Schudden met het hoofdje

Danique heeft weer iets geks… Ze doet het al langer, maar het was nog niet in me op gekomen om het hier als vraag te plaatsen. Ze kan heel hard met haar hoofdje heen en weer rollen, en dan meestal als ze (bijna) slaapt. Ze doet dit dan ook altijd als ze op haar rug ligt, een enkele keer als ze in de box ligt maar meestal in haar bedje. Ik vraag me af of er iemand is wiens kindje dit ook doet, en of iemand weet waar dit vandaan komt en waarom ze dit doet… Het is mij in ieder geval een raadsel. En… Belangrijker nog, zou het ook kwaad kunnen? Zodra ik mijn handen om haar hoofdje leg, stopt ze weer maar zodra ik haar kamertje uit loop begint ze meestal weer. Het is ook niet zo dat ze het de hele nacht doet, maar toch wel vrij regelmatig. Toch wel gek, of niet?

Heel veel kindjes hebben dit… Jurian heeft het ook lange tijd gedaan. Kan geen kwaad. Het is een manier om in slaap te komen.

‘Vroeger’ toen ik bij mensen in ons dorp ging oppassen, hadden hun 3 kindjes die zichzelf zingend in slaap zongen. En daarbij met hun hoofd tegen het ledikant aan bonkte. Echt heel hard, met veel herrie… maar dit deden ze altijd… Het kon ook geen kwaad zei ze…

Jurian schudt nu ook nog veel met hoofd nee maar dat is als hij wakker is… op zijn stoel of in de box… lief!

Morgan doet het ook als ze in gaat slapen, alsof ze de dag vanzich af wil schudden. Hoe meer indrukken die dag hoe langer het schudden zeg maar. Nu de draaien kan schud eigenlijk alles want ze woelt dan heel erg ze zoekt een lekkere inslaaphouding. Meestal is dat op haar rechterzij. Maar als ze op der rug ligt schud ze inderdaad met haar hoofd.

Groetjes,

Michèle

quote:
Morgan doet het ook als ze in gaat slapen, alsof ze de dag vanzich af wil schudden. Groetjes,

Michèle

als ze gaat slapen … niet inslapen

Okey… Dus het is iets normaals, gelukkig. Was al bang dat ik een kindje had met iets geks. Stom is dat dan hè, dat je ineens kan denken dat er iets aan de hand moet zijn, als je zelf het gedrag niet kan verklaren… Ze slaat gelukkig niet met haar koppie ergens tegen aan, dat zou ik helemaal maar eng vinden.

Dank jullie wel

sorry Mini-boy. Zal het niet meer doen

Groetjes,

Michèle