Schoentjes niet aan krijgen

Vanmiddag heb ik met oma de meest gave zilveren laarsjes gekocht die ik gezien heb! Van Oxxy zijn ze. Echt leer, met een rits en een zooltje. Eva kan er straks ook buiten mee stappen. In de winkel deed de verkoper ze aan en mevrouw wilde haar voet niet recht doen. Ze flexte haar voetjes, zodat de laarsjes niet aan konden! De verkoper zette ze tegen haar rechte voet om de maat te bepalen en volgens hem was maat 19 goed. Ik kocht de laarsjes en ging dolgelukkig naar huis.

Eenmaal bij oma wilde ik de laarsjes showen aan opa, maar wéér wilde Eva ze niet aan. Ze kromde haar voetje, wat kindjes die geen echte schoenen gewend zijn vaak doen, volgens de verkoper. Ik kreeg de rits dicht, maar heel haar voet zat er verkeerd in. Haar voet zat dubbel geklapt. Bovendien zat haar hiel niet tegen de hiel van het laarsje aan. Ik kan me van mijn neefje en nichtje herinneren dat ik het een ramp vond om ze schoenen aan te doen, zeker laarsjes. En nu zit ik er met Eva dus ook mee.

• Als ze de voet kromt, zou dat dan minder worden als ik een maat groter zou kopen?
  • Doen jullie kindjes het ook? En hoe krijg je dan het schoentje aan?
  • Ik twijfel of ze de 19 heel lang aan kan. Ik zag dat haar voet nog goed tegen de zool paste bij de 19, bij 20 had ze wel veel ruimte over nog…Hoe erg is het om schoenen op ‘de groei’ te kopen?
  • Hoe kun je zelf de juiste maat bepalen?

Ik hoop dat ze de laarsjes snel aan kan/wil, want ze zijn erg gaaf! Dus…help!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 19 Nov 2009 17:26:28

een schoen lepel wil wel is helpen.
ik “druk” altijd rico’s voetje wat naar achter, dat als hij zou liggen, je de voet met de tenen richting het hoofdje brengt, snapje? en niet dat je dat hard moet doen maar gewoon zachtjes, dat haar voet recht zit.
ja ik weet niet of het te volgen is, maar met een schoen lepel kan ze haar voet niet buigen omdat je haar voet op die “lepel” zet, (die je daarvoor in de schoen hebt gedaan) end an dan verder schuift.

je moet nooit schoenen op de groei kopen
want als ze gaat lopen en ze zijn ‘te groot’ dan kan ze tijdens het lopen vaker vallen omdat die neus dan dubbel vouwt zeg maar.
schoentjes mogen 1 maat groter zijn dan de voetmaat volgens mij. dus dat als ze in haar schoen zit dat er ongeveer een cm nog tussen haar teen en haar neus van de schoen zit.
bij het hakje voel je dat ook goed maar dan loop je de kans dat ze met haar tenen gaat krommen en je dus niet goed kan nakijken hoe dr voet in de schoen zit

Ik zag een tijdje geleden ook hele mooie schoenen voor Joey bij Schuurmans schoenen, maar de verkoopster in de winkel kreeg ze al niet bij hem aan omdat hij zijn voetjes helemaal opgekruld houd, dus ik heb ze niet genomen, omdat ik wel zeker weer dat ik het dan ook niet voor elkaar krijg. Ondanks alle verkooppraatjes en truc’s van de verkoopster… Een van die trucjes was om onder het voetje te kriebelen, zodat het voetje ontspand, maar dan moet je wel razendsnel die schoen aan weten te krijgen… Niet ideaal dus!
Hoe erg het is om schoentjes op de groei te kopen weet ik niet… Zolang ze nog niet lopen zal het niet zo erg zijn, maar eenmaal aan het lopen weet ik niet of het kwaad kan…
Succes met je eigenwijze meisje

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Jacqueline deed dat ook heel erg.
Soms tikte ik tegen de onderkant van de voet, of ik duwde de tenen omhoog en een andere keer deed ik haar afleiden. De ene keer werkte dit de andere keer dat.
Ik had als eerste schoentjes geen laarsjes, maar gewone lage schoenen…is net wat makkelijker met aandoen

Schoenen meten door de voet tegen de onderkant aan te zetten vind ik een erg slechte manier van meten. Doe het zelf maar eens en je zult denken dat je een maatje kleiner zou moeten hebben. Daarbij heeft de ene schoen een dikkere vulling dan de andere. En denk ook eens aan de breedte van de schoen

Hier zijn de voeten opgemeten met zo’n speciale meetlat en een riempje over de voet heen. Zo wist de meneer gelijk welke schoenmaat ze moesten hebben en welke breedtemaat. En ja daar kan behoorlijk wat verschil in zitten.
Hier dus 2 zusjes die even oud zijn hebben 1,5maat verschil in de breedte!!
Als ik dus Silvana de schoenen van Jacqueline aan doe, zal zij gaan sloffen. Doe ik Jacqueline de schoenen aan van Silvana…denk ik dat het voetje er niet in zal gaan, en zal het toch lukken zal het voetje afgekneld worden in de schoen.

Je kunt ook voordat je voor schoentjes gaat kijken/kopen een voetafdruk maken, Dus de voetjes op een vel papier zetten, met een pen langs het voetje af gaan en daarna uitknippen (zorg wel dat je pen niet gedeeltelijk onder de voet komt, anders klopt het niet)
Met de uitgeknipte ‘voeten’ ga je naar de winkel. Leg je papieren voet in een schoen en duw langs de zijkant, voel of je daar nog een heel klein beetje plaats hebt of dat het papier omhoog zit omdat de schoen te smal is. Lijkt hij aan de zijkant te passen, voel je met een vinger of er voor het papier ook nog een beetje plaats zit. Zit daar een beetje plaats (schat het op 1 maat) dan is het oke, dan kun je de schoen daadwerkelijk passen.
Laat haar dan even een aantal minuten op de ‘nieuwe’ schoenen in de winkel lopen. In het begin zal het onwennig zijn, maar als ze na een aantal minuten normaal loopt, of al een stuk beter zitten ze voor haar ook echt oke en mag je ze gaan afrekenen.

Laarsjes zijn het moeilijkste om aan te krijgen bij kindjes en zeker als ze nog niet stappen. Ik ben ook wel eens aan het stoeien met morgan en dan zijn het gewoon der gympies die ze aan moet. Eigenlijk koop ik daarom ook nog geen laarsjes voor der die niet soepel zijn. Die van de H&M zijn net sloffjes dus dat geen probleem.

Groetjes,

Michèle

Is ze wel gewend om bijv slofjes aan te hebben???
Bjorn heeft thuis altijd van die leren slofjes aan en het maakt hem niet uit of ik nou een slof of schoen aan doe
Maar hij is het al wel lang gewend
Je kan bij de schoenenr**s van die nep zootjes kopen
Die zijn niet duur en zitten goed om t voetje heen
Is een soort schoentje Misschien dat ze er dan wat aan wendt
Wel balen als je van die mooie (en dure) laarsjes hebt die je niet gebruikt

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Tim deed dit ook toen hij kleiner was. Hij krulde dan zijn tenen, waardoor ik zijn schoentje niet goed aankreeg. Het was altijd best even een geduldig werkje om zijn schoentje aan te krijgen. Maar meestal met afleiding ging het wel. Sinds hij zelf kan lopen en echte loopschoenen heeft vind hij het geweldig om schoenen aan te hebben. Het is dus helaas een kwestie van wennen, maar echte tips heb ik dus niet behalve afleiding bij het aantrekken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Pff, net dus opnieuw geprobeerd en hetzelfde verhaal. Met sokken aan lukt het al helemaal niet, de schoenen zijn ook echt te klein. Die kerel en mijn moeder kunnen beweren van niet, maar ik denk dat de schoen daardoor ook niet past! Heel vervelend, want in deze winkel krijg je geen geld terug. We gaan morgen terug, in elk geval voor maatje 20 en dan gaat het hopelijk lukken. Anders wordt het Marktplaats. Zie je, ik weet zelf wat past en wat niet en dan moet ik me niet laten leiden door anderen. Nu kunnen we weer terug! Dat is zeker 50 km hier vandaan! Gatver. Maar dan kopen we morgen maar meteen Sintspullen, hebben we die ook meteen. Balen.

Eva heeft van die schoentjes met zachte zool. Daar loopt ze prima op. Dit zijn nog geen echte loopschoenen, maar een tussenschoen zeg maar, dus wel Zootje-achtig, maar wel met een zooltje voor buiten. Een soort overgangslaarsje. Maar die zijn alleen leuk als ze ze past! Grrrr!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Minke wilde eerst ook haar (te gave !) regenlaarsjes niet aan. Ze ging op straat zitten en wilde niet meer lopen! Uiteindelijk toch steeds geprobeerd en nu wil ze niet anders… dus hier uiteindelijk mama en papa blij maar ze moest echt wennen. Verder heb ik geleerd in de schoenen winkel dat je de neus een beetje moet kunnen indrukken als ze staan dus Minke draagt al 22 maar die is ook lang hoor ( maat80-86 inmiddels).
groetjes en ik hoop dat Eva ze gauw aan wil !