Schoenen

Hoi Kristel,

De maat zou je even kunnen meten in een schoenenwinkel.
De zool moet erg flexibel zijn, dus lekker kunnen buigen.
Bij de hiel moet de schoen gewoon een beetje stevig zijn, maar natuurlijk niet keihard .
Verder is mij destijds verteld (toen ik met Stephan schoenen ging passen in een redelijk dure schoenwinkel ) dat je een vinger achter hun hiel moet kunnen doen als ze het schoentje aan hebben.
Ze moeten wel ruim zitten dus, want de voetjes moeten wel bewegingsvrijheid hebben.

Nou, dat is wat ik ervan weet en bij Stephan hebben de schoentjes prima gezeten.
Ik had ze van het merk Elefanten trouwens. Maar er zijn nog meer merken die erg goed zijn, vooral voor de eerste stapjes.

Succes ermee!

Groetjes, mamma van Stephan

Sanne heeft hele leuke schoenen, maar die zijn niet echt om op te staan. En aangezien ze steeds vaker wil gaan staan. wil ik nu voor de beste schoenen schoenen gaan natuurlijk.

Liefs Kristel

mijn advies is schoenene kopen als je kind echt los kan lopen

en nu gewoon op sokjes of blote voetjes thuis laten staan

en als je naar buiten gaat gewoon die lueke dingentjes bij de v&d linnen schoentjes ofzo

maar zal nog niet van die echte doen hoor

Hoi,

Het verhaal wat ik net vertelde was toen Stephan nét begon te stappen (aan je handen nog welliswaar, maar toch).

En het klopt dat je ze het beste zo lang mogelijk op blote voetjes of sokjes kan laten lopen.
Dat zeiden ze toen tegen ons ook. Zelfs als ze al lopen en je goede schoenen voor ze hebt, gewoon binnen meteen uit doen.

Maar het is dus wel belangrijk dat ze goede, stevige schoentjes heeft als ze gaat lopen hoor!

Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat sanne staat. Ze zit op haar knietjes en dan zet za al 1 voetje onder zich en probeert zich op te duwen. En deze mamma wil natuurlijk alles in huis hebben voor het geval dat. Het gaat allemaal zo snel.

Liefs Kristel

ja je kan wel schoenen halen maar als ze straks gaat lopen heb ze weer een andere maat

ik dacht ook dat kaitlyn maat 19 had nou mooi niet met opmeten had ze 21

zal ze dus niet kopen als ik jou was

Maar Kristel kan de voetjes van Sanne nu toch ook gewoon op laten meten bij de schoenenwinkel?
Tuurlijk zit het risico er in dat ze over een paar maandjes alweer een andere maat heeft, maar dat heb ik nu ook nog met Stephan…
Dat hou je de eerste paar jaar denk ik wel.
Maar voor hetzelfde geld loopt Sanne over twee maandjes. Je weet maar nooit.
En schoentjes moeten toch altijd iets te ruim zitten.

Nou ja, ze moet zelf maar even kijken wat ze wil.

Ik denk dat iedereen er anders over denkt.

In ieder geval staat volgens mij als een paal boven water dat de eerste schoentjes gewoon van een GOEDE kwaliteit moeten zijn, toch?

Tja, goed voorbereid naar een schoenenwinkel gaan is toch wel belangrijk. Ze smeren je zoveel aan tegenwoordig.

Liefs Kristel

ik heb Zootjes voor Ryan.
Hij staat soms al en met deze schoentjes gaat dat wel goed eignelijk.
ik heb hem nu maat 19 aangegeven.

Hallo Kristel
Iris kon al lopen met 10 maanden.Dus ik naar de schoenwinkel.Bleken ze speciale Leren lopen schoenen te hebben.Zoals Bieb zegt met stevige maar flexibele zool.Als ze echt kunnen lopen dan krijgen ze een stevige zool.
Ik baalde ervan want Iris had al die tijd nog van die halve gare leren slofjes gehad.(die vindt ik super lelijk namelijk,net van die afgebonden voeten).
Dus ik zou eens even lekker gaan shoppen als ik jou was.
Groetjes Eljada
p.s wij zijn begonnen met mt 19 (10 maanden)
mt 21 bij 13 maanden(ander merk dus 1 maat overgeslagen) en helaas bij 14 maanden mt 22.Dure grap!

Gewijzigd door - eljada op 06 Apr 2004 15:59:25

Wij zijn ook begonnen met maat 19 (tsja, die maat had hij nou eenmaal).
Maar maat 20 en 21 heeft ie overgeslagen, nu heeft hij inmiddels maat 24 haha!!!
Klinkt bekend dus!

Gewijzigd door - Bieb op 06 Apr 2004 16:15:57

hoe heten die schoentjes en waar kan je ze kopen???

Inderdaad pas schoenen kopen als ze echt kunnen lopen, de voet zakt en het begin een nog een beetje door, bij een goede schoenen winkel kun je ze op laten meten, schoen moet een flexsibele zool hebben en een goede hiel steun. Nou moet ik zeggen dat ik het eerste jaar geen dure schoenen heb gekocht voor jordy, maar nu wel, ook pas na een jaar dat roy loopt ga ik ook pas wat duurde schoenen kopen, inderdaad heb geen zin om 6 keer per jaar schoenen te kopen van 49 euro…

Tries

Liefs Tries

Wel grappig dat iedereen er zo verschillend over denkt.

Wij hadden namelijk zoiets van: zodra hij voor het eerst gaat lopen moet hij echt GOEDE schoentjes aan zijn voetjes hebben.
En echt goede kwaliteit schoenen zijn helaas aan de prijzige kant.

Nu hij wat groter wordt koop ik voor tussendoor ook weleens iets “simpelere” schoenen, zoals die schoenen die hij aanhad op de foto “super relaxede peuter”.

En Natasja?
Jij vroeg hoe die schoentjes heten en waar je ze kan kopen.
Welke schoentjes bedoel je precies?

de schoentjes die Eljada in haar post vernoemd.
Ik heb Zootjes en ik ben er wel tevreden over, maar ook ik wil het beste voor Ryan dus vandaar

Lucas kreeg ook pas schoenen toen hij goed kon lopen.
Helaas heeft Lucas een hele moeilijke voet
Dat betekend op dit moment dat ik voor zijn voetje onder de 60 euro niets kan kopen!
Heel vervelend, maar misschien kennen jullie het verhaal nog van de schoenen van 40 euro (die te klein waren en niet goed voor zijn voet). Dan maar liever wat meer en dan goede schoenen.

Groetjes Mim

ZIjn geen slechte schoenen alleen niet zulke duren, ik heb zo iets van ze lopen er zowat niet eens op, zodra er echt buiten gewandeld wordt dan goede schoenen, hier in huis lopen ze altijd op bloote voeten, alleen niet in de winter, dan sloffen aan, nou ja jordy dan, roy wil niks aan hahaaha

Tries

Liefs Tries

Hoi,
Sorry hoor.Ik weet niet precies welk merk het is.Toen ik met Iris kwam kon ze al lopen dus waren die schoenen niet meer geschikt.
Volgens mij heeft elke schoenspeciaalzaak in de maten 17,18, en 19 alleen zulke schoenen.
Kun je trouwens een een foto plaatsen van die zootje schoenen?Ben heel benieuwd hoe die eruit zien.
P.s. Niels heeft er een hele tijd over gedaan om echt zelfstandig te lopen.Liep al vanaf een half jaar aan twee handen maar nooit zelf.Toen hij schoenen had(13 maanden)kon hij direct zelf lopen.
Dus ik zou er niet te lang mee wachten om goede schoenen te kopen,maar dat mag iedereen natuurlijk zelf beslissen.
Groetjes Eljada

Hihi, Stephan had goede schoenen maar liep pas echt los met 19 maanden, haha!
Leuk joh, al die verschillen!

Succes iedereen met de schoenen!

Liefs, mamma van Stephan

kijk eens op www.zootjes.nl

dan zie je wat ik bedoel

groetjes