nl. na moppies haar middagslaapje met een migraine/aanval . Wat is dat toch vervelend en zeker met zo’n klein moppie erbij.
@Inge, ik begrijp jou dan meteen nog beter. Wat lijkt mij dat toch erg dat je zo door je lijf belemmerd wordt. Hanna en ik weten bijvoorbeeld dat het maar tijdelijk is maar voor jou is het blijvend, bah. Sterkte ermee.

@Hanna: Wat heerlijk dat Stefan als zo vroeg thuis is! Hier is het altijd maar weer afwachten en dat vind ik zoooo vervelend. Ik ga meestal rond 5 uur bellen of hij al een idee heeft. Ik mag niet klagen hoor hij is meestal rond 6 uur thuis maar toch. Ik begin standaard om half 6 met koken en dan duim ik dat Erik op tijd thuis is. En jou dag is redelijk gelijk aan die van mij, minus dat puzzelboekje, jakkes . Ik merk alleen dat moppie het op een gegeven moment binnen gewoon zat is.
Nu hebben we net de geboortekaartjes samen besteld dus zijn we er even op uit geweest. Mama met stoere zwarte zonnebril op hihi!
@ Manderijn: wat heerlijk dat je zo actief bleef joh. Ik moet zeggen dat ik ook behoorlijk actief ben nog. Ik heb nl. last van nesteldrang, grrr. Alleen wil mijn lijf niet meer meewerken. Als ik teveel met mijn hoofd naar beneden doe krijg ik migraine (gisteren babykamer schoon gemaakt) en als ik te lang loop of sta dan gaan mijn bekken opspelen. En aan tafel kleuren en kleien, ik vind moppie daar nog zo klein voor? Kleuren wel maar dat doen we gezellig op de bank maar verder? Hoe oud was jouw dochter dan toen je dat ging doen?
groetjes,
Wendy

Nou meid, het is niet altijd even leuk… Mijn vriend gaat waarschijnlijk een hele lange vakantie krijgen, maar lees maar in mn andere topic…
Vriend depressief…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Moppiesmama: ach ik zal er hopelijk ooit mee leren leven. Kan het alleen bijna niet accepteren omdat ik nog zo jong ben
maar meisie echt alles komt goed! ook mijn pijn gaat wel is voorbij, alleen jammer genoeg komt het weer terug, en valt het me aan wanneer “hij” daar zin in heeft. Maargoed dat neemt niet weg dat jij je nu hardstikke rot voelt en dat je het even niet ziet zitten en je rot en schuldig voelt, dat het bij mij “blijvend” is doet niks af aan het feit dat jij het gevoel nu hebt, en daar moeten we wat mee!

@mopsiemamma. mijn dochter was anderhalf toen haar broertje geboren werd! Dus toen deden we dat al! Ik ben in augustus bevallen, dus waren we ook veel buiten te vinden!
Oh en wat we ook deden; na het eten nam mijn vriend haar vaak mee voor een blokje om, even fietsen, en naar zijn ouders, dan heb je even lekker vrije tijd, en je dochter krijgt alle aandacht (plus een beetje extra van de opa’s/oma’s. Maar dat is misschien lastig als je dochter ‘vroeg’ naar bed gaat!
Ik had flink last van mijn bekken, ging vanaf 34 week 2x p/w naar de fysio, maar was gewoon beter van pas als ik in beweging bleef! Heb ook tot 36 week nog doorgewerkt.
Kleien kun je best proberen hoor, doen we hier ook al een hele poos! Al heeft ze maar een bolletje klei met een mesje
En met mooi weer buiten wat laten rommelen met wat water/zand? Vind ze vast ook leuk!

Als straks de baby er is, moet ze in ieder geval ergens de aandacht delen, dus dan ‘levert’ ze ook al in! Zou voor haar toch ook fijn zijn als ze nu nog wat 1 op 1 dingen met mama kan doen Maar snap je wel dat het lastig is, het is alleen wel zo dat je misschien nog wel 5 weken zwanger bent! En dat moet je natuurlijk nog wel wat door zien te komen!

Kan je man/vriend niet eens ergens een uurtje snipperen? Dat deed mijn vriend wel om de dag ongeveer. Was ie half 4 thuis, en hoefde ik niet alleen met mijn dochter om te slepen

Manderijn

Gewijzigd door - Manderijn op 24 Aug 2011 20:56:57