Schoentjes

Omdat luca leukt stapt achter zijn loopwagen en het strakjes lekker weer is (hopen we dan maar… ) heb ik schoentjes gekocht. Hele simpele, met zachte zool en profiel enzo. Maar als ik ze aan probeer te doen dan krijg ik zijn hiel niet goed op de bodem van de schoen. Wat ik ook trek en sjor en duw, het lukt gewoon niet. Luca wordt het dan ook zat, nou ja, dan lukt het helemaal niet!!! Moet ik gewoon duurdere schoenen kopen? Vind dat zo zonde, omdat hij toch nog niet echt loopt, alleen stukjes in de tuin. Wie heeft er tips!!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Kim,

Het lijkt erop dat je te kleine schoentjes gekocht hebt, of schoentjes die niet geschikt zijn voor de voetjes van Luca.

Heb je ze gewoon zelf gekocht of met hulp van een verkoopster? Als de verkoopster ze wel soepel aankreeg, zou ik er even mee terug gaan naar de winkel om te vragen of ze je nog een keer wil laten zien hoe je ze wel aan moet krijgen.

Ik heb het met onze meiden ook weleens hoor dat ik ze niet in hun schoentjes krijg. Ze letten dan teveel zelf mee op en houden ze te stijf of ze krommen de teentjes.

Dan haal ik het voetje er weer uit en probeer nog een keer. Net zo lang tot ze er wel ontspannen in gaan.

Zorg in elk geval wel dat Luca de schoentjes alleen maar aan heeft als het echt nodig is. Voor die hele kleintjes is het beter om op blote voetjes (of als het niet zo warm is) op sokjes te lopen.

Onze meiden hebben alleen maar schoenen aan als we op pad gaan. In winkels en in de Efteling enzo houden ze ze aan, maar als we ergens op bezoek gaan, gaan de schoentjes daar direct weer uit.

Thuis hebben ze ook nooit schoentjes aan als ze gewoon binnen aan het spelen zijn.

Zodra Luca een maand zelf los loopt kun je op pad voor echte schoenen. Eerder heeft geen zin omdat ze dan niet goed kunnen meten en niet goed kunnen zien welk merk schoentjes geschikt is voor de voetjes van Luca.

Succes met de kleine ondernemende man!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Apr 2006 15:54:47