Schoenen, wat moet ik nou doen...?

Ik heb vanmiddag voor Joey een paar extra schoenen gekocht bij van haren, afgeprijsd voor maar 15 euro! Die kon ik niet laten liggen, want ze zijn heel leuk
Maar nu het volgende, ik heb zijn voetjes op laten meten, en daar kwam maat 23 uit. Ik pakte de schoentjes in maat 23, (dacht ik) en die zaten goed. Gekocht dus!
Eenmaal thuis gekomen knipte ik de kaartjes van de schoenen, en toen ontdekte ik dat er op de zool van die schoentjes maat 24 staat! En op de kaartjes stond 23, net als op de doos… Ik neem aan dat de maat op de schoen zelf klopt… Ze zitten goed, hij loopt er prima op! Wat zouden jullie doen…? Zo laten? Of toch van het opmeten uit gaan en terug gaan voor echte maat 23 schoenen?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Als je zeker weet dat de schoentjes goed zijn zou ik ze houden. Zeker omdat het opmeten van een voet niet alles zegt over de maat. Wel welke maat hij ongeveer heeft. Maar de ene schoen valt nu eenmaal groter dan de andere schoen. Gewoon lekker houden dus.

Groetjes,
Sandra

Hij groeit deze winter toch nog wel in die 24 dus ik zou ze ook gewoon houden en als ze echt zo leuk zijn kun je voor die prijs toch ook een paar 23 halen?

Gr, Danielle

Gewoon lekker houden joh, zeker als de schoenen lekker zitten en leuk zijn! Hij groeit er vanzelf in! Eva heeft schoenen maatje 22 en die zijn eigenlijk ook iets ruim (zie ik nu haar teentje in de zool staat ‘gebrand’). Maar ze kan ze nu langer aan en ze loopt er goed op. Hoe zien de schoentjes eruit? Ik ben nu wel benieuwd…

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik zou ze houden want de ene schoenaat 24 valt groot, en de andere klein en dus dan vergelijkbaar met maat 23. Wat j kunt doen is naar schuurman gan(zit in ht centrum bij mediamarkt in de buurt, en dan neem je joey mee me zjn nieuwe schoentjes aan. Daar kunnen ze metenof ze ook goed zitten. Doe ik namelijk ook,want had een tijdje terug van de utlet van schuurman, schoenen op groei gekocht, en later er mee naar toe gegaan om te kijken of ze goed zaten. Is geen enkel probleem bij hun.
Toevallig heb ik vandaag ook zijn voeten laten meten en andere schoenen gekoht. Bo blijkt bij 1 voet maat 25 te hebben en de andere 25,5 (aan schoen maat) dus maat 25 zit nu goed bij hem, maar gaat dus al naar de 26 en hij is nog net geen 2

liefs woezel

Inderdaad gewoon houden, de ene schoen valt kleiner dan de ander.
Dus als jij ziet dat hij er prima op loopt, geen probleem!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

je kan voor de zekerheid ook even et een maatol in zijn schoentjes de binnenmaat opmeten en dat vergelijken met de nieuwe schoentjes dan weet je zeker of ze niet al te groot zijn.
je kan ook het schoentje aan doen en kijken of je één vinger achter zijn hiel in de schoen kan doen, dit moet net gaan als het te makkelijk gaat of er kan wel een duim tussen zijn ze te groot,
Die kleintjes hebben altijd een beetje groeiruimte nodig natuurlijk, maar ze mogen niet met de heil omhoog komen uit het schoentje als ze de voet afwikkelen bij het lopen of als ze op hun tenen gaan staan.

Dankjewel voor jullie reacyies dames! Ik hou ze lekker, hij kan inderdaat zo ineens heel hard gaan groeien, en ze zijn ruim, maar niet te groot. Voor zover ik zijn teen kan voelen (ik wil de neus niet indeuken) heeft hij aan de voorkant een kleine cm. ruimte, ongeveer 7 à 8 mm. Aan de achterkant krijg ik er niet echt een vinger in, maar meneertje werk dan ook totaal niet mee, haha! Maarja, hij heeft ruimte genoeg dus te klein zijn ze zeker niet, en aangezien ik er geen vinger in krijg achter, zullen ze ook niet overdreven te groot zijn! Joey heeft er dus mooi een paar schoenen bij

Groetjes Anouk

Volgens mij mag er maximaal een centimeter zitten tussen de tenen en de neus. 7 à 8 mm is dan prima. Ik zou ze ook houden.

Groetjes Natasja