Schimmelinfectie behandelen

Hallo,

Lieke heeft behoorlijke luieruistlag. Aangezien ze dit eigenlijk nooit heeft, het maar niet weg ging en ze laatst ook antibiotica heeft gehad zijn we toch maar even naar de huisarts geweest. En inderdaad ze heeft een schimmelinfectie.

We hebben een creme gekregen die we 2 maal daags moeten smeren. Maar nu vraag ik me af hoe we het tussendoor het beste kunnen behandelen. Heeft mijn man helaas niet met de arts over gehad. Mijn gevoel zegt nl. dat we de plek tusendoor ook moeten beschermen met bijv. bepathen en zinkzalf, anders gaat de urine toch bijten?

Groetjes, Kirsten

Gewijzigd door - Kammi102 op 19 Oct 2010 11:22:05

Volgens mij zou alleen die crème genoeg moeten zijn.

Maar als die crème ingetrokken is, gaat-ie z’n werk doen dus als het goed is kun je daarna gewoon dun smeren met iets van bepanthen ofzo.

Staat het niet in de bijsluiter? Heb je Daktarin?

Groetekes, Sje

Staat niet in de bijsluiter. We hebben helaas geen daktarin maar een ander merk.

Dan zou ik gewoon de assistente van de dokter nog even bellen. Of bellen met de apotheek kan ook.

Groetekes, Sje

Je hebt helemaal gelijk.
Heb ik gedaan en die zegt gewoon met een dikke laag zinkzalf smeren.
Dus niet dun zodat er zuurstof bijkomt, is volgens haar onzin. Juist dik om de plek te beschermen.

Bedankt voor je reactie.

groetjes, Kirsten

Wat grappig dat de meningen zo verdeeld zijn over dat dik of dun smeren van zinkzalf. Ik heb van iemand uit de medische wereld gehoord dat dun smeren beter is.

Gewoon op je gevoel af gaan en je hebt snel genoeg door of je beter dik of dun kunt smeren met zinkzalf.

Groetekes, Sje

Wij hebben tot 2 weken terug ook een creme moeten smeren tegen een schimmelinfectie en kregen er zinkzalf bij.
Die assistent zei juist dat we het niet te dik moeten doen maar de luier regelmatiger te verschonen en iedere x die zinkzalf op de huid.

Groetjes van Sascha en Senne

Je gaat je onderhand een pingpongbal voelen met al die verschillende adviezen!

Groetekes, Sje

Beetje wel inderdaad.

Ach, we gaan gewoon een beetje smeren en zien wel wat er gebeurt.
Hoop dat het snel wat minder wordt want volgens mij jeukt het behoorlijk want ze begint afentoe aan haar luier te trekken.

Zo’n schimmelinfectie en zeker op die plek kan inderdaad heel behoorlijk jeuken.
En als je net met behandeling bezig bent gaat het tijdelijk zelfs nog harder jeuken veroorzaakt door schimmels die opgeruimd worden.

Groetekes, Sje

Goh, wist ik niet maar is inderdaad wel logisch.
Weer wat geleerd.

Hoi Kammi,
hoe gaat het met de luieruitslag bij Lieke?
Wij hebben nu ook Dactaryn, en de luieruitslag is weg, maar er zitten ook allerlei schimmelplekjes op Julians lijfje. Daar smeer ik het dan ook maar op.

Wij moeten dit 2x per dag smeren en daarnaast inderdaad een andere neutrale zinkzalf gebruiken: Vaseline Lanette zalf. Die kun je bij de apotheek halen. Wij kregen hem op recept, maar het schijnt dat je hem ook gewoon kunt kopen daar.

Groetjes

De uitslag is gelukkig bijna weg.

Hoe gaat het met de plekjes van Julian?

Groetjes, Kirsten