Dat ligt er idd aan op welke stand je de tondeuse wilt zetten…
En dan nog denk ik niet dat het ‘gelijk’ aangroeid…tenminste dat is bij Jasper totaal niet het geval geweest.
Jasper was tot ruim anderhalf toen ie eindelijk bovenop wat meer haar kreeg. Vervolgens heeft ie een of ander supertape in zn haartjes geplakt die papa er niet uit kon krijgen. Om te voorkomen dat mama er iets van zou merken heeft papa vervolgens de tape eruit proberen te knippen, geen gezicht, waarna papa dacht het met de tondeuse wel bij te kunnen werken, maar op zo’n dun laagje haar lukte dat natuurlijk voor geen meter waarna het standje minimillimeter werd.
Ik kon wel janken, sterker nog… ik heb flink zitten janken. Vond het echt vreselijk, had het kind eindelijk een beetje haar en weg was het weer… elke keer als ik naar mn ventje keek moest ik denken aan vreselijk zieke kindjes, het kindje van mn vrienden had net chemo gehad en had hetzelfde koppie, en nog steeds vind ik foto’s van jasper uit die periode vreselijk, meteen weer diezelfde associatie. Weet waar je aan begint dus!
Inmiddels is Jasper 3 en krijgt nu een mooi bosje met krullen, maar nog nooit naar de kapper met hem hoeven gaan. Dus ook nadat de tondeuse erover is geweest is het niets harder gaan groeien, en bovenop is zn haar een stuk langer dan achter en aan de zijkanten, ondanks dat het bij hem dus ook “gelijk” geminimeterd is…
Ik zou dus geen risico’s nemen en lekker een beetje laten bijknippen door de kapper ![]()
Groetjes Carolien.