Schoonmoeder

Sorry hoor maar ik moet gewoon even mijn ei kwijt…

Vandaag moest ik werken…mijn vriend was thuis met ons dochtertje…zijn ouders kwamen langs en hij moest even samen met zijn pa weg…zijn moeder paste op, op onze dochter.
Maar toen ik thuis kwam zag ik dat ze de luier had verschoond…prima geen probleem natuurlijk, maar in de vieze luier zaten maar 5 druppels in ofzo. (ze had de luier op de commode laten liggen namlijk vandaar dat ik dat weet )
Ook had ze onze kleine meid met kleertje + slaapzakje in bed gelegd (veels te warm natuurlijk) En ze had haar ook de fles gegeven, difrax fles, met de verkeerde speen (de verkeerde spenen heb ik allemaal in het keukenkastje opgeborgen in een trommeltje) en ook nog eens vergeten het onderste stukje rubber erin te doen.
Allemaal hartstikke lief bedoelt natuurlijk, maar op een 1 of andere manier kan ik er niet ze goed tegen. Ik weet dat het stom is, maar zo is het niet hoe ik het wil hebben of doe.

Eigenlijk best belachelijk als ik het zo terug lees…maja kan er niks aan doen…moest het gewoon ook even van mij afschrijven

Hihi, stiekem moet ik wel even grinniken

Ik weet niet of ze al meer kleinkinderen heeft? Maar anders is het waarschijnlijk gewoon een hele poos geleden dat ze voor kleine kindjes gezorgd heeft?
Tja vroeger met de katoenen luiers moest er eerder verschoond worden als nu met de mega-super-absorberende wegwerpluiers van tegenwoordig…
En hadden ze glazen flessen met maar 1 soort speen…

Als ik iemand op mijn kinderen liet passen toen ze nog kleiner waren schreef ik heel gedetailleerd op een briefje wat ze wanneer nodig hadden, en zette alles klaar zodat er niks mis kon gaan.
Mannen doen dat meestal niet dus kan me voorstellen dat je schoonmoeder het niet precies weet als ze alles bij elkaar moet zoeken…

Tja het zijn wat kleine ergernissen… kan me voorstellen dat het even vervelend is. Maar ze heeft haar best gedaan toch?

Oh kan me goed voorstellen dat je je ergert, maar ik denk inderdaad niet dat ze het expres gedaan heeft. Misschien wel een mooie gelegenheid, als ze het aanneemt, om te vertellen hoe jij het doet zonder haar de les te lezen zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Hahaha geeft niethoor mag best

Zij weet namelijk echt helemaal niet hoe ik dingen wil hebben…mijn moeder weet het daarin tegen precies hoe ik bepaalde dingen wil hebben.

Mijn schoonmoeder heeft 4 kleinkinderen!!! waarvan de leeftijd 8 tot 4 jaar…
Voor mijn moeder is het haar eerste kleinkind…maja zo is mijn moeder een stuk dichterbij de zorg betrokken al vanaf het begin als mijn schoonmoeder.

Aks ik erbij was geweest…had ik alles klaargezet en opgeschreven hoe en wanneer en wat.

Ik weet ook wel dat ze haar best heeft gedaan,
Maar liever niet meer de volgende keer of ja ik moet alles hebben opgeschreven, verteld en klaargezet hebben…

Zucht (schoon) MOEDERS…

Ja ik zal het haar de volgende keer ook wel even uitleggen…dat ze niet de luier hoeft te verschonen als er maar 5 druppels inzitten(denk dat ze dat gewoon deed omdat dat waarschijnlijk zo leuk is als je dat voor het “eerst” doet bij je jongste kleinkind, en dat ze niet op een speen helemaal op zoek moet gaan die ergens achter in de keukenkasjes ligt in een trommeltje opgeborgen. Er zal vast wel een speen dichterbij zijn

Whahaha…nee ik kan het haar de volgende keer mocht er ooit nog eens een dag komen dat ze op moet passen dan zal ik het haar allemaal wel vertellen en opschrijven…maja wil mijn vriend ook niet te kort doen met zijn moeder…

Ik had bij onze eerste dochter ook veel ergenissen tegenover mijn schoonmoeder, die toch 1 of 2 dagen in de weeg voor vast oppaste! Nu met de tweede past ze nog steeds op, maar hebben we allemaal veel meer onze draai gevonden, en gaat het juist super goed! Ik ben dan ook onwijs blij met mijn schoonmoeder!

Hihi, vond het ook een beetje passen in de categorie ‘kleine ergernissen’. Mocht het ter sprake komen, haar gewoon bedanken en aangeven hoe jij het gedaan zou hebben. Zonder verwijtend te zijn, want het lijkt inderdaad alsof ze heel goed d’r best heeft willen doen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Heel herkenbaar, ik heb een Malawiaanse schoonmoeder uit de “stone age” hahahaha, ze is wel lief hoor, maar ontzettend ouderwets, soms word ik daar ook niet goed van. Bijv commentaar op Jada dat ze broek draagt geen rok. Nou dat hebben we heel snel afgekapt, is even moeilijk en een zure appel, maar nu gaat het eigenlijk wel goed, en ga je haar ook waarderen, ze heeft ook veel kennis etc, dat ik niet heb, en ik vind het fijn als J ook met haar goed kan opschieten aangezien ze toch ook voor 1/4 uit mijn schoonloeder bestaat hahahha

Oeff echt herkenbaar ja…
Wij hebben een zoontje (de eerste ja) en kan me zo goed voorstellen hoe jij je moet hebben gevoeld.
Mijn schoonmoeder is een behoorlijk dominante dame en hoe zij iets vindt, zo moet het ook gebeuren, heel irritant.
Als je er later op terugkijkt denk je wat stel ik me toch aan maar het is gewoon een gevoelskwestie denk en inderdaad een kwestie van elkaar leren kennen.
Maar goed, het valt dus niet altijd mee nee met die schoonmoeders

pfff wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die zo denkt.:blush: