Schuimvorming door Nutriton

dag dames hier een andere vraag…sinds 2 dagen zie ik ongeveeer tot 40cc schuim in de fles als ik nutrilon forte klaar maak met 4 schepjes nutriton erbij. voorheen was dat nooit zo nu opeens wel. ik vraag me af hoe dat kan. heeft iemand hier ervaring mee? ook snap ik daardoor niet hoeveel voeding er dan in de fles zit want als er nog 40cc over is dan zijn dat allemaal schuim waarop mijn zoontje blijft zuigen maar volgens mij krijgt hij hierdoor heel veel lucht binnen ik snap er echt niets meer van zo lijkt het alsof hij maar 8 minuten doet over het leegdrinken van zijn fles terwijl hij er voorheen precies 20 minuten over deed. het lijkt wel of de voeding alleen maar uit die dingen bestaan heel vreemd…ik maak me verder geen zorgen maar snap niet hoe het kan dat het nu opeens zo anders is! ook krijgt hij hierdoor buikkrampen heb ik gemerkt dat is eigenlijk de hoofdreden waarom ik deze topic heb geopend!

Gewijzigd door - mama Selma op 15 Apr 2010 00:20:23

Hoi hoi,
Justin heeft ook Nutrilon forte met enkele (2,5) schepjes nutriton. Ik zie ook wel eens belletjes, maar vaak probeer ik die tijdens het drinken wat weg te schudden. Ik schud gewoon even met de fles en de belletjes verdwijnen. Justin drinkt daarna gewoon weer verder. Eventueel herhaal ik dit. Vrij simpele oplossing en kun je toch zien hoeveel ze gedronken hebben.

Succes ermee!

[/url]

Er was een trucje voor. Je moest de nutriton er juist wel of juist niet voor het verwarmen in doen of zoiets. En dan had je geen last van die bubbels.

Groetekes, Sje

Sje mag dat wel voor het verwarmen? volgens mij mag je voedingswaren niet in de magnetron op warmen toch? andersom doe ik al en dat geeft veel bubbels…kun je hier achter komen? of waar kan ik dat informatie vandaan halen?

Waarom mag je voedingswaren niet in de magnetron opwarmen? Daar is een magnetron toch voor?

Moedermelk mag je niet in de magnetron opwarmen, maar gewone flesvoeding wel.

Ik weet niet wat de truc was, maar het had iets te maken met wel of niet toevoegen van nutriton voor het verwarmen of zoiets. Het heeft ooit hier op de site gestaan.

Groetekes, Sje

Wijzig de titel van het topic eens in “schuimvorming door Nutriton”. Mogelijk dat degene die toen die tip gegeven heeft reageert.

Belletjes/bubbels kan namelijk ook iets met bad te maken hebben.

Groetekes, Sje

haha kwam er even niet op maar later dacht ik dat je het niet kon wijzigen nu zie ik dat dit ook kan op deze site.

maar ik mag dus nutriton verwarmen in de magnetron. dat zal wel een oplossing kunnen zijn want andersom krijg ik sowieso schuim. wat ik ook heb geprobeerd is met een vork roeren dat helpt wel maar dan weet ik niet of het goed gemengd is dadelijk krijgt hij daardoor weer krampjes:S

oeff ik weet het niet meer wellicht reageert diegene wel misschien ook weer niet ik zie het wel…dank je Sje tot zover!

Check anders voor de zekerheid even op de verpakking van Nutriton of je het mee mag verwarmen. Of bel de klantenservice van nutricia! Die zijn volgens mij zelfs dag en nacht bereikbaar voor vragen over het hoe en wat van de soorten voeding die ze in het assortiment hebben.

Groetekes, Sje

Hallo,
Mijn ervaring is ik doe 180 (bar le duc )water in de fles warm die op in de magnetron op 50 sec daarna doe ik er schepjes opvolgmelk bij en 3 schepjes nutriton schudden en klaar er blijft wel wat schuim maar ik denk wel minder succes !Noontje

ik heb nutricia maar gebeld…de voedingsdeskundige is de enige die mij kan helpen en zal mij vandaag bellen na hafl 9. wat een gedoe jeetje ik word er helemaal gestoord van…voorheen was het niet zo erg nu schuimt het echt heel erg net of ik een andere nutriton gebruik! in ieder geval bedankt voor de reacties Sje, dames…ik hou jullie op de hoogte als ik er meer over weet.

ok…ben net door nutricia gebeld. ze heeft mij geadviseerd om de voeding met nutriton samen te mengen in een bakje en daarna pas in het flesje doen. verder moest ik niet schudden maar rollen tussen mijn handen…misschien heeft de rest er ook wat aan maar ik ga het proberen ben benieuwd…