Beste meiden (en evt kerels),
enige tijd geleden hebben we een topic gehad over schoenen. De link naar de aflevering van “kassa” was zeer handig. Ik weet nu waar ik op moet letten als ik schoenen koop. En idd, goede schoenen hoeven niet duur te zijn (scapino dr visser). Toch ben ik naar een hele goede winkel gegaan bij mij in de woonplaats. Want sandalen is een koud kunstje, maar winterschoenen wordt een ander verhaal…Milo heeft ineens een groeispeurt gemaakt en zat ineens krap in zn schoen (mt21, maar nog niet tegen de neus aan hoor…), dus ik daar naar toe. Keidruk!Op een vrijdag ochten nogwel. Dus ik zelf een beetje passen, mt 22 natuurlijk. Na lang wachten (ik al bijna mn keus gemaakt) kwam de superaardige winkeljuffrouw mij te hulp. Milo zn voetjes opgemeten…uhhhh…mag het ook een maatje meer zijn? Mt 23 moest hij dus…had ik dus bijna te kleine schoentjes gekocht…deze mevrouw kon dus wel goed zijn teenjes voelen door de schoen (mij lukte het maar niet) en er wordt ook naar de breedtemaat gekeken. Mijn mop blijkt stevige stappers te hebben, dus moet echt breedtemt 5 hebben bv.
Oké, ik ben wel 70,- armer (slik) maar ben er wel van overtuigd dat ik nu echt hele stevige, goed passende schoenen heb gekocht die absoluut tegen een stootje kunnen. Ik heb de testjes nog even gedaan uit “kassa” (stevige hiel, knik bij bal vd voet, oplopende neus, stevige maar soepele zool etc) en de stappers kwamen met een dikke 10 door de test. En de lieve winkeljuffrouw liet mij zien of het schoentje wel of niet aansloot om zijn voetje. of te krap zat.
en dit zat als gegoten (met groeiruimte). dus we kunnen er weer een mnd of 4 tegenaan.
Deze ervaring wou ik toch even met jullie delen. Ik denk dat de bristol en schoenenreus ook leuke en goede schoenen verkopen…maar voor dr bij, als 2e paar ofzo. Want ik heb nu toch wel het verschil gezien.
Ennuh…ik had van die gympjes voor hem erbij, wat denk ie wat voor lucht eruit komt inmiddels hahaha. Ik durf ze nog geeneens aan te doen naar het kdv, vallen ze flauw haha. En dat heb ik met zijn andere (goede en leren schoenen) dus niet. en die heeft hij net zolang gedragen.
Dit wou ik gewoon even kwijt…x
x Floss