Scheuren in de wanden

wat een ellende zeg, twee weken terug ontdekten Daan al een scheur in de wand van Lindsey d’r kamer, toen we verder gingen kijken bleek er ook in onze slaapkamer 2 scheuren te zitten. we waren toen erg druk met andere dingen en dachten dat we dit wel later konden afhandelen met de verzekering.

tot afgelopen maandag want toen zagen we dus ineens een scheur beneden, die zit op dezelfde hoogte als de scheur in de kamer van lindsey.
dus dinsdag gelijk de verzekering gebeld (tenminsten de tussenpersoon die wij daarvoor hebben). Formulier gekregen om in te vullen, dit dus ingevuld en opgestuurd met foto’s en al.

Maar wat blijkt de scheur in lindsey d’r kamer bleek er al gezeten te hebben toen wij hier ca. 5,5 jaar terug kwamen wonen. Daan is timmerman en ging dus even kijken hoe diep de scheur zat en kwam toen op stucgaas terecht. wat dus betekend dat die scheur er al eerder zat en destijds gerepareerd is en opnieuw gestucd is. Dit is alleen nooit aan ons gemeld en nu is het dus verder gaan scheuren.

Onze tussenpersoon zegt dat het altijd lastig is om na zo’n tijd nog een verborgen gebrek aan te kaarten, ook al staat hier een 10 jaar-regel voor. En daarnaast is het eigenlijk niet mogelijk dat een huis van 16 jaar oud scheuren in de wanden krijgt en zou het dus om een constructiefout gaan. Dit betekend dat de gemeente verantwoordelijk is.

Hoe dan ook het ligt nu bij de rechtsbijstand dus hoop dat het snel geregeld kan worden. En maar hopen dat de schade meevalt want daar ben ik nog het meest bang voor, dat dalijk m’n halve huis overhoop ligt.

liefs,
Rinske

Wat een toestand zeg. Ik hoop dat het goed opgelost kan worden zodat het jullie in ieder geval geen geld kost en jullie huisje snel weer in orde is. Succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”