Schoolboeken voor thuis?


#1

heeft iemand enig idee waar ik schoolboeken kan vinden
ik wil graag mijn zoon wat meer thuisles gaan geven
omdat zijn niveau wat te laag ligt de school kan-mag-wil ze niet uitlenen
bij de bieb hebben ze het niet en op mp e.d kan ik ze ook niet vinden
wie o wie heeft een idee?

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#2

Zie google op trefwoord schoolboeken

Groetekes, Sje


#3

hoi sje

ik heb al zitten googlen maar dan komen er volop schoolboeken voor de middelbare scholieren en helaas niet de basisscholen wel hebben ze iets bij bol.com maar dat is ook niet wat ik zoek helaas.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#4

Bieb?

Groetekes, Sje


#5

Hoe oud is je zoon?
Wat wij op school gebruiken is het programma Ambrasoft op de computer. Dat is een programma die je ook voor thuis kunt bestellen. Weet de site ff niet, maar met google kun je vast een eind komen.
Wil de leerkracht ook niet wat voor je kopieren?
Wat heel belangrijk is trouwens bij het thuis leren, is dat je idd dezelfde (methode) boeken gebruikt als op school. Zo raakt je kind niet in de war met andere manieren van leren.

Groetjes Evelien


#6

hier bij de bieb hebben ze het niet helaas.

hij is 9 de juf had idd wel wat dingen gekopieerd maar dat waren voornamelijk sommetjes en klok kijken maar ik wilde graag ook geschiedenis aadrijkskunde wat bijspijkeren met hem want zijn rapport was niet van wat je zegt toppie

zelf heb ik wel wat dingen van internet afgeplukt met werkjes en de kaart van nl met de provincies enzo maar geschiedenis kan ik nergens echt vinden van wat je kan uitprinten. en idd ik wil wel graag hetzelfde behandelen als dat ze op school doen

na de vakantie is er nog een rapport gesprek en dan zal ik het nogmaals op gooien kijken wat ik nog meer kan doen.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#7

Heb je al op de wereldschool gezocht? of met mensen die thuis les geven gesproken? (homeschoolers) Daar kun je misschien iets meer vinden, ik denk niet dat je het helemaal kunt vergelijken, maar misschien helpt het je verder!


#8

Wij konden via school altijd cd-rommetjes aanschaffen, voor allerlei verschillende vakken, kan je dat bij jou ook niet navragen.
Verder heb je ook verschillende spelletjes, misschien ook een idee??
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#9

hoi hoi

ik vroeg me eigelijk altijd al af of het in nl is toegestaan om thuis les te geven en dan bedoel ik zo iets als in amerika echt een thuis school niet dat ik mijn kinderen dan thuis ga houden ofzo ben wel blij met die paar uurtjes rust hahaha
idd mischien kan ik via de wereldschool iets vinden ga eens even kijken bedankt

trouwens had je al een tijdje gemist hier op de site of heb ik steeds over je berichten heen gekeken.

lalala dat ga ik na de vakantie eens even na vragen dat is wel een goeie tip aangezien ze ook met de pc op school werken

bedankt

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#10

Mama van 3 jongens,
Het is maar voor weinig mensen toegestaan om thuis les te geven in Nederland, dit geldt alleen voor kinderen die zijn vrijgesteld voor de leerplicht en dat is erg moeilijk, gaat bijna niet, in Belgie is het veel makkelijker. Ik woon natuurlijk niet in NL maar volg deze info wel op de voet, zou mijn dochter over een paar jaar (als alles goed gaat) graag zelf les geven. De wereldschool is meer voor kinderen die in het buitenland wonen en die via het nederlandse curriculum les willen/moeten krijgen, maar misschien zit er wat bij voor je.

Ik ben net 3 dagen terug in Malawi ben 3 weken in NL geweest om mijn familie te bezoeken


#11

hoi hoi

lekker 3 weekjes er tussen uit geweest dus … heerlijk… wel jammer dat het hier zo koud is geweest de laatste tijd…

ja de wereldschool ken ik wel we hebben er over gedacht om te verhuizen en tegenover dat huis was zo´n school maar goed de verhuizing ging niet door dus… maar misschien kan ik er wel wat op vragen maar ga eerst na de vakantie hier op school nog kijken of er van die cd roms beschikbaar zijn.

behalve de extra tijd die ik nu aan huiswerk en extra werkjes (een uur per dag) zou ik geen tijd en energie hebben om nog fulltime thuis les te geven.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#12

hahahaha ja dat kan ik me zo voorstellen, geen puf meer hebben, ik heb helaas geen ander alternatief, succes iig!


#13

nou heb toch eindelijk wat schoolboeken mogen lenen dus nu kunnen we wat makkelijker op de methode die hij gewend is wat extra werken

gewoon effe doorzeuren hahahaha en je krijgt wat je wilt
alhoewel…

ik had het dus aan de school gevraagd mocht t niet… mijn man gisteravond een raport gesprek(zie ander topic) vraagt het en krijgt hij het gelijk mee…mmmmh wat moet ik daarvan denken hahahahaha nou ja we hebben ze teminste gekregen

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag