Schoonmaak topic

Hallo dames,

Wij hebben twee jaar lang een anti krast mat van Ikea op de mat gehad. Nu heb ik die gisteravond weg gehaald, maar kwam tot de ontdekking dat deze een plaklaag heeft achtergelaten. En het probleem laat zich al raden, ik krijg hem er neit af. Ik weet dat aceton hiervoor een goed middel zou zijn, maar denk niet dat mijn houten vloer hier blij mee is. En aangezien ik niet een poetswonder ben, dacht ik misschien weet iemand van jullie een wondermiddel!!!

hallo,
ik gebruik voor dat soort dingen altijd “wondersponsjes”. Te koop bij kruidvat, soms in de aldi ed in de aanbieding. Werkt hier als een trein, maar heb geen houten vloer,dus daar geen ervaring mee. Enige nadeel is dat de sponsjes redelijk snel “op” zijn. Maar voor die prijs zeker t proberen waard lijkt me.
Succes!

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

klinkt heel raar maar sticker en lijm resten verwijderen wij bij ons in de supermarkt met… glassex.
even goed inspuiten 1 min laten intrekken en voorzichtig met een krabbertje overheen gaan is het zo weg.
weet niet of je een behangkrabber hebt want als je die liggend op je vloer legt kan je de lijm verwijderen en beschadigt je vloer niet

Dasty van de Wibra zou een wondermiddel kunnen zijn. Op een gelakte houten vloer kan het geen kwaad, op een olie- of wax-vloer zou het wel kwaad kunnen. Even op een onopvallend plekje (onder een kast, in een hoekje achter een gordijn) uitproberen.

Groetekes, Sje

Tape gebruiken. Geen gewone, maar echte stevige tape. Even er vluchtig opplakken, en direct er met een ruk aftrekken. Je kan een stuk tape gebruiken tot het niet goed meer plakt, omdat het vol lijmresten hangt. Dan neem je gewoon een nieuw stuk.
Aceton maakt normaal gezien geen vlekken op je houten vloer, omdat het zo snel vervliegt. Maar als je niet zeker bent, probeer het dan eerst op een stuk vloer dat normaal altijd bedekt is, zoals onder de sofa ofzo.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

lampenolie!
is top tegen plakresten!
en anders HG stickerverwijderaar weet alleen niet of het op een houten vloer kan!

succes

groetjes mama van Joey