Schimmel bij de schaamstreek

Hallo ik heb het probleem bij Romy en nu begint Max ook al dat ze steeds een schimmeltje hebben bij de schaam streek.
Waar komt dit komt vandaan??
Ik heb nu al twee x een receptje van de ha gekregen maar goed ik blijf bezig met smeren.
Zijn er meer mama;s die dit herkennen.
En weet iemand wat ik er aan kan doen naast het smeren??
Bedankt alvast

[/url]

[/url]

ja ik heb dat met rico ook nu.
je kunt er helaas vrij weinig aan doen. Bij rico komt het wel is opzettend tijdens een tandje. maar dat hoeft niet perse te betekenen dat hij dat bij alle tandjes had.
maar wel alleen daarbij zeg maar…
ik heb daktarin
die moet ik 2x per dag smeren en als het weg is, nog 1 week doorsmeren.
ik dep nadat ik hem heb gewassen en ook met billendoekjes altijd goed droog, en doe een heel dun laagje zinkzalf erop (niet MET de daktarin maar de andere verschoningen zeg maar)
je moet ook de daktarin niet te dik erop smeren, net zo min als de zinkzalf (sudocreme is erg fijn) omdat er dan weinig zuurstof bij kan.
ga vooral GEEN maizena strooien tijdens een schimmel infectie, want die leven van gisten wat dus in maizena zit.
kijk, als wij bijvoorbeeld een smetplekje hebben op die plaatsen, kan je gewoon zonder ondergoed en pyjama broek in bed gaan liggen slapen zodat het goed kan luchten. Doordat zij luiers dragen is dat erg moeilijk, en kan het best lang duren voordat het echt weg is.
maar idd weet er alles van… rico was er een paar dagen geleden bijna vanaf, hadi k m in bed gelegd had ie schijnbaar na zn luier verwisseling flink gepoept (terwijl ie in bed lag) en een paar uur later ewrd ie wakker, en natuurlijk deed die ontlasting zn werk daar weer… helaas nu kan ik ook weer van voor af aan beginnen
maar het is erg vervelend voor ze…helaas!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

en wat is er met zwitsal poeder mag dat ook niet??

[/url]

[/url]

Als je smeert voor zo’n schimmeltje, blijf dan nadat de uitslag weg is een dag of 4-5 doorsmeren. Schimmels hebben namelijk zogenaamde sporen. Vergelijk dat met boomworteltjes. Je kunt de boom wel omhakken, maar als je de wortels niet weghaalt, kunnen er toch weer scheutjes aan de stronk komen.

Zo werkt dat met schimmels ook. Stop je met smeren zodra de uitslag weg is, dan zitten de schimmelsporen nog in de diepere lagen van de huid. Dus je moet zeker een dag of 4-5 langer blijven smeren om die schimmelsporen ook te doden.

Verder zou ik niet met andere middeltjes te werk gaan omdat die de werking van de crème/zalf die je van de dokter gekregen hebt, kunnen tegengaan.

Gewoon alleen die crème/zalf en verder niet gaan klussen.,

Groetekes, Sje

Hallo mama van Rico onze kids schelen maar 2 dagen haha wat een boefjes he zat eens te kijken naar die twee van mij maar zou niet weten hoe die kerel van jou het voor elkaar krijgt om over de rand van de box te gaan hangen jeetje man.
Die van mij kijken net over de rand heen.
Moet er ook niet aan denken om de box nu al de deur uit te moeten doen.

[/url]

[/url]

Hoi

Hier wordt geadviseerd door de ha én apotheek om 2 tot 6 weken na verdwijnen van de klachten door te smeren. Vrij lang dus. Hier is 't weg en niet meer terug gekomen.
Ik neem aan dat je het hebt over Miconazolnitraatcrème (jeumig… blijft leuk woord voor scrabble…).

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

2 tot 6 weken is erg overdreven.

Ik heb jarenlang het secretariaat gedaan van de crème waar miconazolnitraat in zit en daar is dat advies nooit gegeven. Sterker nog, je kunt, zeker bij die jonge kindjes ook een overdosering krijgen. Dus 2 tot 6 weken doorsmeren is niet aan te raden. Er zou weleens 2 tot 6 dagen bedoeld kunnen zijn. Dat lijkt logischer.

Groetekes, Sje

Ok maar goed het is bij bij allebei nog niet weg en de tube is bijna leeg dus moet wel even een nieuwe tube laten bestellen dus.
O man wat krijsen bij het verschonen o zo zielig ba ze zijn dan zo sterk in de bennen dat je ze amber kunt buigen verschoon ze nu ook elk uur.
Wou dat ik ze de pijn weg kon nemen bij Romy is het zelfs tot bloedens toe als ik dat zie springen mij de tranen in de ogen.

[/url]

[/url]

quote:
2 tot 6 weken is erg overdreven.

Ik heb jarenlang het secretariaat gedaan van de crème waar miconazolnitraat in zit en daar is dat advies nooit gegeven. Sterker nog, je kunt, zeker bij die jonge kindjes ook een overdosering krijgen. Dus 2 tot 6 weken doorsmeren is niet aan te raden. Er zou weleens 2 tot 6 dagen bedoeld kunnen zijn. Dat lijkt logischer.

Groetekes, Sje

Staat ook in de bijsluiter. Ik heb 't uiteindelijk (ivm met die overdosering) 2 weken na verdwijnen van de klachten doorgesmeerd en geen 6 weken.
Was van ‘Samenwerkende Apothekers’ Soort huismerk eigenlijk.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Is het wel echt een schimmel, Britt? Als je al 2 tubes weggesmeerd hebt en er zit geen verbetering in, dan zou je haast gaan denken dat het iets heel anders is. Eczeem ofzo.

Of gaat het wel steeds weg en komt het weer terug? Als dat zo is, is het wel een schimmel en ben je mogeljk elke keer te vroeg gestopt met smeren.

Kijk ook even je eigen handen na of je daar geen schimmeltje hebt. Schimmelnagels bijvoorbeeld (beter bekend als kalknagels). Je zou daar namelijk elke keer die kleine moppen mee kunnen besmetten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Oct 2009 21:25:53

Hoe herken je zo’n schimmel eigenlijk? Kun je het verwarren met fikse luieruitslag, of ziet het er echt heel anders uit? Met blaasjes?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Normaal is een schimmelinfectie meestal te herkennen aan rodere rand om de uitslag heen. Maar een schimmelinfectie kan zich op verschillende manieren manifesteren.

Luieruitslag kan uiteindelijk een schimmelinfectie worden. De mens draagt altijd de schimmel Candida Albicans bij zich. Die schimmel doet niks, die leeft gewoon lekker met je mee. Net zoals verschillende bacteriën altijd bij je zijn.

Zodra de zuurgraad van je huid verandert (door uitslag, infectie, zeepresten, medicijngebruik etc.) denkt die schimmel: hé, ik krijg de kans om lekker te gaan klieren.

Luieruitslag wordt veroorzaakt door zure ontlasting (bijv. a.g.v. doorkomende tandjes), dat doet wat met de zuurgraad van de huid en dus kan luieruitslag uitmonden in een schimmelinfectie.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Oct 2009 21:42:48

@Sje, bedankt weer voor de goede uitleg! Hoef ik me geen zorgen te maken, dan weet ik nu dat Eva alleen maar luieruitslag heeft en geen schimmel.

Groetjes Rainbow, trotse mama

bij onze huisarts noemen ze een luieruitslag een schimmel infectie,
anders zeggen ze dat het gewoon rode billen zijn of geirriteerde roodheid

@Britt: ooh wat leuk! had er nog niet opgelet dat ze maar zo weinig schelen in leeftijd.
wat sje zegt ben ik het mee eens, geen andere middeltjes smeren. maar zinkzalf kan echt geen kwaad om dat erbij te gebruiken. dat advies kreeg ik van de huisarts en sindsdien ging het alleenmaar sneller weg.
op den duur bij zijn eerste infectie…ging het helemaal niet weg en kwam telkens terug.
toen hadden ze geadviseerd om sudocreme te smeren met daaroverheen vaseline cetomacrogolcreme. toen verdween het na een week ofzo…wat het nu allemaal is geweest ik weet het niet…maar ik zit nu nog steeds te smeren met daktarin. ga volgende week eens terug naar de huisarts

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

yoghurt werkt net zo goed als de creme van de dokter,want dat zorgt dat de zuurgraad van de huid weer herstelt.

Yoghurt is een achterhaald fabeltje. Nooit zelf met yoghurt gaan knutselen en zeker niet in de schaamstreek.

Vertel mij niks over de behandeling van schimmels. Ik heb 13 jaar voor antischimmelgeneesmiddelen gewerkt (en het woord yoghurt viel zo ongeveer onder de vloekwoorden op die afdeling), ik heb de meest vreselijke foto’s gezien van mensen die niet goed behandeld zijn voor vaginale infecties en/of die zelf aan het klussen zijn gegaan.

Groetekes, Sje

quote:
Ok maar goed het is bij bij allebei nog niet weg en de tube is bijna leeg dus moet wel even een nieuwe tube laten bestellen dus. O man wat krijsen bij het verschonen o zo zielig ba ze zijn dan zo sterk in de bennen dat je ze amber kunt buigen verschoon ze nu ook elk uur. Wou dat ik ze de pijn weg kon nemen bij Romy is het zelfs tot bloedens toe als ik dat zie springen mij de tranen in de ogen.

[/url]

[/url]

Ach arme kindjes… Hier geen schimmel gelukkig maar soms wel rode billetjes van de tanden etc. Deze behandel ik met (grr hoe heet dat nu ook alweer) dat flesje. Het is een aanrader om dit te gebruiken, zodoende hoef je niet met je handen aan de billetjes van de kleine te komen en komt er toch een beschermlaagje op. Ondanks dat je je handen goed wast zitten daar ook vaak bacteriën aan met het spuiten van dat flesje komen die bacteriën dus niet aan de billetjes van die kleine. En als het lukt laat ze dan even goed luchten… pak de boel na het insmeren / inspuiten niet gelijk in maar laat het even drogen. Verschoon de luier snel… laat de kleine niet te lang met een natte/vieze luier lopen.

Nu weet ik nog niet hoe dat spul heet het is te koop bij alle drogisterijen (die beetje duurder zijn dan kruidvat). Als ik het straks weet dan hoor je het nog. Maar wie weet is een behulpzame ikkebenner mij al voor ?!

Zarqa billenspray!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

nee,hoor,yoghurt is niet achterhaald,en werkt zelfs heel goed.beter dan hydromiconazolnitraat.

Hydromiconazolnitraat bestaat niet, dus dan is het logisch dat yoghurt beter werkt. Dan zou pindakaas nog wel beter werken dan hydromiconazolnitraat. Of smeerleverworst!

Maar aangezien er gelukkig wel miconazolnitraat bestaat, kunnen we beter en veiliger smeren met miconazolnitraat dan met yoghurt. Dan weten we ook zeker dat er van ons nooit foto’s in medische tijdschriften geplaatst hoeven worden omdat we een verkeerd behandelde schimmelinfectie in de schaamstreek hebben.

Brrrrrrrrrrrrr…

Dat je zelf die yoghurttruc aandurft, prima, maar adviseer hem nooit aan anderen, want je wilt het niet op je geweten hebben dat anderen door zo’n achterhaalde tip ernstigere klachten krijgen.

Groetekes, Sje