Schimmel in badspeeltjes


#1

Dion heeft veel van die plastic beestjes voor in bad en die zijn hol van binnen en er zit een gaatje in … spuit hij de hele boel lekker mee nat hahahaha
maar vanavond zag ik dat er van die zwarte vlokken door het water dreven, schimmel uit die beestjes omdat er altijd een beetje water in achter blijft … GETSIE !
Hoe krijg ik dat schoon? ik dacht zelf in een bak met heel heet water met bleek en dan die beestjes vol laten lopen met dat water en laten weken en dan schudden en leeg spuiten.
Iemand een idee?

Lilypie Third Birthday tickers


#2

Die hebben wij niet meer… Mag jij raden waarom
Bekertje, spons, lege shampoo flesjes doen het hier goed genoeg!

Groetjes Manderijn.


#3

Hebben wij hier ook last van gehad. bleek werkte er niet tegen. Kreeg de zwarte plek niet van het badspeeltje af.
Flesjes en bekertjes doen het hier idd ook erg gied als badspeelgoed. En badeendjes koop ik gewoon regelmatig nieuwe als ik merk dat er weer schimmel in komt. Hier maak ik ze na gebruik zoveel mogelijk leeg en controleer ik ze regelmatig op schimmel.

Groetjes Ramona



#4

hahahaha manderijn!! idd!

@vlokje: haha ook hier hetzelfde gedoe en ik mag ze ook niet weggooien van rico want hij vind zijn “bad monsters” helemaal het einde… maar toen er laatst een vlokje in bad dreef zei hij: hee die eens heeft gepoept en die badmonster ook!!!

gore troep…


#5

in dettol? en dan steeds water in doen en uit knijpen net zo lang dat het eruit is?
ik zo gewoon nieuwe kopen(zelfde) en dan overdags omwisselen


#6

Bleek haalt de schimmel niet weg. Bleek bleekt alleen maar en haalt bacteriën weg.

Normaal gezien is uitkoken een optie, maar dan smelten die rubberen speeltjes waarschijnlijk.

Wat je zou kunnen doen is een medicinale antiroos-shampoo kopen. Hoofdroos wordt namelijk ook veroorzaakt door een schimmel. Dus zo’n shampoo is ook antischimmel

Maak een sopje van zo’n shampoo. Zuig daar die speeltjes mee vol, nachtje laten staan en speeltjes leeg laten lopen. Als het goed is zou dat moeten werken.

Die antiroosshampoo-sopjes-truc werkt namelijk ook om beschimmelde douchegordijnen schoon te krijgen. Ook andere schimmelplekken in de badkamer (plafond ofzo) kun je ermee behandelen.

Het moet dus geen gewone antiroos-shampoo zijn want daar zit geen antimycoticum (werkzame stof tegen schimmel) in, maar een medicinale. Praten we over bijv. Resdan of Rooscure.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Mar 2012 15:21:45


#7
quote:
in dettol?

Dettol is een desinfectans. Dat werkt tegen bacteriën. Schimmels zijn geen bacteriën.

Groetekes, Sje


#8

haha sje, wat ben je toch weer een wonderfiguur he hahaa, geweldig! antiroos shampoo hoe kom je er toch op maaruhm idd dat gaat m denk wel worden ja… of ik koop gewoon nieuwe… bij de zeeman kosten ze hoeveel zal het zijn…99 cent?


#9

Nieuwe speeltjes zijn goedkoper dan Resdan of Rooscure, maar daar los je het probleem niet helemaal mee op. Op een gegeven moment zit er weer schimmel in die dingen.

Dan kun je beter investeren in en goed schoonmaakmiddeltje waar je lang mee doet en waar je ook andere beschimmelde dingen in de badkamer mee schoon kunt krijgen. Schimmelplekken in kitranden of voegwerk, krijg je er overigens niet mee weg. Daar zit het gewoon echt te hardnekkig in en kit en voegwerk kun je dan veel beter vervangen en daarna extra goed onderhouden.

Groetekes, Sje


#10

Ik heb die beestjes al best lang voor Dion en gister zat hij in bad met Dove douch van mama omdat zijn Zwitzal op was en met Zwitzal kwam die schimmel er dus blijkbaar niet uit want ik had het nog nooit eerder gezien en met de Dove in bad dreef het hele bad vol met schimmelvlokjes, ik ga ze daar een nachtje in laten weken hahahaha
Ik zal jullie laten weten of het net zo goed werkte als de antirooschampootip van Sje

Lilypie Third Birthday tickers


#11

@Sje: daar ben ik te makkelijk voor denk, zelfde destijds met rompers. als ie die ondergepoept had mieterde ik het gewoon weg ipv dure schoonmaak middel te kopen en mijn best te doen op schrobben. haha ook met zn onderbroeken, ik heb gewoon geen zin om daaraan te beginnen… dat is t gewoon


#12

Goeie vraag Vlokje, wij hebben het ook! Max heeft van ie puzzels die je op de muur plakt met schuim en die zijn helemaal glibberig! En de eendjes zijn ook zwart! En ze stinken…ik koop dan nieuwe OF ga de briljante tip van schoonmaak-Sje gebruiken!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#13

Ik maak de speeltjes allemaal leeg nadat ze in bad zijn geweest. Maar helaas houd je het niet tegen. Tijdje geleden dus alle badspeeltjes vervangen, zijn gelukkig niet duur. Maar inmiddels zit er ook weer schimmel in. Deze badspeeltjes hebben we nu bijna 1 jaar, dus valt mee. Vind het lastig die dingen helemaal van binnen schoon te krijgen, dus die moeite heb ik eerlijk gezegd nog nooit genomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#14

Ik krijg het ook niet helemaal schoon hoor … maar Dion kreeg toevallig nieuwe voor zijn verjaardag en gooien we die ouwe ook maar weg.

Lilypie Third Birthday tickers


#15

Ik las ergens dat je met een lijmpistool het gaatje dicht kan plakken. Heb het gedaan met een badspeeltje van mijn zoontje en het werkt prima. Je moet wel wachten tot de lijm goed uitgehard is.

Liefs, MamaNietje