Schoenen

Hallo allemaal,

Ik zit echt te twijfelen of ik nieuwe schoenen moet gaan kopen en of het een paar maatjes groter mag mijn kleine meid heeft nu maat 25 daar zit ze echt goed tegen zo te zien met haar sandaaltjes ik weet niet of sandaaltjes anders zijn dan normale schoenen. ik zat te denken aan om maat 27 voor haar te kopen dat ze daar op kan lopen is dat verstandig of gewoon even wachten? ze gaat over een paar weekjes naar een soort schooltje dan loopt ze er toch wat vaker op dan normaal.

Ben heel erg benieuwd naar jullie mening

Groetjes

Ja altijd moeilijk. Ik heb ook net schoentjes gehaald voor onze meid.
De verkoopster heeft me een handige tip gegeven en misschien heb jij er ook wat aan. Pak een rietje en meet daarmee haar voetje op. Knip het rietje op de maat van het voetje af. Nu weet je dus hoe groot het voetje is. Als je de schoen van je kindje pakt en dan het rietje erin doen. Schoen met de voorkant iets naar beneden houden zodat het rietje goed voorin gaat zitten. Er moet dan tussen het rietje en de achterkant van de schoen ongeveer 1 cm zitten. Dan heb je de juiste maat.
Als schoenen te groot zijn gaan ze verkeerd lopen en zit de schoen te los om de voet. Bij de kleine schoenen krijgen ze last van de voeten.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou als ik jou was gewoon naar een goede speciaalzaak gaan voor de schoenen. Daar worden de voetjes goed opgemeten zowel de lengte als de breedte maat. En de verkopers zijn er goed voor opgeleid.
Ik ben een keer bij de scapino geweest voor schoenen daar beweerden ze dat hij maat 20 moest hebben(die droeg hij op dat moment en ik had ook al het idee dat ze krap waren) bij de schoenspeciaalzaak maten ze maat 21. Bij de scapino hadden ze me dus mooi te kleine schoenen willen aanmeten. Oke het is wel wat duurder maar de kwaliteit is veel beter en ze kijken goed naar de maat.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Je moet gewoon je kind meenemen en kijken wat goed zit en even voelen aan de voorkant.
Aaron heeft zo’n 6 paar schoenen en de nikes zijn maat 25 terwijl hij ook 2 paar ander soort schoenen heeft van maat 23!
De crocks zijn weer maat 24!
Elke schoen heeft weer een andere afmeting.
Ik zou zelf niet te groot kopen zo van: dan kan hij erin groeien want ik denk dat het voor de steun van het voetje belangrijk is dat de schoen stevig om het voetje zit.

Gr, danielle

een schoenmaat mag nooit 1 cm groter zijn dan je voetmaat.
je kunt van die dingen kopen of krijgen in een schoenenwinkel.
meestal zijn die al aangepast met schoen erbij zeg maar dus als je voet op 23 cm komt dan is dat meteen de schoenmaat omdat die al meegerekend is op dat voetzooltje.
Je kunt het ook checken door je vinger achter in de schoen te stoppen als ze er met haar voet al inzit, als jij je vinger daar kwijtkan zonder teveel tussenruimte tussen je vinger en haar hak, dan is het goed.
ik zou dus zeker geen 2 maten overslaan.
het weer wordt er niet beter op komende tijd volgens mij…dus dichte schoentjes heb je nu nodig ipv sandaaltjes.
volgens mij wordt het volgende week zaterdag pas weer iets beter

Ok bedankt voor jullie tips ik zou eens naar een schoenenwinkel gaan en haar voetjes laten op meten
Want wil wel graag dat ze goede schoenen aan haar voetjes krijgt

Dat word weer een uitdaging meten

Groetjes

wat een goeie tip van dat rietje
mijn zoon wilt namelijk nooit nieuwe schoenen passen dus dit zou een uitkomst zijn

before you judge me, try hard to love me

Ik sluit me bij de anderen aan. Niet zelf gaan nadenken over welke maat handig zou zijn. Bij het kopen van schoenen voor kinderen, altijd kind meenemen naar een goede schoenenzaak (niet naar een scapino ofzo gaan), op laten meten en de juiste maat kopen.

En niet dat je nooit bij een scapino of soortgelijke zaak mag komen voor kinderschoenen, maar zorg in elk geval dat je 1 paar goede merkschoenen hebt voor die groeiende voetjes.

Hier krijgen ze elk seizoen 1 paar goede merkschoenen en dan zie ik verder nog wel wat ik er bij een schoengigant nog voor leuks bij koop. Maar de schoenen waar ze het meest op gaan lopen die zijn in elk geval van een goed merk.

Als je nu zonder professioneel advies goedkope schoenen koopt, kom je jezelf mogelijk over een aantal jaren tegen en zit je bij een orthopeed met een beetje pech (en de schoenen die je dan moet aan laten meten zijn vele malen duurder). Ik zeg niet dat die kans heel groot is, maar voorkomen is beter dan genezen.

Groetekes, Sje

@Mama van 3 jongens, let op: die rietjes-truc is inderdaad erg handig (ik heb zelf ook altijd uit karton geknipte omtrekken van de voeten van mijn meiden bij me voor noodgevallen, als ik echt superleuke schoenen zie en ik het risico loop dat ze uitverkocht zijn zodra ik met mijn kind terug ben in de winkel), maar dat zegt niks over hoe breed of smal een schoen mag zijn voor je kindje en het zegt ook niks over hoe de wreef van de schoen overeenkomt met de wreef van de voet van je kind.

Dus zelf de schoen laten passen blijft altijd een veel betere oplossing. Jij bent de baas, dus hij heeft maar gewoon te passen als-ie geen pijnlijke voeten wil krijgen!

Groetekes, Sje

Ik laat bij mijn kids altijd hun voeten goed opmeten en aanmeten want ze hebben ook nog eens brede voeten en een hoge wreef.

Ik kom vaak op trackstyle schoenen uit,maar koop ze ook best vaak in de opruiming hoor.

Maar heel vaak doet vooral mijn jongste kort met een paar schoenen.
Hij vliegt door de maten heen.
Is net 3 en zit al in maat 30,tja zal raar zijn als hij maatje 24 zou hebben dan zal hij omvallen met zijn lange flinke lichaam)

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Ik ga haar voetjes ook laten meten
volgende week deze week kon niet omdat ik niet naar buiten kan met de kleine meid ik kan haar niet dragen ophoog op de trap dus moet wachten tot me vriend andere dienst heeft
Want de kleine meid vertik het om zelf op de trap te klimmen kleine luilak
En buren vraag ik ook niet ik mag ze niet zijn echt van die akelige mensen.

Ik zou eens verschillende schoenen winkels in gaan en meten maar ik ga er niet van uit dat ik schoenen ga kopen van €75
Ik denk dat ik die schoentjes ga kijken van geox van die mooie roze die ik nu zie op hun site eerst natuurlijk passen in de winkel of ze goed zitten dan ze nemen toch korting toch goede schoenen.

Groetjes