Schreeuwen

Hallo,

Onze dochter is 9 en halve maand, al een aantal weken is ze ontzettend aan het schreeuwen. Is dit stemontdekking of zo, en wat moet ik er aan doen. Lekker laten schreeuwen of moet ik er wat van zeggen.

is dit een fase? in haar leven.

ALvast bedankt

Lilypie First Birthday tickers

Nou dat hangt er vanaf, schreeuwt ze tegen julllie als ze boos is of is het "blij"schreeuwen, want dat is een groot verschil vind ik. Minke heeft een tijd gehad dat ze op straat van enthousiasme schreeuwde als ze een hond of een poes zag en dat vond ik prima. maar als ze tegen ons schreeuwt of als ze boos is leren we haar dat dat niet de bedoeling is. Dit doen wij ( proberen wij… ) door dan juist heel rustig en zacht tegen haar te zeggen dat ze niet zo mag schreeuwen en als dat niet helpt haar echt even vasthouden en recht aankijken en streng toespreken. Dat helpt hier aardig.

lekker laten schreeuwen, is alleen maar ontdekken!
Vaak is het een soort enthousiasme.
Tenminste dat is wat ik weet van onze smurfjes. Phine (bijna 6mnd) doet het nu al. Helemaal als je vliegtuigje met haar speelt of als ik haar uit bed haal.
Vind het wel grappig eigenlijk!
groetjes

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Nee ze schreeuwt niet omdat ze boos is. Tis meer uit blijdschap heb ik het op. Onze kat probeert ze echt te roepen van uh uh. Die reageerd dan wel niet!

Misschien moet ik het meer bij mezelf zoeken…als ik een dag thuis ben toetert het me soms door het hoofd dat geschreeuw. Hihi.

Was benieuwd of meer mama’s dit herkennen en wat die er aan doen.

Hoi,

Als het heel even is zou ik er niks van zeggen, maar als het echt aanhoud of je kindje schreeuwt op straat mag je hier best wat van zeggen.
Bij ons thuis gebeurd dat ook regelmatig en die zijn dan toch al groter.
Ik vind het met name vervelend als je aan de telefoon bent of je hebt visite.
Dan kan je mekaar haast niet verstaan en dat vindt ik echt irritant.
Van blijdschap dat kan, maar dan hoor je nog niet zo te schreeuwen.

Groetjes lisan.

aaah de schat hahha
laat zien dat je ook zo enthousiast bent en zeg er maar wat van.
dan heeft ze niet het gevoel dat ze afgestraft wordt, mama is immers ook blij.
Hoop dat t helpt.
K zie het zo voor me…irritant en schattig tegelijk!

Ja dat is het juist, schattig en soms zo irritant. ik vind het allemaal even leuk hoor…maar de hele dag schreeuwen. Pff! Ben sosm blij dat ze even op bed ligt.

Bedankt voor jullie tips

Haha, ook Seth schreeuwt en gilt rustig de hele dag.
Voornamelijk als hij enthousiast is, en dat vind ik het wel ok.
Maar hij doet het ook als hij aandacht wil, en dan negeer ik het, en als het je heftig wordt pakik zijn gezichtje, en moet hij me aankijken, en zeg ik dathij het niet meer moet doen en help hem even op weg met spelen.
Tjaah… af en toe ben je gewoon heel de dag politieagentje aan het spelen…
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers