Schoonfamilie AHHRRGGGG

Mervin moet maandag werken en ik ben de vorige week thuis gebleven en morgan gaat nu naar mijn schoonmoeder omdat ik geen dagen meer heb. Ze heeft ook ons neefje maar die zou vroeg in de middag opgehaald worden. Het zat mij al niet lekker want ze past geloof ik nu 5 dagen per week op dat mannetje. Hij is dus 5 dagen en 4 nachten daar over het algemeen. Maar nu was het geloof ik 1 dagje. Dus ik had zoiets van oke. We zitten zo ie zo omhoog en mijn ma kan nu echt niet. Plus die is even doodmoe ook door mijn broertje al zal ze dat niet toegeven.

Maar goed kom ik thuis had mervin haar net aan de lijn. Of we laat in de middag konden komen want ons neefje was ziek en nou ging mijn schoonmoeder daarheen en ze wist niet hoe laat mijn schoonzus thuis zou komen. Dat had mijn schoonzus dus gezegd. Dus nu slaapt ze daar, moet ze naar huis en dan moeten wij nog morgan even snel droppen. Wij willen namelijk niet eten daar omdat wij na het eten gewoonlijk altijd naar huis gaan dus morgan snapt het niet als wij dan ineens alleen gaan.

De andere optie is hier bij ons slapen, maar dan ben ik bagger laat op me werk omdat mijn schoonmoeder opstart problemen heeft en ik erg onpasselijk wordt van haar opstaan. Niet aardig om te zeggen maar die heeft een rokershoest daar lusten de honden geen brood van.

Ik ben nu best pissig want weer worden wij aan de kant geschoven want het moet altijd mijn schoonzus en zwager eerst naar de zin gemaakt worden en draait alles eerst om ons neefje en als er nog tijd is komen wij. En wij moeten altijd maar schikken. Echt het is dat ik omhoog zit maar anders had ik het helemaal afgeblazen. Voor mij hoeft het zo niet meer. Eerst was de donderdag altijd voor hem en nu het weekend en nu draait het allemaal om hem zelfs als ze niet op hoeft te passen houdt ze haar agenda nog vrij voor hem.

En mijn schoonzus en zwager zijn nog erger daar draait alles om hunzelf. Mijn schoonzus werkt 24 uur per week maar heeft 5 dagen oppas nodig. De een werkt in de zorg de ander in de horeca maar nooit stemmen ze hun rooster zo af dat er iemand voor dat mannetje zorgt. Ze hebben volgens eigen zeggen toevallig altijd gelijk dienst. En als hij ziek is zoals nu zijn ze ook niet eens thuis. Echt ik wordt weer boos als ik er aan denk. Wanneer wordt morgan nu eens een keer op nummer 1 gezet door oma.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michele,

Gat wat balen zeg, vind het altijd erg als ouders/schoonouders het ene kind/kleinkind voortrekken.
Heb je het er al eens met hen over gehad?

Gr Maaike

Geprobeerd maar het wordt altijd ontkend. Krijg ik als antwoord wacht maar als je zelf een tweede hebt dan weet je hoe het is als je je gezin bijelkaar wilt houden of we moeten aanhoren wat een kreng mijn schoonzus is en hoe zwaar mijn zwager en neefje het hebben want zij hebben het altijd zo moeilijk. Er is ion het verleden best een en ander gebeurd en mijn vriend heeft alle klappen gekregen letterlijk en figuurlijk maar zijn broer is altijd mamma’s lieveling geweest en das nu nog zo dus alles wat wij zeggen is niet waar en als het wel waar is wordt het later weer ontkent.

Groetjes,

Michèle

He gets Michèle, je mag ze ook bij mij brengen hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

nou wees blij meid mijn broertje krijgt dus met alles voorrang kan het niet vaak genoeg zeggen op deze site, na mijn bevalling is mijn mams plots naar huis gegaan had niemand (behalve mijn man en de kraamzorg) die er voor me was. nu is mijn schoonzus bevallen en ja hoor alles draait om haar! mijn mams past hele dagen op dat kind en na de bevalling hoefde zij haar bed niet uit terwijl ik met pijn moest rondlopen en voor mijn kind zorgen. aan mijn schoonouders had ik al helemaal niks omdat die van alles in zijn mondje willen stoppen en hem het liefst 3 paar kleren aan doen omdat hij het anders koud heeft…tja toen maar besloten om opvang te regelen als ik naar werk ga. nu gaat Meric naar gastouder en kdv. heeeerlijk. geen gezeur geen gezeik. jammer dat we hiervoor moeten betalen terwijl het ook gratis kan maar ik mag absoluut niet klagen! nu wilt mijn moeder dolgraag voor Meric zorgen maar nu wil ik het niet heb het goed zo. dan is Meric of ik dan maar de 2e keus. boeien zolang wij het voor mekaar hebben kan niemand ons wat doen. en nu balen ze omdat we zoveel geld betalen aan opvang en dergelijke pfff niet zeuren zeg ik dan ik klaag niet

@ Selma als ik kon schopte ik die hele ellede familie vandaag mijn leven nog uit echt waar. Wij hebben opvang het is dat mervin nu ineens weer 3 maandagen moet werken omdat zijn bedrijfsleidster op vakantie is maar ze lui/ te dom/ te beroerd is om de nieuwe ass bedrijfsleider in te werken dat hij het allemaal weer moet doen. Is ook een erger verhaal. Maar kort het is dus een uitzondering dat wij nu zonder opvang zitten want maandag is pappadag en de rest van de tijd zit ze op het kdv. Om de dood eenvoudige reden dat ik niet wilde dat Morgan net als haar neefje opgevoed wordt door oma. Oma is oma en zo af en toe logeren is leuk dan en geen must. Maar Morgan kan nu amper meer logeren want alles draait om der neefje. Ik ben degene die er voor zorgt dat mijn schoonmoeder ook nog leuke dingen doet en nog een een keer wat krijgt en dat ze nog eens ergens komt, maar als ik 1 keer een klein ding vraag, niet omdat het voort wat hoort wat telt nee omdat ik een gunst vraag moet er eerst altijd gekeken worden of mijn schoonzus en zwager waar ze alleen maar door uitgebaad en gebruikt wordt niks nodig hebben. En maar klagen dat er niks gedaan wordt voor haar en zo. Ik ga 30-10 nog een keer voor bruidjurken kijken en ze mag maar mee maar als ze dan begint dat ze me neefje heeft heeft ze pech want ik wil er geen kinderen bij. Morgan blijft ook thuis bij pappa. Overigens was Mervin het wel met me eens dat dit zo de laatste keer is. Als ze me neefje heeft dan geen Morgan. En als dat betekend dat ze Morgan amper meer te logeren krijgt is dat ook haar probleem. Nadeel zondag is alleen ze heeft geen mobiel meer dus als mijn schoonzus denkt ik blijf nog eve weg dan is het voor iedereen wachten. En zo’n @#%@#%^kreng is het helaas wel.

Groetjes,

Michèle

alles is mogelijk en alles kan Michele! heb ik ook gedaan heb een hoop familie uit me leven gekickt kortom ik heb niks aan ze! ze komen zelf al niet meer over de vloer omdat we ver weg wonen. hoorde laatst mijn schoonzus (een andere schoonzus dan) iets zeggen van “ja we moeten nog eens langs komen bij jullie het wordt weer tijd bla bla”…dus toen zei haar man ja we moeten het gewoon goed inplannen sgat…en vergeet neit dat ze er zelf voor hebben gekozen om zo ver weg te wonen". ik werd gewoon pissig toen ik dat hoorde ik zei pardon? dus het is ons verantwoording dat jullie en de rest van de familie ons niet komen opzoeken? omdat wij graag ons brood heir verdienen? nou sorry hoor zo’n familie hoef ik niet! die denkt maar kom maar naast me wonen anders heb je pech! flikker toch een eind op net of ik ze nodig heb. ergens stiekem kunnen ze het niet uitstaan omdat wij wel alles geregeld hebben en zo onafhankelijk zijn! want zij hebben elkaar allemaal nodig en dit soort verhalen hoor ik dus vaker dat de een de ander niet kan redden met oppassen en dergelijke…nou dan ben ik toch echt beter af met een opvang

Michele begrijp me niet verkeerd hoor…wat ik bedoel is…probeer lekker zelfstandig te zijn en van niemand afhankelijk te zijn. desnoods schakel je toch een gastouder in? die zijn altijd zo flexibel! beter dan een kdv hoor…al moet ik zeggen dat Meric 2 dagen in de week naar kdv en 3 dagen naar gastouder gaat…maar binnenkort gaat hij alleen naar een gastouder want die is lekker makkelijk en hij kan ook goed opschieten met haar…dus misschien ook iets voor jou vooral in zulke tijden? of moet je kleine echt overnachten dan bij iemand?

waar woon je dan Michele? ik vind het zo zielig voor je nu vooral omdat je ook nog moet wachten op antwoord! jeetje man dat is toch ook stress vooral als je moet werken…ik woon zelf in Zoetermeer wil best een dagje oppassen hoor! ben geen freak ofzow hoor echtniet dit is gewoon puur uit mijn hart omdat ik weet hoe het is om zo hopeloos te wachten…woon je in de buurt meid? ik ben maandag namelijk gewoon thuis! laat maar even weten!

hey je woont in den haag zie ik! stuur anders een mail laten we kijken of ik iets voor je kan betekenen meid!

Ohhhh hahahah Michele, ik herken dit ook wel een beetje! Jada is mijn moeder en vaders eerste kleinkind, dus in NL word die vreselijk verwent. Hier in Malawi lijken ze niet zo veel om haar te geven, vanuit mijn man’s familie. Ik bedoel; de eerste keer dat zijn familie echt op visite kwam was 6 weken naar de geboorte (zijn moeder is heel even geweest 12 uur nadat Jada geboren was! Ze komen nooit naar ons, wij moeten altijd naar hen, maar op zich vind ik dat niet altijd een probleem omdat ik wel van mijn privacy houd. Ik merk gewoon dat mijn man’s stam wel erg matriliniaar is; dus dochters trekken naar hun moeder, de mannen gaan zodra ze getrouwd zijn naar de vrouw’s kant toetrekken, alleen hebben wij natuurlijk geen familie hier, dus tja dat is erg moeilijk en jammer, helemaal omdat we nu hebben gezien hoe mijn schoonzus behandeld werd nadat haar dochter geboren was, ik denk nu maar jullie zoeken het maar uit, en de volgende keer hoeven ze niet meer te komen, maar tje het blijft de familie van mijn man, hele moeilijke materie! pfffff, ik hoop dat jullie er ooit uitkomen! en ikzelf ook!

@ Selma, misschien doe ik dat de volgende keer ook wel. Gelukkig zijn dit echt uitzonderingen en is Morgan merendeel heel blij op het kdv. Ik heb daar weer een beter goevoel bij dan bij een gastouder.

@Bakmama een goed gesprek met mijn schoonmoeder tja we hebben het al zo vaak geprobeerd. We doen nu maar wat ons dunkt. Dus dat betekend als ze mijn neefje heeft dan geen morgan meer. Morgan is gek op der oma dus ik ga der oma niet afnemen, maar het gaat alleen nog op onze voorwaarden en geen andere. Praten met mijn schoonzus en zwager is water naar de zee dragen.

@ Malawimamajada erg is dat he dat ze maar for granted genomen worden.

Gelukkig zitten Mer en ik wel op 1 lijn al zal ik zijn ma niet uit ons leven kunnen weren want dat vind hij zielig en zo. Ze heeft letterlijk niks anders dan der kinderen. Prima alleen heb ik wel besloten dat ik wat minder ga regelen en zo voor haar als er niks van die kant kan komen. Daar ben ik klaar mee nu. Overigens lopen we daar ook de deur niet plat hoor en wij gaan ook altijd naar haar ivm met prive en zo. Maar nu gaan we dus wel even volgens onze regels.

Groetjes,

Michèle