Schudden met het hoofd

Hoi meiden,

Hier even een vraagje: sinds twee dagen valt het mijn vriend en mij op dat ons zoontje van 11 maanden van die snelle schudbewegingen maakt met zijn hoofd. Niets om je zorgen over te maken zou je denken maar het ziet er naar uit alsof het een ongecontroleerde beweging is. Alsof hij het hem echt overvalt. Herkent iemand dit? Zouden jullie hier naar laten kijken of zouden jullie het even afwachten? Alvast bedankt!
groetjes.

debbieb

Wanneer doet 'ie het? Erik doet het wel eens als 'ie in bed ligt en heel moe is, ik weet van meer kindjes hier die het ook doen. Niets om je zorgen over te maken over het algemeen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik denk dat ik inderdaad weet wat je bedoelt. Eva doet het weleens in de autostoel. Dan zit ze en dan schudt ze als het ware een paar keer ‘nee’. Ze doet het ook weleens als ze aan het spelen is ofzo. Volgens mij is er een keer een mama geweest hier die een kindje had dat dat ook had. Moet je anders even zoeken. Toen reageerden anderen ook van: herkenbaar, maar niks geks. Kun je omschrijven wat het voor beweging is? Of het snel gaat? En heel vaak of af en toe? Vooralsnog denk ik dat het heel normaal is en gewoon komt doordat baby’s nog niet zo’n goede controle over hun lichaam hebben en omdat hun motoriek nog anders is dan bij ons.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Bedankt voor jullie reacties.
De beweging is een hele snelle van links naar rechts. Dus niet echt nee schudden maar meer een snelle beweging waarbij hij soms ook zijn ogen dichtdoet. Het ziet eruit alsof hij niet echt normaal is.
Hij deed het wel vanavond dus de theorie over moe zijn kan inderdaad wel kloppen. Ik zal er eens op letten of dat ermee te maken kan hebben.
Bedankt voor de snelle reacties.
groetjes Debbie

debbieb

Gewijzigd door - debbieb op 16 Sep 2009 21:24:25

Danique heeft dit ook een hele poos gedaan, en dan vooral als ze in bed lag of in de maxi cosi zat. Toen ik het hier aankaartte, zei (volgens mij) Sje dat het vrij normaal was. Zo verwerken kleine kindjes de indrukken van een dag, en ze doen het dan vooral als ze moe zijn. Danique doet het trouwens nu niet meer.

Oh en toen ik het later aan het consultatiebureau vroeg, vertelden ze me hetzelfde.

Gewijzigd door - MamaDanique op 17 Sep 2009 09:17:59

Ja Minke doet dat ook en is inderdaad onschuldig en vaak als ze moe is of bijna in slaap valt.

Lilypie
Lilypie

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer gerustgesteld!
groetjes Debbie

debbieb

rico doet soms ook dingen en dan denk ik ook van: is dit nog gezond?
maar ik neem het maar want die is gewoon zo maf soms haha.
hij doet nu elke keer met zn handjes knijpen
en adn doet ie OEEEEEEEEEEEE en laat zn ondertanden zien en wordt echt bijna paars. dan vraag ik me af van: hallo moet ik de dokter bellen? haha
en ook zn handjes abracadabra zeg maar snapje?
dat deed ie met n maand of 4 ook en toen nooit meer en nu begint ie weer te toveren