Die bussommen heb ik hier in werkbladen van de meiden ook voorbij zien komen.
En weet je dat staartdelingen ook niet meer gedaan worden? Daar hebben ze ook een andere manier voor. Veel onhandiger vind ik maar ze zullen het niet voor niks veranderd hebben dus het zal voor die kleine moppen wel handiger zijn dan onze vroegere staartdelingen.
Iets grappigs over die bussommen: de juf hier had het ook een keer anders aangepakt. Stel je wilt iets kopen van 7 euro en je betaalt met 10 euro, hoeveel krijg je dan terug?
Maar ja, onze kleine dame van 7 doet zelf geen boodschappen en als ze er al bij is, ziet ze me altijd pinnen! Dus die snapte heel die som niet. Had ze dus een hele toets verknald omdat ze dat rekenen met die euro’s niet snapte.
Boos natuurlijk op zichzelf! “Hoe kunnen kinderen dat nou weten mama???!!!”. Dus ik heb het lopend op weg naar huis anders aangepakt, want ze is dol op kleding shoppen. Je ziet bij de H&M een kei-leuke hotpants voor 16 euro. Die wil je graag hebben. (Ik zag de oogjes al gaan glinsteren). Je hebt alleen geen 16 euromuntjes, je hebt een briefje van 20 euro. Dus je gaat betalen met dat briefje, en dan?
“Ja, dat is lekker snel verdiend voor die mevrouw van de winkel!”.
Nee, die mevrouw van de winkel mag niet zomaar alles houden want die hotpants kost maar 16 euro. En toen gingen er belletjes rinkelen (zal wel het ktsjing van de kassa zijn geweest!) bij die kleine meid en had ze dus door dat je dan 4 euro terug moet krijgen!
Toen vond ze de sommen simpel en tegen de tijd dat we thuis waren hadden we nog een zonnebril, sjaaltje, hoedje, hakkenschoenen en ketting aangeschaft! Hahaha!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 01 Aug 2012 09:58:01