Hoi,
Tja onze dochter is bijna 3 jaar en we zijn al een maandje of twee bezig de verschillende scholen hier in de buurt te bezoeken. We zijn door de gemeente erop gewezen dat het bij bepaalde scholen erg druk is dus hoe eerder je kind opgeeft hoe waarschijnelijker het is dat je kind ook op die school komt. Het is moeilijk kiezen we gemakkelijk en gaat ze naar de school een paar straten verder of toch maar een stukje fietsen cq rijden. En welk onderwijs wil je wat staat je aan wat denk je past het beste bij je kind. Er moeilijk allemaal. Daar ze nu een druk en bezig pittig kind. Die het plezierigst is als je haar een bepaalt ritme geeft van de dag maar die ook niet te strak in de hand moet houden. Ze doet het uitstekend op de pz en die geven hier op een manier “onderwijs” die het meest overeenkomt met de openbare school een paar straten verderop. Ze gaat als er plaats is op een ochtend groep nog een derde dagdeel binnenkort naar de pz. Omdat ze heel leergierig is en het geweldig naar haar zin heeft.
We denken nu sterk aan de openbare basisschool die wat ik nu een losvast systeem hebt. Ze beginnen in de eigen klas groep en gaan dan tot aan de pauze in nivo groepen samen met de ander basisgroepen aan de slag pauze weer in eigen basisgroep en zo verder. Ook eventuele gezamelijke dingen weekafsluiting enzv wordt gedaan in je eigen basisgroep met je eigen juf of meester.
Maar het meer klasikale lesgeven van de katholieke school trekt ook wel al werk je daar krijg ik mijn idee minder echt op je eigen nivo. Maar goed nog maar eens overwegen.
Lastig hoor. Hoe hebben jullie de keuze gemaakt??? Hoe is jullie ervaring hierin geweest??? Of ben je er ook mee bezig???
En dan moeten we ook nog naar andere opvang kijken onze gastouder kan haar dan niet meer uit school halen zij woont twee dorpen verder en heeft daar ook kinderen in de naschoolse-opvang en de schooltijden zijn op een school na allemaal hetzelfde.
Hoe is jullie ervaring met naschoolse opvang via school of een organisatie die de school heeft ingehuurd??? Krijgen je kinderen ook desgewenst opvang in de schoolvakantie’s wij kunnen niet elke vakantie zelf de opvang regelen???
Hoor graag jullie verhalen cq ervaringen.
Groetjes
lon106
lon106