Hoi allemaal,
Ik ben moeder van 1 zoon die is geboren met een gehemelteschisis. We denken nu aan een 2e kindje. Nu lees ik het een en ander over meer foliumzuur slikken dan die 0.5 mg ter voorkoming van een schisis. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi allemaal,
Ik ben moeder van 1 zoon die is geboren met een gehemelteschisis. We denken nu aan een 2e kindje. Nu lees ik het een en ander over meer foliumzuur slikken dan die 0.5 mg ter voorkoming van een schisis. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nou in die zin ervaring: ik heb het geslikt (Gravitamon had ik, daar zit nog meer in, zoals ijzer) en ik heb 2 gezonde meiden.
Maar ik weet dus niet of een van onze kinderen mogelijk Schisis had gehad als ik geen Gravitamon had geslikt. Dat is nooit na te gaan.
Ik zou, zeker als je een kindje met schisis hebt, geen risico nemen en zeker foriumzuur gaan slikken. Baat het niet, het schaadt ook niet. Je moet dat overigens al gaan slikken voordat je zwanger wordt. Dus meteen na stoppen met de pil met foliumzuur gaan beginnen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 31 Oct 2009 12:52:21
Foliumzuur slikken was toch met name om het risico op spina bifida oftewel het open ruggetje te verkleinen ?
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Ik heb ook al eens eerder geluiden gehoord over effecten van foliumzuur op schisis.
Groetekes, Sje
Ik slik al een aantal maanden foliumzuur van de apotheek dus met extra vitaminen. Zodat ik zeker weet dat er voldoende van in mijn lichaam zit. Wat ik mij afvraag is of het klopt dat wanneer je een kind met schisis hebt gehad je extra foliumzuur moet slikken.
Pas wel altijd op met meer foliumzuur te nemen…
Altijd in overleg met een arts vitamine,s werken heel nauw samen maar de een kan de ander ook afbreken en daardoor weer andere problemen veroorzaken
Pas daar dus altijd mee op…
gr Tries