Schoonmoeders geen intresse in kleindochter!

Hey,

Ik zit er toch best wel mee in mijn maag mijn schoonmoeder moet niets weten van haar kleindochter. Ze is alleen met haar geboorte geweest en een keer ja welgeteld een keer op bezoek geweest…

Toen Alicia werd gedoppt hebben we haar uitgenodigd en nee ze was er ook weeer niet…

Alicia word 1 jaar en weer geen oma te zien…

Ik erger me er zo aan kapot en uit het altijd op mijn vriend Ik weet wel dat hij er niets aan kan doen en dat het toch zijn moeder is maarja…

Ik zalf heb hellaas geen ouders meer dus moeten we het wel doen met zijn ouders Klinkt misschien hard om te zeggen maar had liever zijn ouders zien sterven dan de mijne.

Als mijn ouders er nog waren geweeest die hadden onze kleine meid vervend tot en met.

Ze zal ook nooit een bellen hoe gaat het met mijn kleindochter och nee kost te veel moite denk ik…
Toen we zwanger waren na weel malenmolen in het zieken huis was haar eerste reactie ow nee ik word oma…

Het doet me soms best wel zeer als ik eraan denk dat onze kleine in prencipe geen opa en oma’s heeft… or or or

Hoe zouden jullie hiermee omgaaan???

Groetjes Nicole

Mama van Alicia ( 04-11-2008)

Lilypie 6 - 18 Ticker

Hoe ik hiermee zou omgaan? Niet! En dat bedoel ik letterlijk. Tonen ze geen interesse, dan maar niet! Ik zou er geen energie in steken. Die energie kun je veel beter gebruiken voor andere, veel leukere dingen.

Weet je, er zijn heel veel echtparen van middelbare leeftijd die dolgraag opa en oma zouden willen zijn maar die zelf geen kinderen hebben, of wiens kinderen kinderloos blijven. Zet een advertentie in het plaatselijke krantje dat je op zoek bent naar een lieve opa en oma voor je dochtertje. Misschien krijgt ze op die manier toch opa- en oma-liefde en zo’n echtpaar is superblij dat ze hun liefde voor kleinkinderen kwijt kunnen.

Zo zijn mijn ouders ook een soort opa en oma voor 2 kindjes van mensen die ooit hun buren zijn geweest. Die mensen hebben ook ouders die geen interesse tonen in hun kleinkinderen en op de een of andere manier is er een soort opa- en oma-relatie met mijn ouders gegroeid.

Ik heb me geen moment gepasseerd gevoeld, mijn ouders doen zelfs aan Sinterklaas met dat gezin zolang die kindjes in Sinterklaas geloven. Ik vind het heerlijk dat anderen mijn ouders als lieve opa en oma zien. Ik heb zelfs een keer gezegd tegen mijn moeder dat ze ze ook gerust met Kerst uit moet nodigen als wij daar als gezin zijn.

Je schoonouders gewoon uit blijven nodigen voor verjaardagen en andere bijzondere zaken rondom je dochter. Komen ze niet, dan maar niet. Heb jij in elk geval de eer aan jezelf gehouden en kunnen zij nooit zeggen dat je het niet geprobeerd hebt.

Groetekes, Sje

Ik ben het met Sje eens, laat het maar, geen energie in steken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk) maar het is wel zo!

Ik vind het wel erg hoor, maar tja wat moet je dan? Je er de rest van je leven druk om maken kan ook niet, hoe zit het met andere familieleden, Tantes, ooms, neven en nichten, misschien heb je daar ook iets aan, nee das niet hezelfde, maar toch familie!

Succes iig!

Ohh Nicole, geen energie in steken.
Ik maak hier precies het zelfde mee.
Mijn schoonmoeder is ook niet op Noahs eerste verjaardag geweest… en komt verder ook nooit langs om haar kleinzoon te zien.

Ik kan me er wel druk om maken, maar het heeft geen zin.

Ik heb me erover heen gezet, en als ze onverwachts straks toch aan de deur zou staan, gooi ik de deur dicht.
Ze is hier voor mij niet meer welkom, en dat weet mn vriend ook, want ook hij spreekt haar niet meer.

Dus Nicole, geen energie in steken, ze komt wanneer ze komt, en of het dan te laat is is aan jullie!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb mijn opa’s en oma’s ook niet gekend. Mijn opa’s stierven toen ik nog heel klein was en mijn oma’s toen mijn ouders zelf nog jong waren. Ik heb ze dus niet bewust meegemaakt en heb het erg gemist.

Maar ik ben het ook wel met sje eens. Als ze geen interesse toont om oma voor je dochter te zijn, dan maar niet… Je kunt het wel forceren, maar dat heeft denk ik geen zin. Ik zou wel benieuwd zijn waarom ze niets van zich laat horen. En ik vind dat je vriend daarvan best iets kan zeggen tegen zijn moeder. Ook al is het zijn moeder. Hij heeft nu een gezin en daarvoor moet hij ook opkomen, vind ik. En wat anderen ook al zeggen; heb je geen familie die heel gek met haar is? Misschien kunnen zij Alicia “adopteren” (is een goeie Sannn) als kleindochter.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben het wel eens met Sje! En eigenlijk ook wel met de anderen.

Vraag aan haar(of laat je vriend het vragen) waarom ze geen intresse toont. Krijgen jullie geen fatsoendelijk antwoord, dan is ze maar geen oma!

Nou hebben de kids hier het geluk 3 lieve opa’s en oma’s te hebben en dan nog de overburen die een ‘soort van’ zijn (hoezo verwend?) En ik denk dat er overal wel een stel mensen op leeftijd zit die graag opa en oma willen zijn van een lieve meid.

Oma zit straks wel te kijken dat haar kleinkind niet op bezoek komt, haar niet leuk vind, geen band met haar heeft of wat dan ook, maar dat is oma dan zelf schuld!! Toen ze er moest zijn voor haar kleindochter was ze er niet, dus achteraf moet ze niet gaan zeuren.
En zij word raar aangekeken door leeftijdsgenoten wanneer zij niet vol trots iets over haar kleinkind kan vertellen

En weet je, als je dochter niet weet hoe het is om een oma te hebben, zal ze dat ook niet echt missen.
Zelf heb ik een rot opa en oma gehad.
Ik heb geen minuut gerouwt toen ik te horen kreeg dat opa overleden was.
De vader van mijn moeder heb ik amper gekend (woonde te ver weg) maar als we op bezoek gingen en hij maakte de deur open…dan kwam de liefde en warmte je tegemoed! 100x meer dan van de ouders van mijn vader in al die jaren afstraalde. Toen hij overleden was, heb ik menig traantje gelaten.
En dat kan jouw dochter misschien ook krijgen, maar dan van een 'nep’opa en oma. Mensen die vol zitten met liefde maar het niet kwijt kunnen (zoals Sje al zegt) Oke, het zal misschien dan nooit zo zijn als een echte opa en oma, maar de liefde die zal ze voelen en dat is waar het om gaat!

Maak je er verder niet al te druk om, sommige mensen zijn nou eenmaal raar, daar doe je niks aan. Misschien voeld ze zich te jong om oma te zijn, of wilt ze jong blijven en past daar het oma-schap niet bij volgens haar. Denk maar zo; het zegt meer over haar dan over jullie!

Hey Meiden,

Bedankt voor jullie reacties, Een vreemde als opa en oma zie ik niet zo zitten bevoorbeeld uit een krantje of zo…

En echt super contact heb ik niet mijn familie na het overleden van mijn ouders…

Maar ik ga haar idd wel confronteren met waarom het haar niet interesseert.

iid geval bedankt…

Groetjes Nicole

Mama van Alicia ( 04-11-2008)

Lilypie 6 - 18 Ticker

Wat ontzettend vervelend voor je.

Kan me heel goed voorstellen dat je hier toch wel heel erg mee zit. Je verwacht tenslotte toch dat ouders het leuk vinden om opa en oma te worden. Natuurlijk hoeven ze niet iedere week op de stoep te staan. Maar normale interesse is natuurlijk hardstikke leuk. Mijn ouders/schoonouders zijn echt dol op Tim en zien hem het liefst iedere dag. Je gunt je kind gewoon een leuke opa en oma en niet van die mensen die niet naar ze omkijken.

Hoe moeilijk het ook is ik zou nog 1 keer met ze praten en de confrontatie aangaan. Kijken wat ze erop te zeggen hebben en anders zou ik het opgeven. Het kost jezelf heel veel frustratie en energie, terwijl je er niks aan kunt veranderen.

Sterkte ermee!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker