Schrale huid

Hoi Hoi

De laatste paar dagen valt het mij op dat Ruben erg schrale wangetjes heeft, en datzelfde geld ook voor zijn knietjes.

Nu heb ik een paar dagen sudocreme gebruikt maar dit help er niet echt tegen, de roodheid trekt dan wel weg maar het blijft schraal.

Wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Gewijzigd door - MJ op 23 Nov 2005 18:35:09

hoi hoi
damanja heeft ook bijna altijd schrale wangetjes voor het rode gebruik ik ook sudocreme en voor het schrale gebruik ik uierzalf of vasaline werkt uitstekend!
succes ermee!

mama van damanja
(03-07-2005)

Hoi Marianne,

Die schraalheid kan te maken hebben met het feit dat we sinds deze week met temperaturen rond het vriespunt zitten. Gewoon insmeren met wat vaseline zou moeten voldoen.

Ik weet niet of Sudocreme de beste oplossing is aangezien dat billencreme is en speciaal gemaakt is tegen luieruitslag. Dus Sucocreme zou ik persoonlijk niet doen.

Dus gewoon regelmatig insmeren met vaseline en het zou over een tijdje over moeten zijn. En mogelijk heeft hij er de hele winter van tijd tot tijd last van.

Ik heb zelf bij het omslaan van het weer naar echte stevige kou ook altijd eerder last van droge handen enzo, dus dan smeer ik me een breuk met handcreme. Dat omslaan van het weer kan dus ook invloed hebben op de huid van babies.

Gebruik in elk geval in zijn badje een badolie, dan wordt het huidje op die manier ook soepel gehouden.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

hoi,

Patrick had ook vaak een schrale en droge huid.

Balneum extra vettend voor in bad, heb ik om de twee dagen in zijn badje gedaan. Werkt uitstekend houd het huidje goed zijn vocht vast is wel even glibberen.
Dat heb je ook in creme dat kun je dan plaatselijk opsmeren.

Voor ons heeft het uistekend gewerkt.

veel liefs mignon

yep die Balneum zal er waarschijnlijk heel fijn voor zijn. Je krijgt er allemaal van die proefzakjes van in al die babypaketten. Die waren zo op whahahaha.

je kunt ook op doktersrecept (gratis dus) speciale vaseline krijgen die helpt echt heel erg goed!!!