Schoonouders eisen een tweede kleinkind

Ik heb weer eens een bizar verhaal opgevangen.
een bekende van me heeft een dochtertje van 2 jaar

Nu is haar schoonfamillie dus ook al 2 jaar bezig om hun er van te overtuigen dat het niet goed zou zijn voor haar ontwikkeling als zei einigst kind blijft
Dus ze eisen een tweede kleinkind!

Ze heeft toen een moeizame bevallig gehad, en het was dan ook echt kantje boord voor zowel moeder als dochter.
zei meteen al Nooit Weer!!!
zo denken ze er nog steeds over.

Toen ik dit dus hoorde dacht ik eerst dat het een flauwe grap was, niet dus!
Ik weet niet het hele verhaal, heb het dus maar weer via via gehoord.
Maar zijn ouders hebben een appart geloof en een erg grote familie.
Hij staat natuurlijk achter zijn vriendin, maar is erg gekwets door de hele situatie.
Maar hoe denken jullie hier over.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hier kan ik kort over zijn: BELACHELIJK!!!

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

hahaha, moet hier ook wel een beetje om lachen hoor… sinds wanneer bepalen schoonouders(familie) dat?

Ik zou ze nog meer frustreren door te zeggen… dat als ze nog een kleinkind willen zelf maar 1 moeten proberen te maken…

dus, het moet niet gekker worden zeg… nog even en ze liggen 's avonds tussen hun kinderen in om aanwijzingen te geven… hihi

Liefs ellen

quote:
dus, het moet niet gekker worden zeg... nog even en ze liggen 's avonds tussen hun kinderen in om aanwijzingen te geven... hihi

Hahahah het idee alleen al

Schandalig! Gelovig of niet, die schoonouders hebben helemaal niks te zeggen over een nieuwe zwangerschap.

Dus als het gevoel van jouw vriendin zegt dat ze met de ervaringen van die eerste bevalling geen tweede kindje wil, moet ze gewoon bij dat standpunt blijven.

Stel dat ze omdat die schoonouders het willen, aan een tweede kindje zou beginnen en het gaat dan bij de bevalling echt fout met moeder en kind. Dan hebben die schoonouders dus een hele verdrietige zoon met een peuterdochtertje zonder moeder?! Hebben ze daar al eens over nagedacht? Of zegt hun geloof “tja, dat is dan maar zo”?

Kindjes die alleen blijven, lopen echt niet achter in ontwikkeling. Zeker als ze bijvoorbeeld naar de peuterspeelzaal of een kinderdagverblijf gaan of als ze regelmatig met kindjes van familie/vrienden/kennissen spelen, dan is er niks om je zorgen over te maken.

Die kleine moppen zijn zo sociaal vaardig dat ze wat ze thuis missen echt op een ander wel inhalen hoor.

Groetekes, Sje

Laat ik er maar niet op reageren, ik ben enigst kind en ben goed ontwikkeld hoor!!!

Belachelijk gewoon die mensen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

ja ik vind het ook belachelijk.

Het een ieder zijn eigen beslissing of die er nog een bij willen
of niet dat vind ik terminste.

katinka

quote:
dus, het moet niet gekker worden zeg... nog even en ze liggen 's avonds tussen hun kinderen in om aanwijzingen te geven... hihi

hihihi

echt …Ridiculous

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

Heel raar… maar… de mijne hebben het niet ge-eist, maar een paar weken na de geboorte van Luca schreven ze op zijn site: “en nu maar hopen dat er snel een zusje of broertje komt”. Rare mensen heb je toch, inclusief mijn schoonouders!
Verder zijn ze wel lief hoor, alleen een beetje raar!

[/url]

Nou dat slaat echt werkelijk nergens op!!!
Dat verzin je toch niet… Laat die vrouw toch lekker zelf kiezen hoeveel kinderen ze wil! (heb ik ook gedaan)

Groetjes Mariska
Mama van Lindsay, Tess, Melanie, Julia, Nathalie & Malin

Nou…als mijn schoonmoeder zoiets zou zeggen…
Pfoei. Slaat tochh nergens op.
Waar bemoeien mensen zich toch mee?

Laat ze lekker van dit kindje genieten!

Tessie

dan zitten we allemaal wel op 1 lijn als ik de reacties zo lees.
want inderdaad El er is maar 1 woord voor belachelijk!!!

Whahahahaha moest er ook nog eens bijkomen dat mijn schoonouders dit bepaalden. Pfff echt NIET !!! Was ik ook zo klaar mee, kom nou zeg…

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

ppppffff…daar maak ik niet eens woorden aan vuil!!!

Groetjes Christa, mama van

Ja ik vind ook dat ouders en schoonouders hier niets over te
zeggen hebben.
Mijn moeder mag haar wens wel uitspreken maar uiteindelijk
is de keuze aan ons !

En gelukkig respecteren ze onze keuze.
Ik besef nu pas dat dat niet altijd zo hoeft te zijn.

Belachelijk verder geen worden voor
Ja heb ik wel maar die zijn niet om op het form hier te plaatsen hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin