Schoonmoeder

hoi nou ik heb het hier al eens eerder over gehad mijn schoonmoeder.
zij past 3 dagen in de week op mijn kleine in het begin wou ze totaal niet luisteren en bemoeide zich overal mee nou dat is gelukkig uit gepraat maar nu hebben we nog steeds een probleem met het luisteren ze luistert gewoon niet naar wat wij zeggen. luna (mijn dochter) die is heel erg aandacht aan het trekken door elke keer heel hardt te gillen of te huilen wij thuis nergeren dat gewoon maar bij mijn schoonmoeder krijgt ze de hele tijd aandacht ze laat haar geen minuut met rust maakt niet uit waar we zijn in de stad op de markt bij ons thuis bij haar thuis ze is de hele dag bezig met dat kind ik dacht eert dat het aan mij lag maar nu zij mijn vriend het ook dat hij er helemaal gek van werdt hoe zijn moeder deed tegen over de kleine. maar we weten niet hoe we het moeten vertelen we weten nu toch al dat ze niet luistert want we hebben het al een paar keer gezegt. ik heb echt geen idee meer

hebben jullie dit wel eens meer gemaakt en wat zouden jullie doen?
groetjes

Oei, heftig…
Ik denk dat ik toch vriendelijk doch dringend zou vertellen waar je bang voor bent en dat ze zich bij julie opvoeding neer moet leggen, omdat jullie de hoofdverantwoordelijke zijn…
Ik zou het toch nog een x proberen, want ook die kleine heeft een moment nodig om uit te kunnen razen.

Succes met dit dillema,
Liefs Wendy

hihi mijn schoonmoeder
mag niet eens oppassen
ja als alles op bed ligt ja
maar ik wens je sterkte
want dat valt niet mee zulke dingen
maar goed ze zou net ff jou kind verknallen
want drie dagen is natuurlijk veel en jij moet
het ermaar weer uit zien te krijgen
vervelend zeg

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Hallo, Vervelend zeg, heb je misschien een andere mogelijkheid voor opvang, bijvoorbeeld een kinderdagverblijf. Het zou nl vervelend zijn als deze toestanden leiden tot familieruzies of leiden tot geen regie meer over de opvoeding van je eigen kind. Bij een kinderdagverblijf kun je je wensen en eisen op een zakelijke manier regelen en heb je te maken met gediplomeerd personeel. Ook is sinds 2007 de werkgeven via de belasting verplicht bij te dragen aan de kosten via de kinderopvangtoeslag. Het is maar een idee, misschien voorkom je er een hoop ellende mee. Succes

pgfffff

mijn schoonmoeder heet niet voor niks schoonloeder

ook die van mij gaat 1 dag in de week naar oma pfffffffff hahaha
ik kan wel uren schrijven maar zal jullie daar niet mee lastig vallen.

gewoon zeggen hoor tis jou - jullie kind…

gr nvh

groetjes van nvh en Joyce

hoi fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
nou we hebben weer met haar gesproken en het blijft het zelfde.
ik heb vandaag een inschrijv formuleer voor een kinderdag verblijf in gevult
en nu maar hopen dat ze daar snel heen kan. want zo wordt niemand gelukkig.
]
groetjes

Getsie, ik heb het echt met je te doen. Ik heb er totaal geen ervaring mee. Mijn moeder en schoonmoeder zijn allebei echt oke. Nogmaals, heel veel sterkte en succes. 't Is jullie kleintje!!!

Groetjes Wiets

die van mij houd heel raar een baby vast
en dan zegt ze oe oe oe (aandacht)
nou dan heb je t bij mij al verknalt
en als ze begint te huilen weet ze niet hoe snel
ze het terug moet geven en zegt dan" daar kom ik niet voor" ???
en dan moet ik daar mijn kind laten eeeeecht niet
en zelfs in loopstand nam ze ze bij haar mee naar boven met mega grote
gaten in het overloop hekje (kunnen zo naar beneden stuiteren)
en zo kan ik nog ff doorgaan
nee los het wel anders op hoor
hoop voor je dat ze snel terecht kan op kdv

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Ik heb gelukkig een goede verstandhouding met mn schoonmoeder, maar ze woont dan ook in halfweg
Nee, zonder gekheid, ben errug blij met haar, overlegt altijd wat ik ervan vind en laat alles van mij afhangen
Niet opdringerig, maar gewoon normaal…
Maar het kan dus ook anders, sterkte meiske!!!

Liefs Wendy

Hallo, Ben benieuwd naar het volgende. Ik begrijp uit een ander bericht dat je zelf op een kinderdagverblijf werkt. Mag ik vragen waarom je destijds dan toch voor opvang door je schoonmoeder hebt gekozen?
groetjes

ja pascalle dat mag we hadden het geld er niet voor ik werkte te weinig om het te kunnen betalen en in het begin dacht ik dat het allemaal wel goed zou gaan en het is gratis en nu hebben we ook niet veel maar ik ga meer werken maar als nog moeten we zuinig aan doen. dus dat was de rede.

hoi pascal
Was gewoon nieuwsgierig omdat ik mijn baby (pascalle) ook binnekort laat wennen op een kinderdagverblijf. ik zal wel moeten komen voeden (ze vertikt het nog steeds om uit de fles te drinken). Misschien dat er een reden was om je kind daar niet te brengen, juist omdat je daar werkt.Je weet dat je die toeslag kan aanvragen he. Je kunt op de site van de belastingdienst een proefberekening doen.
succes

nee ik ben helemaal voor kdv de kindje leren daar echt veel samen werken samen spellen noem maar op. we hadden gewoon geen geld voor en die subsidie was het nog te veel voor ons straks niet meer

ja ik denk dat ze er ook veel leren en dat ze veel kan spelen. Bij de intake keek mijn kleine meid haar ogen al uit. Zij gaat 1 a 2 dagen per week. In begin dus 1 dag omdat zij nog geen plek hebben.

groetjes

dat zijn mooie dagen twee keer per week. mijn kleine vindt anderen kindje ook altijd zo leuk en wat ik helemaal leuk is al ze dan naar school gaan met de kindje van hun kdv dan hebben ze vriendjes voor het leven. ik vindt kdv super en niet alleen omdat ik er werk maar ook voor de kindjes zelf ze hebben er zo veel aan het is gewoon super. maar wat ik wel wil is als mijn dochter 2 is naar een peuterspeelzaal daar leren ze toch net iets meer dan op een kdv maar dat is mijn mening.

Ja heb geluk met twee dagen kdv, terwijl ik 30 uur ga werken. (ik verspreid het en mijn vriend is er ook nog een dag voor haar terwijl ik werk). Zijn wel lange dagen maarja dan hebben we het maar gehad, maarja voorlopig komt er nog niets terecht van deze planning aangezien mevrouw de fles weigert en ik dus zelf moet blijven voeden.

Waar zit het m dan in dat ze meer leren op een peuterspeelzaal?
gr
Sabine

hoi nou hier is het helemaal uit de hand gelopen mijn schoonvader wil niets meer met mij te maken hebben hij is het zat hoe ik doe. en dat alleen maar omdat mijn schoonmoeder niet kan accepteren hoe wij ons kins opvoeden dus ik ben er helemaal klaar mee ik hoef die mensen nooit maar dan ook nooit meer te zien. ze hebben mij zo de grond in getrapt met zijn tweetjes dat is niet normaal meer. die mensen zijn gewoon gestoort en ik wil niet dat mijn kind groot wordt met zulke mensen. sorry moest ik ff kwijd

maar ff aandwoordt geven op je vraag. ik vindt een peuterspeelzaal beter omdat ze daar echt voorbereiding krijgen op de basisschool ze leren in de kring zitten hoe ze naar anderen moeten luisten zeg maar wat je op school ook krijgt en een kdv is ookgeweldig maar dat is toch meer de thuis sfeer dan school snapie hihihihi

groetjes

Heftig, wijffie!!!
En je man, hoe is hij hieronder?
Kan me voorstellen dat dat echt balen is!!!
Maar hoe je het ook wendt of keert, JIJ bent de baas over je eigen kind, hoor!!!
Dus wat er ook gebeurt, het is jouw eigen recht, om te zeggen hoe je het wil hebben!!!

Liefs Wendy

Ik word gewoon plaatsvervangend boos! Het is jouw kind hoor!!! Grootouder zijn ok, maar dat betekent niet dat ze zo hoeven te reageren. Je hebt het vriendelijk gevraagd en er een paar keer met ze over gesproken. meer kon je niet doen. Als zij eigenwijs blijven dan is dat hun probleem en jij hebt alle recht om een andere opvang te kiezen als zij niet willen luisteren. Als zij boos willen zijn dan moeten zij dat weten.

Blijf jij maar gewoon bij zelf en als ik je een advies mag geven.
Blijf jij maar gewoon de verstandigste en probeer niet te raken in allerlei ruzies door hen veroorzaakt, maar blijf bij jouw standpunt over wat je/jullie zelf hebben besloten.

sterkte!
ps Dank je voor je antwoord over peuterspeelzsaal

hoi ja mijn vriend is ook heel boos maar ook heel bang voor zijn vader omdat ze samen werken voor een bedrijf hij wil geen ruzie maar zijn ouder lokken het zelf uit . het is zeker allemaal balen was bijna me baan kwijd maar gelukkig kan luna maandag al naar een kdv. ik hoe ze nooit meer te zien maar wat mijn vriend doet moet hij weten ik kan hem niet weg houden van ze ouders maar hij kan mij ook niet dwingen om daar heen te gaan. ik kan namelijk niet doen als of er niets gebeurt is het wordt toch nooit meer het zelfde nu dus voor mij hoeft het allemaal niet ben misschien koppig maar hoe hun tegen bij deden ging echt te ver en kan ik nooit vergeten of vergeven.

ik wil gewoon gelukkig zijn met mijn gezin en dat mijn kleine meid gelukkig is en hoe ik het doe gaat niemand wat aan dus hun ook niet.

groetjes