Vanmiddag heb ik met oma de meest gave zilveren laarsjes gekocht die ik gezien heb! Van Oxxy zijn ze. Echt leer, met een rits en een zooltje. Eva kan er straks ook buiten mee stappen. In de winkel deed de verkoper ze aan en mevrouw wilde haar voet niet recht doen. Ze flexte haar voetjes, zodat de laarsjes niet aan konden! De verkoper zette ze tegen haar rechte voet om de maat te bepalen en volgens hem was maat 19 goed. Ik kocht de laarsjes en ging dolgelukkig naar huis.
Eenmaal bij oma wilde ik de laarsjes showen aan opa, maar wéér wilde Eva ze niet aan. Ze kromde haar voetje, wat kindjes die geen echte schoenen gewend zijn vaak doen, volgens de verkoper. Ik kreeg de rits dicht, maar heel haar voet zat er verkeerd in. Haar voet zat dubbel geklapt. Bovendien zat haar hiel niet tegen de hiel van het laarsje aan. Ik kan me van mijn neefje en nichtje herinneren dat ik het een ramp vond om ze schoenen aan te doen, zeker laarsjes. En nu zit ik er met Eva dus ook mee.
- Als ze de voet kromt, zou dat dan minder worden als ik een maat groter zou kopen?
- Doen jullie kindjes het ook? En hoe krijg je dan het schoentje aan?
- Ik twijfel of ze de 19 heel lang aan kan. Ik zag dat haar voet nog goed tegen de zool paste bij de 19, bij 20 had ze wel veel ruimte over nog…Hoe erg is het om schoenen op ‘de groei’ te kopen?
- Hoe kun je zelf de juiste maat bepalen?
Ik hoop dat ze de laarsjes snel aan kan/wil, want ze zijn erg gaaf! Dus…help!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 19 Nov 2009 17:26:28