Schoentjes

hallo ik heb een vraagje hebben jullie mopies al schoentjes aan Britt is nu bezig met staan lang de tafel en een klein beetje langs de tafel en bank lopen 2 3 pasjes met sokjes is ze zo aan het glijden maar nu hoorde ik dat schoentjes nog niet zo goed zijn voor de voetjes voor de ontwikkeling wie weet hier wat van en kan mij helpen wel of geen schoentjes???

Eerlijk gezegt weet ik niet of te vroeg schoentjes nu wel of niet goed zijn voor de ontwikkeling.
Maar je kunt ook van die sokjes krijgen met een antislip zooltje er onder.
glijden ze ook niet meer uit.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Je mag pas schoenen aanschaffen als ze minimaal 3 weken goed los loopt. Eerst was dat een periode van 6 weken, maar laatst hoorde ik dat het bij 3 weken al kan.

Ik zou haar dan eerder slofjes of sokjes met antislip aangeven om te voorkomen dat ze uitglijdt. En in de zomer, als het warm genoeg is, gewoon op blote voetjes laten lopen. Dat is nog veel beter.

En verder kan het ook zijn dat ze gewoon moet wennen aan de gladdere ondergrond en dat ze over een tijd wel goed gewoon op sokjes langs de tafel loopt omdat ze weet hoe ze haar voetjes neer moet zetten om niet uit te glijden.

Wij hebben hier beneden een houten vloer en boven hebben we laminaat. Onze meiden hebben altijd gewoon op blote voetjes of sokjes rondgelopen en hadden vrij snel onder de knie hoe ze niet uit moesten glijden.

Groetekes, Sje

Senna draagt eigenlijk van kleins af aan al zootjes, gewoon om ervoor te zorgen dat haar sokken niet uitgaan, ze trappelt nog al veel namelijk.
Senna staat ook al bijna een maand aan de tafel te “dansen” en doet nu ook kleine pasjes net als Britt. Het CB adviseerde mij, wanneer ze kleine pasjes gaan doen moet ze een stevigere zool omdat ze nu nog een beetje op d’r tenen staat.
Door de stevigere zool wordt dit wat belemmerd, anders kunnen haar spieren in d’r benen tekort worden als d’r benen wel verder groeien of zoiets.

We wisselen echter veel af, dan weer blote voetjes, sloffen met antislip, zootjes en d’r schoentjes maat 17… echt wel schattig.

Groet Vanessa mama van Senna.

He Vanessa, wat is Senna al vroeg met haar eerste stapjes of niet? Meestal ik dit toch pas rond een jaar? Kruipt ze ook wel, tenminste je hoort toch vaak dat kindjes die vroeg kunnen lopen het kruipen overslaan?
Nou geniet er maar lekker van. Lijkt me een grappig gezicht zo’n klein pukkie wat aan de tafel staat.

Grt, Sabine

Wij hadden voor Joyce slofjes van elefanten. Ideaal ! Die zijn speciaal voor de eerste stapjes gemaakt. Vooral omdat ze dan iets lekker warms aan haar voeten had en ook een beetje stevigheid. Ze zijn alleen wel duur. Maar als ons tweede kindje er straks is koop ik ze weer.

quote:
He Vanessa, wat is Senna al vroeg met haar eerste stapjes of niet? Meestal ik dit toch pas rond een jaar? Kruipt ze ook wel, tenminste je hoort toch vaak dat kindjes die vroeg kunnen lopen het kruipen overslaan? Nou geniet er maar lekker van. Lijkt me een grappig gezicht zo'n klein pukkie wat aan de tafel staat.

Grt, Sabine

Tja, ze is inderdaad rap, maar wat doe ik eraan, ze kruipt nu al bijna een kleine maand en dat stappen tja… we zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen.
Ze heeft in ieder geval de O-benen van d’r vader. Hahahah.

Groet Vanessa mama van Senna.

hoi hier is het ook zo die kleine van mij begint ook met lopen en die sokje waren veel te glad nu loopt ze gewoon op bloten voeten ook heb ik het aan mijn cb gevraagt die zij dat ze pas schoentje aan hoeven als ze echt goed lopen en als ze naar buiten gaan verder is het niet nodig.

veel succes daar met het vallen en opstaan hihihiih
groetjes

Ik heb blue inch babyslofjes gekocht voor 6-12 maanden, dat is net zoiets als Zootjes of Oxxy. Google maar eens op babyslofjes dan krijg je alle soorten en maten. Zijn helemaal van leer of suède en heel flexibel, ideaal schijnbaar voor de eerste stapjes.

Groetjes,
Inge

Jesse en Jamai lopen nu sinds 2 weekjes. Zaterdag gaan we echte schoentjes voor ze kopen. Nu hebben ze zootjes. Waar ze trouwens nog erg goed op lopen. Ik vind dat echt de ideale babyschoentjes als ze aan het oefenen zijn en als ze net beginnen met lopen.

liefs van Diana

benita was nog al een moeilijke wat schoentjes betreft,hield haar voetjes heel stijf zodat ze nergens in kwam
delano heeft nu ook kleine pumas aan heel af en toe,en daarmee laat ik hem wennen aan schoentjes zodat ik niet het zelfde krijg met benita

Hoi

wij hebben paws. Zijn schoentjes met flexiebele zolen.
Erg leuk en makkelijk aan te doen.

www.babypaws.nl

Een aanrader!!!

Ze hoeven toch pas echte schoenen aan als ze echt los kunnen lopen. Dus niet als ze langs tafels ed lopen. Ze moeten juist hun teentje goed kunnen bewegen om grip te houden en evenwicht. Met harde zolen belemmer je dit, begreep ik van de fysio.

Mijn opa was schoenmaker en die zei altijd: “blote voeten is het beste voor iedereen!!”

Kort maar krachtig hou ik het…

Nicole & Noa