Schuimende voeding

Sinds een paar dagen gebruik ik Johannesbroodpitmeel door de Frisovoeding. Echter het schuimt enorm. Mijn dochtertje (bijna 4 mnd) vindt dit vies. Ze weigert om de fles met JBPM te drinken. Bovendien krijgt ze ook darmkrampen als ze deze fles met schuim leegdrinkt. Ik heb al diverse mengmethoden geprobeerd (voeding met JBPM vooraf mengen en dan toevoegen, fles rollen i.p.v. schudden) echter allemaal zonder resultaat.
Nu heb ik geprobeerd om vooraf JBPM met een lepeltje te geven (kreeg ze een vreselijk vieze poepbroek van), ook dit weigert ze.
Toch heeft ze de JBPM nodig voor het spugen.
Heeft iemand nog een remedie tegen het schuimen?

jantje

Gewoon rustig met een vorkje roeren, dat hielp bij ons best goed. Succes
Groetjes Anita mama van jelle 8 maanden

“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker”

Hoi hoi
Wij hebben de B Free flessen en in deze flessen blijft de lucht in de fles en gaat schuim kapot . Ik roer altijd mijn melk aan met een vorkje . Heb ik al van de kraamverzorgster geleerd . Maar ik heb hele goede ervaring met de B Free fles …

Groetjes Dorethe

Bedankt voor jullie tips! Het schuimt inderdaad niet meer en er komen geen klontjes. De kleine dame vond het nu wel okay!

jantje

De fles iets warmer maken dan normaal,
goed jbpm mengen, en dan 5 a 10 minuten laten staan
tot het schuim weg is werkt ook.

Maar is er van Friso niet speciale voeding tegen spugen?
Wij hebben Nutrilon Omneo gebruikt, werkte prima.

Dat is Friso comfort, maar dat is een stuk duurder dan Friso 2 met jbpm. Wij zijn wel overgegaan op Comfort omdat hier de C1000 de prijsstijging niet had door gevoerd. Nu wel helaas, maar we gaan er nog even mee door. Anna is bijna 10 maanden en zal dan langzaam aan over gaan op gewone melk. Dat is stukken goedkoper!!!

met de avent fles blijft het schuim ook in de fles zitten en komt niet in de speen

groetjes kirstin

kirstin keesmekers

je moet een fles nooit warmer maken dan er op de verpkking aangegeven staat dat schuim hoort er gewoon bij hadden wij ook altijd

hier ook schuimende flessen hoor,
Maakt niks uit. wij gebruiken friso comfort.
Als we een fles van 200 maken doen we 90 gekookt water in de fles dan de friso erbij en goed schudden en dan aanvullen tot 200 en daarbij tel ik het schuim gewoon niet mee.
Als je kindje drinkt verdwijnt het schuim vanzelf.
Ik gebruik ook difrax flessen en die halen de lucht eruit.

groetjes Gytha