'scherp' blijven

… ik bedoel daarmee, ‘helder’, bij de tijd, adrem, alert etc.
Moet gewoon ff mijn ei kwijt hier…
Krijg de laatste tijd van mijn man vaak de opmerking dat ik niet meer zo scherp ben als vroeger, als toen hij me leerde kennen. En dat is pas 2 jaar geleden. (eh… ja wij leerden elkaar mei 2009 kennen en zijn dec 2009 getrouwd. En hebben nu al 2 kids. Beetje snel ).
Dat ik niet meer degene ben die ik was. Deels doordat ik nu niet meer werk.
Ik ben voor mijn huwelijk naar t zuiden van t land verhuist en gestopt met werken. Dus nu ca 1,5 jaar niet meer gewerkt, gewoon thuis met de kids.
Maar ik word er blijkbaar 'duf’van en niet meer ‘bij’. Heb niks meer te vertellen en mijn gedachten zijn niet meer zo scherp enzo. Zit voortdurend tussen de luiers en kindertaal. En praat blijkbaar over niks anders meer. Iets anders maak ik ook niet mee immers…En blijkbaar is dat té goed aan me te merken. Ik snap de reactie van mijn man ook wel… ik merk t zelf ook.
Maar hoe doen jullie dat?? Vooral de mama’s die ook thuis zijn met de kindjes? Hoe blijven jullie helder en scherp? Ik heb verder ook niet echt de tijd op dit moment om bijv t nieuws te lezen op internet (en t interesseert me ook niet zo veel om eerlijk te zijn…)
En daarnaast vragen de kinderen (vooral de oudste) heel veel aandacht…

Wat me niet helemaal duidelijk wordt, is of je man het vervelend vindt dat je bent veranderd. Want als hij en jij het prima vinden, dan zie ik het probleem niet. Of jij moet het zelf ook niet leuk vinden, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. En ik denk ook dat als je kindjes ouder worden, dat je automatisch meer puf hebt om je horizon weer wat te verbreden.

Heb je hobby’s? Lekker even een avondje per week iets anders doen; sport, etc. Wil ook nog wel eens helpen.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

je bent net bevallen hoor, logisch na die zware aanslag op je lijf van 2 zwangerschappen vlak na elkaar,je jongste is 3 weken, je zit nog helemaal in de focus van je nieuwe baby, denk maar niet dat ik zo scherp en alert was hoor…

lekker genieten en dat scherp worden en bij blijven doe je maar na je "verlof"
nu eerst cocoonen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@kimmetje: thanks! fijn ff zo’n opsteker… tja dacht ook deels wel 't zullen voor een deel wel ook hormonen zijn '.
@Mriek: ja ik heb er zelf best wel last van. Soms wil ik ook wel wat anders dan de hele dag maar luiers verschonen en aandacht geven. maar dat is vooral op dit soort dagen dat ik veel, heel veel gehuil hoor. De oudste krijgt op dit moment kiesjes en heeft door de warmte vannacht slecht geslapen. Dan kan ze alleen maar huilen en mopperen. Op gegeven moment wordt ik het dan ook echt zat! Ik weet ook wel dat ik mag werken als ik graag wil, gaat mijn man minder werken. Maar … uiteindelijk zal me dat toch minder goed bevallen dan thuis zijn.
Sport… ik was aant hardlopen met een vriendin voor ik verhuisde en zwanger raakte. Maar verder ben ik niet zo sportief. Hobbies zijn meer ‘binnen’ zoals muziek en lezen. hmmm… misschien toch weer wat met de muziek gaan doen… k zal nog eens zoeken naar mogelijkheden enzo. Dank voor je tip! En verder moet ik me er voor nu maar even bij neerleggen… t is bij vlagen met name dat ik er veel last van heb. En voor mijn man ist wel vervelend. hij loopt er wel tegenaan. Net of dingen die hij me verteld ook niet binnenkomen. En ik heb hem niks te vertellen behalve dingen van de kids…

Komt vast wel weer goed als je bent ontzwangerd en er weer even meer rust is qua huilen. Lekker jezelf opladen door muziek, dat kan een heel goede uitlaatklep en oplaadklep zijn

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik vind het juist heerlijk om even heerlijk in het moederen te zitten!
Geen idee hoe dat met jullie zat; maar ik had de jaren zonder kinderen (jaja ben ook al 25 ) juist het idee altijd over bij te moeten horen! Mijn best te moeten doen om ergens aansluiting te vinden!
Nu ik moeder ben, sluit ik veel makkelijker aan bij andere jonge moeders!
Moeders die ik tegenkom bij bijvoorbeeld babyzwemmen, peuterspeelzaal, of alleen al in het dorp!
Heerlijk vind ik het!
En met 2 dagen per week werken, stap ik er ook even uit, om even niet moeder te zijn! Maar dat is dus een stukje dat jij juist mist!
Ik ben wat betreft sociale contacten nu ‘rijker’ dan voor ik kinderen had!

Manderijn

Ja ik had je bericht gisteren al gelezen, en wilde bewust even niet schrijven omdat ik een beetje boos werd! Ik vind dat kimmetje gelijkt heeft. Je hebt er net 3 weken geleden een kind uit geperst. Zit met 2 babies, hele dag, eten, slaapjes, luiers verschonen, en dan zo’n opmerking, kan ik een beetje boos om worden Je man moet maar eens 3 weken met 2 babies rondzeulen, en alles doen wat jij doet, dan heeft hij ook geen lichtje meer in zijn ogen hoor! Give yourself a break! Dit komt ook echt wel weer. Idd ga iets leuks voor jezelf doen misschien 1 avond in de week! (papa lekker oppassen ) En als de jongste straks wat ouder is kun je lekker gaan wandelen etc. Ik hoop niet dat mijn berichtje te negatief is, en misschien heb ik het wel verkeerd opgepikt van je bericht, maar moet het toch even kwijt!

Hey!
Ja ik vind dat malawimama gelijk heeft hoor, mannen denken er vaak een beetje (een beetje??? haha) te licht over wat betreft bevallen en kids enzo.
Toen ik 3 weken bevallen was, mocht ik blij zijn dat ik het stukje van de trap op naar boven en weer terug met baby in mijn armen, haalde. Man wat was ik MOE! En duf, en dement door het slaaptekort! Leek wel verdoofd!
En jij hebt dit alles 2x meegemaakt in 2 jaar tijd! Echt niet raar dus dat je nog in de baby-modus staat. Je man moet ophouden met klagen.
Over een maand of 3 trekt het wel weg en na een jaar (bij mij tenminste) ben je zeker weer de oude!
En… als het kan met de kids en met jezelf, regel een oppas en ga er een avondje lekker tussenuit met zijn tweetjes. Mannen hebben ook nogal de neiging zich gauw verwaarloosd te voelen hihi
Succes en een knuffel

Hey dank jullie wel voor je reacties! t was vanmorgen druk … dus geen tijd gehad nog te reageren. Wel al gelezen.
hihi moest inderdaad terugdenken aan toen ik na de bevalling int ziekenhuis lag en mijn man een paar dagen alleen voor de oudste moest zorgen. Hij zat er na 2.5 dag helemaal doorheen! Ze vroeg toen wel extreem aandacht (ik was er niet :D) en hij moest tuurlijk veel regelen, boodschappen, de kleine aangeven, kaartjes regelen en op en neer naar t ziekenhuis, veel telefoontjes etc… maar hij was t na een paar dagen helemaal zat. Hi hi ik dacht nog ‘dat heb ik nou elke dag!’… De oudste vraagt nl gewoon veel aandacht en een stap zonder haar zetten wil ze niet. Al moet ze van mij best even alleen spelen… en tja dat oefent mijn man niet zo met haar.
Ik ben ook blij hoor met m’n leventje nu.
@Mandarijn… jij bent pas 25 hiii… ik ben over een paar weken al 35
Oh er wordt weer in stereo om aandacht gevraagd… denk dat ik ze maar even mee neem naar buiten. t is nu lekker. Paar boodschapjes en doen dan maar weer verder ikkebennen

Ik ben het ook met kimmetje en malawimamajada eens. Je bent net bevallen, de hormonen gieren nog door je lijf en je hebt twee kinderen om je heen die veel aandacht vragen. Logisch dat je niet zo ‘scherp’ bent! Ik zou het aangeven aan je man dat hij het na 2,5 dag al gezien had, maar jij bent er 24/7 druk mee. En volgens mij ben je voor hem naar het zuiden van het land verhuisd, als ik dat zo lees. Nou, dan mag een beetje meer begrip ook wel vind ik. Zoals ik het begrijp is zijn omgeving niet zo veel veranderd als die van jou. Jij hebt veel opgegeven om met hem een leven te beginnen.

Groetjes Natasja

En wat denk je van vergeetachtigheid? Daar had ik veel last van. Gelukkig verbetert dat nu wel, maar ik ben ook niet meer zo scherp als eerst hoor. Soms zit ik op de bank en zijn er alleen maar even … in mijn hersenpan, dan ben ik gewoon moe! Dan denk ik: ‘Laat maar, ik ga lekker even lezen!’ Ik laad dan wel op op het werk en daar ben ik dan wel weer scherp. En ik merk zelf ook dat ik heel veel over de kindjes praat. Ik vind het ook heerlijk oms straks mee te helpen op school enzo. Ik zie mezelf echt als leesmama, brigadier, leuke uitjes-mama. Heerlijk! Ik ben altijd trots als ik ze op haal op het kdv, dan denk ik: ‘IK ben hun mama!’ Laat mij dan maar lekker over ze praten hoor! Ik hou overigens wel altijd het nieuws bij en ben goed op de hoogte van alles, maar 3 weken na mijn bevalling had ik heeeel veel van die …puntjes. Je scherpte komt wel weer hoor, al wordt het volgens mij nooit meer 100% omdat kinderen hebben gewoon veel van je vraagt. Straks lekker opladen en nu gewoon rustig aan doen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers