Schuldgevoel

Hoi iiedereen

Mijn baby wordt volgende week 6 maanden ik heb tot eergister borstvoeding gegeven… Mijn streefpunt was eigenlijk langer doorgaan… Maar het begon me echt op te breken al 2.5 maand heb ik elke nacht om het uur gevoed… Ik begon aan mezelf te merken dat ik niet meer gezellig was en me rot te voelen.Kortom op…
Mn gevoel zei stoppen…Voelde me wel schuldig tegenover mn kleine…Ben nu 2 dagen begonnen met fv.

Ik heb alleen een vraag zijn ontlasting is geel en een stuk dikker net klei… Bij bv was het heel vloeibaar. Is dit normaal? En heeft een baby van 6 maanden echt voldoende aan 4 flessen van 200 ml. Ik gaf namelijk over 24 uur zo n 12 voedingen

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties…

Ja, die dikkere ontlasting is volledig normaal! Kleur moet je je ook geen zorgen over maken!

12 voedingen per 24 uur?! Dat zijn dan geen voedingen van 200ml. geweest.

4 flessen van 200ml is voldoende want je kleintje krijgt nu als het goed is ook bijvoeding in de vorm van fruit, groenten en yoghurt. Dat is ook vocht. Potje fruit = ongeveer 200, potje groenten is ongeveer 200. Tel maar op!

Groetekes, Sje

Ow heel erg bedankt voor je snelle reactie

uhm nog een vraagje

Ik geef hem nu om 7.00 fv en daarna om 13.00 fv en daarna om 19.00 fv en daarna om 1.00 flesvoeding is dit oke ?

Ja met de bv gaf ik inderdaad niet 200 ml per keer denk ik

Ja is oké wat drinken betreft, maar je moet ook met fruit en groenten beginnen nu je kindje een half jaar oud is. Alleen deze flesvoedingen dat is te weinig.

Groetekes, Sje

Ik weet niet hoor… Maar vind de tijden in het schema wel wat gek… Toen Danique op 4 voedingen zat, en zes maanden was had ik het zo:

8.00 fles
+/- 10.00 fruit
12.00 fles
16.00 fles
+/- 18.00 groentehap
21.00 fles

Misschien wat spelen met die laatste voeding, maar het lijkt mij fijner als je kindje de nacht doorslaapt en je er niet meer om 1 uur uit hoeft voor nog een voeding… Weet niet of dat wel kan, als je van borstvoeding naar fles gaat… Omdat je dan natuurlijk veel vaker aanbiedt.

In principe zou je kleintje een nacht moeten kunnen doen nu met een flesvoeding. Deze is nl zwaarder dan BV. Hier zou ik dan aan proberen te sleutelen als dat lukt dan hoeft er snachts geen voeding meer. Het kan wel zo zijn dat je kleintje nu gewend is om 12x te komen voor een voeding en dat dit gemis ( lekker dicht tegen mama aan ) dan voor wat onrust zorgt in de nacht, gewoon proberen zou ik zeggen.
Verder denk ik dat dit schuldgevoel een beetje normaal is, ik had dit bij beide terwijl ik bij de jongste ruim een jaar BV heb gegeven omdat hij niets anders wilde en dit ondanks alle trucjes ook zo volhield.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ben het helemaal eens met MamaDanique.
En naast de flesvoeding kan je ook gaan beginnen met fruit- en groentehapje en bijvoorbeeld tussendoor soepstengel/liga/cracker?

Jeetje dat is wel knap hoor dat je het zolang hebt vogehouden die bv 12 voedingen is nogal wat, ik geef ook bv en ik zit op 6 voedingen en hij is 4mnd en maak hem om 23.00u wakker voor zn nacht voeding en dan slaapt ie tot minstens 6uur. bv is ook veel lichter verteerbaar en dunner dan fv. Dus dat de ontlasting veranderd is heel normaal.

gr Georgina