Schreeuwen zonder mama en papa

Hallo,

Ons meisje is nu 5 maanden. Elke keer als we haar ergens achterlaten (grootouders of familie die ze wel kent) begint ze steevast te schreeuwen als wij vertrekken. Vaak houdt ze dit 3 uur vol. Ik durf haar niet goed meer ergens brengen omdat ik weet dat ze heel lang gaat schreeuwen. We laten haar nochtans niet bij een wildvreemde babysit. Maar ze gaat nog niet naar de onthaalmoeder. Ik moet pas 3 december terug beginnen werken. Heeft iemand tips om haar dat schreeuwen (niet huilen, maar echt schreeuwen) af te leren of is het gewoon blijven proberen? Waarschijnlijkj gaat het een heel stuk beter gaan als ze overdag naar de onthaalmoeder gaat. Maar dit is nog een dikke maand…

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Ik zou gewoon doorzetten.
Ze moeten ook leren dat ze niet altijd bij de ouders kunnen zijn.
Als je straks weer gaat werken dan ben je ook niet bij haar.
Je kindje toch maar regelmatig bij familie brengen dan leert ze
het alvast.
Op den duur weet ze wel dat jullie haar weer komen ophalen en
dan is het goed denk ik.
Toen Elke nog jong was vond ze het ook niet echt leuk als
wij wegmoesten en wij hadden bedacht dat onze vriendin dan
beter bij ons in huis kon komen.
Hier heeft ze immers haar eigen speelgoed en eigen bedje.
Dat is vertrouwd voor een kind.
Dan maakt het niet uit wie er is denk ik.

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

Als haar Peter komt opletten is het ook altijd bij ons thuis. Maar voor vele anderen is dit een probleem omdat we 2 honden hebben. Die moeten dan buiten, maar blaffen dan de hele tijd omdat ze gewoon zijn om binnen te zijn. Als wij zelf thuis zijn en er komt bezoek moeten ze ook buiten, maar dan zijn ze stil omdat ze weten dat ze anders “tegen hun voeten” krijgen. Maar als we weg zijn helpt dit niet. Dus daarom gaat ons meisje vaak naar andere mensen toe.
We zullen dus nog even doorzetten. Ze zal het wel gewoon worden na een tijdje hopen we

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

hier is het de afgelopen week ook zo’n probleem geweest. Maar dan als ze bij "vreemde"mensen kwam was het 15 min huieln en dan was het goed.
Ik kreeg van cb het advies Lieke niet meteen uit hhanden geven maar even op schoot houden zodat ze de kat uit de boom kan kijken en als je merkt dat ze rustig is en er doorheen is dan pas bij iemand anders op schoot zetten en het helpt!!! En de tijd nemen om afscheid te nemen, niet meteen weggaan.
Wel vervelend id dat he!!! Maar het zijn periodes hier gaat het een stuk beter.
Ook zou ik adviseren om door te zetten en ze zoveel mogelijk meenemen zodat ze er aan kan wennen.

Succes en ik weet het is erg lastig maar gaat ook over.
Groetjes

Gytha

Hoi Tamara,

Toen Zoë 3 maanden was, moest ik alweer gaan werken. Zij heeft bij mijn ouders en schoonzus ong. een week of 4 moeten wennen. Bij mijn ouders ook een paar keer de hele dag gekrijst. Ik heb toen wel haar bedje bij mijn ouders verzet en dat hielp ook al. Na een week of 4 was ze echt helemaal gewend en was het over.

Succes ermee!
Inge