Schrale wangen... allergische reactie of tandjes

Hallo allemaal,

Als dim echt last van de tandjes heeft krijgt hij altijd rode wangetjes, heel logisch, maar nu zijn ze sinds gisteren ook echt schraal.

Gisteren heb ik een nieuw soort fruit geintroduceerd, had appel/nectarine gemaakt.

Nu vraag ik mij af of dat een reactie op de fruit is of dat het een bijkomstigheid van de tandjes is (de 2de en 3de staan op doorbreken). Ik nam eigenlijk zelf altijd aan dat als ze ergens niet goed op reageren ze uitslag krijgen over het lichaam, maar hij heeft echt alleen de wangen. Toch even nieuwschierig of necatarines niet te hoog gegrepen voor hem zijn.

Groetjes Jana

Zit ie veel op de fiets?? Want het kan ook door het vochtige weer met de wind komen. Even insmeren voor je weggaat met creme (zwitsal of zoiets) doet ook wonderen.

Groetjes,

Michèle

Nou hij is zondag voor het eerst op de fiets in de fietsstoel geweest en het waaide behoorlijk jah… maar hij had wel een windscherm voor en zijn capuchon op zijn hoofd en het is pas gistermiddag begonnen, maar je hebt gelijk waarschijnlijk daardoor dan ^^

Had hem idd al een crempje voor droge huid van zwitsal opgesmeerd, kwam mooi van pas dat ik daar een proefmonster van had gekregen ^^

Zo ie zo buiten komen met guur weer kan wangen schraal maken hoor, maar probeer even te smeren en zeker voor je naar buiten gaat, best kans dat het snel weer over is.

Groetjes,

Michèle

Ik denk niet dat een allergische reactie zich als schrale wangen uit.

Die wangen kunnen flink toegetakeld worden door doorkomende tandjes en icm dit weer, kunnen ze echt goed schraal worden. Ik zweer bij bepanthen voor dit soort dingen, Nora’s huid reageert er echt goed op.

Als het nou echt alleen is nadat ie appel of nectarine heeft gegeten, kun je het extra in de gaten houden, maar ik zou er nu niet vanuit gaan.

Liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Hallo Jana,
Onze kleine boef is bekend met allergieen dus hij heeft wel vaker last van uitslag ook vaker in het gezichtje. Afgelopen dagen bleef hij maar schrale wangen houden met uitslag terwijl ik met echt aan de voedingsadviezen houdt. Gisteren is zijn 1ste tandje doorgekomen, bij mij ging toen een lampje branden!
Ik doe er creme met kamillie op en dan is het zo weer voorbij.
Misschien heb je er iets aan?

Gr Jacqueline

Hier heeft Minke ook vaak schrale plekjes op haar wangen, vooral als het kouder wordt. Ik doe er een paar keer per dag heel dun bepanthen op dat helpt hier het beste.
groetjes!

Bedankt allemaal voor de tips ik hou het dus maar bij tandjes en het lekkere weer, dat ik erzelf ook niet op was gekomen… dom dom dom,

Ik blijf gewoon eerst smeren, smeren, smeren, met wat ik nu heb en hopen dat het dan overgaat ^^ als het dan niet overgaat, vrijdag ga ik weer ander fruit halen, dan weer eerst banaan en peer voor door de appel, heb altijd appels in huis en probeer wat af te wisselen met het 2de soort fruit, als het dan pas opeens ophoudt weet ik genoeg.

Het tweede tandje zag ik al sinds kort een klein stukje naar boven komen, rechts naast zijn andere onder middeltand, maar nu zag ik precies daarnaast weer rechts ookal een tandje doorkomen en ik dacht dat hoektanden als laatste kwamen :S dus het kan echt heel goed daarvan komen, hij jengelt het uit gelukkig heb ik daar ook weer genoeg troep voor ^^ komt vast wel goed hier.

Lekker voor de wangetjes is ook: “Op 't wangetje” van Zwitsal.
Wat dikkere creme wat het gezichtje goed beschermd tegen wind en kou.

Marijn had ook vaak schrale rode wangen en vooral als het weer kouder wordt. Dus we zullen zien of het nu ook weer komt. Met mooi weer heeft hij geen last. Ik heb toen van de dokter lannette creme gekregen dat is een soort vaseline met iets erdoor en werkt perfect. Het is niet schadelijk want je mag het dagelijks gebruiken. Ben persoonlijk niet zo’n zwitsal fan met al dat parfum erin.