Schoenmaatje controleren

Eva heeft begin september nieuwe laarsjes gekregen. Ik heb haar voetjes laten opmeten in een speciaalzaak. We hebben 24 gekocht, zodat ze wat langer met de laarsjes kon doen. Ze had eigenlijk 23. Maar nu vraag ik me af hoe je kunt zien dat een schoentje te klein is? Zelf klaagt ze niet hoor, maar die voetjes zijn natuurlijk erg flexibel. Ik heb niet het gevoel dat haar laarsjes al te klein zijn, maar wil het even checken. Ook bij Max zijn schoenlaarsjes. Ik kan de zooltjes er niet uithalen om de teenafdrukjes te controleren en bij Eva zit er een hard neusje op, waardoor ik haar tenen niet echt goed kan voelen. Hoe kan ik de maat dan het beste nagaan?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Laarsjes aan, rits open laten, op de voet laten staan die je wilt checken en dan proberen of je een vinger achter het hieltje krijgt. Je voelt dan vanzelf hoeveel ruimte ze nog hebben.

Groetekes, Sje

Kijk, da’s een goede tip! Was ik zelf niet opgekomen Sje! Ik ga straks meteen even voelen!

Groetjes Rainbow

Slim blondtje ben ik!

Groetekes, Sje

Eh, eh…BLONDJE zonder T he?

Groetjes Rainbow

Oh? Huh?!

Groetekes, Sje

Haar op een stuk karton laten staan met haar voetjes,de omtrek teken je af,dus een voetafdruk krijg je dan,dat doe je in de laars,en zo ver mogelijk naar voren,dan zie je hoeveel ruimte ze nog heeft.
Suc6.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

En toch krijg je dan altijd een langere en bredere afdruk dan de voet nodig heeft in de schoen.

Groetekes, Sje

wow … 23 dat heeft emily nu… die is 1.5 jaar…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Als kindjes vaker gaan struikelen is dat ook meestal een teken dat schoentjes te klein aan het worden zijn.

Groetekes, Sje

Ik ken de naam, maar ben er nog nooit geweest.

Groetekes, Sje

Hahaha, ze heeft inderdaad 23-24…ik zei toch dat het een klein mokkeltje is? Ik heb niet het idee dat haar schoenen te klein zijn, maar ik wil het wel even zeker weten. Zeker omdat ze deze laarsjes dus al een paar maanden draagt. Het zijn Shoesme-laarsjes en die heb ik een maatje groter gekocht omdat die klein vallen. Ze heeft ook laarsjes van Elefanten en die zitten volgens mij ook nog goed. Ik denk dat ze deze zomer ook nog in 24 zit met sandalen, dat is wel makkerlijker controleren!

Groetjes Rainbow

wel heel goed opletten met het trucje met je vinger achter de hiel want moppie hier krulde gewoon haar teentjes op waardoor het leek alsof er nog genoeg ruimte was en dat was dus toch niet zo
groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…

Ik loop dan gewoon even naar de schoenenwinkel en laat Seth zijn voetjes even opmeten. Ze hebben hier zo’n aparaat waar hij op gaat staan, zo gepiept en heel nauwkeurig. Dat doe ik gewoon als ik ga twijfelen of een paar maanden (3/4) nadat ik zijn schoenen heb gekocht. Meestal kunnen zij dan ook wel een indicatie geven wanneer hij nieuwe nodig heeft en ga ik dan weer even meten.

Liefs, Anne

Joël heeft schoenmaat 20… (mini), maar nu heb ik hem van de week de oude adidasjes van Noah aan gedaan… maat 23. en kan er mijn duim achtersteken!
Hij loopt er ook heeeeel makkelijk op weg.
Zal vast nog wel iets te groot zijn… maar hij struikeld ook inderdaad erg veel op zn eigen schoenen.

Liefs, Melanie

Hier 2 mokkeltjes met kleine voetjes! Maat 23 heeft dochterlief. Vanmorgen klaagde ze toen ik, na een poos niet gebruikt te hebben, haar de nikies aan deed… ja hoor… 22.5! Denk dat ze 23 nu ook wel gauw ontgroeid zal zijn!

ik controleer altijd dubbel, vinger achter het hieltje en voelen bij de tenen.
Eliza heeft nog maat 22 en 23 staat klaar voor de winter

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Da’s een leuk bedragje inderdaad!

Ik ga 2x per jaar (kan alleen op uitnodiging) naar een groothandel van een bekend merk in Waalwijk. Die doen dan de rest van de collectie van afgelopen seizoen eruit om plaats te maken voor de voorraad voor het volgende seizoen. Vooral bij de monsterparen en bij de B-keus slaag ik nogal eens leuk. Bedragen van 25 euro per paar. En als dat bij zo’n B-keus-paar gaat om een klein weg te poetsen krasje op het leer, dan neem ik het graag voor dat bedrag mee.

1x spelen op het schoolplein en zo’n laars of schoen heeft ook krassen!

Groetekes, Sje

Max heeft nog leren slofjeslaarsjes, maat 19 ofzo? Weglopen op Nikes doet hij niet, hij doet weinig moeite om überhaupt te lopen! Zelfs aan de hand wiebelt hij enorm en hij zet zijn voetjes schuin…neeee, ik denk niet dat hij al snel gaat lopen! En hij is 16 maanden, maar meneer neemt de tijd!

Groetjes Rainbow