Schema?

Hi mama’s,

Mijn mannetje is nu 10 maanden maar ik heb een beetje vraagtekens bij het schema qua de uren van 16.00 tot slapengaan tot de volgende dag.

z’n schema ziet er nu als volgt uit:

7.30 wakker
8.00 fles 170 cc daarna in bad
9.00/9.30 slapen
12.00/12.30 wakker
12.00/12.30 3 boterhammen en tuitbeker limo
15.30/16.00 fruit + tuitbeker limo

en nu zit ik een beetje in een dillema want hij wil echt om 17.30 zijn warm eten met toetje 125 cc en hij wil daarna ook gelijk naar bed maar tot de volgende ochtend red hij dan weer niet. Dus wie weet er een oplossing? want ik zit echt te praktiseren. en naar mijn idee krijgt hij ook eigenlijk te weinig zuivel.

[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/knc0fdwcwbi11dmq.png" alt=“borstvoeden.info Tickers” border=“0”/>

ik kijk ff mee want ik heb het zelfde

als ik het goed begrijp is je zoontje dus s morgens maar anderhalf uur wakker. Hij gaat dan naar bed en slaapt tot 12.30. Daarna slaapt hij niet meer tot de avond? geen wonder dat hij zo moe is!
Ik zou proberen hem s ochtends langer wakker te houden en hem bijvoorbeeld pas om 12.00 uur op bed te leggen, zodat ie op het midden van zijn dag slaapt ivp aan het begin van zijn dag.
Redt hij dit nog niet, dan zou ik hem nog op 2 slaapjes houden, bijv van 10 tot 12 en van 14.30 tot 16.30, ik noem maar even wat tijden, maar je snapt vast wat ik bedoel. beetje verdelen over de dag dus of bij een slaapje het slaapje op de helft van zijn dag doen.

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

3 boterhammen in de middag? Dat was het eerste wat ik dacht

Maar ik zou ook 2 slaapjes doen, dus om 9.00/9.30 op bed leggen, en om 14.00 uur weer. Je kunt hem dan 's ochtends ook na 1,5 uur wakker maken, zodat hij dan 's middags wel gaat slapen.
Verder gaven wij 's ochtends pap, of een boterham met melk, en in de middag ook een boterham met melk.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Anne is me voor…3 boterhammen tussen de middag…wat gaat je kindje eten als hij 10 is dan??? Een heel brood!

Hoe doe je het nu als ik vragen mag na het warm eten en toetje?? Gaat je kindje dan op bed en maak je hem later wakker voor nog een flessie??

Ons ritme met 10 maand was:

7.00 wakker
7.30 1 boterham en een tuitbeker met gewone melk.
8.30 in de douche
9.00 tot 10.00 slapen
10.00 fruit of koekje en tuitbeker roosvice/ diksap
12.00 1 boterham en een tuitbeker met diksap/roosvice
12.30 tot 14.00 a 14.30 slapen
15.00 fruit of koekje en drinken
17.30 warm eten en toetje
19.00 flesje

Onze meid wilde met 10 maand helemaal geen fles meer. Toen ze 10,5 maand was ben ik helemaal gestopt met de opvolgmelk…en kreeg ze na het warm eten en toetje niks meer voordat ze op bed ging.

Gr

haha heel brood maar dat kan je natuurlijk zo niet beoordelen als papa bijvoorbeeld 210 lang is heeft je kind heel wat te groeien en veel nodig ik zie het mick van 8.5 maanden niet naar binnen werken nee en tim 3.5 jaar ook niet zelfs ik niet maar ik heb ook kleine kindjes ben zelf maar 162 en papa 178 dus

Haha, natuurlijk hangt het van het kindje af hoeveel ze eten. Maar ik vind 3 boterhammen tussen de middag echt te veel voor een kindje van 10 maand.

Gelukkig voed iedereen zijn kind op, op zijn eigen manier.

Hier ook 3 boterhammen hoor! (dochter 10 maanden) en liever er nog 1tje bij! Volgens het CB geen enkel probleem, maar ze eet de rest ook prima.

Ik zou niet gaat “spelen” met zn slaapjes, hij gaat vanzelf langer wakker blijven inde ochtend en dus in de middag zijn dutje doen. Onze dochter slaapt ook maximaal 3 uur per dag, maar wel verdeeld over 2 slaapjes.

Ons schema:
7.00u fles
9.00u fruit
9.30u - 11.00u slapen (als ik geluk heb)
12.00u 3 boterhammen + drinken
13.30u flesje
14.00 - 15.30u slapen
16.30u schaaltje yoghurt
17.30u warm eten
daarna in bad en rond 19.00u nog een fles

Vorige week nog op het CB geweest, zij adviseerden mij om nog ongeveer 500ml opvolgmelk te geven. Het toetje van 16.30u gaat dadelijk naar na de maaltijd en dat zal de laatste fles gaan vervangen.

Misschien heb je er wat aan!
Groetjes Nancy

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 26 Jul 2010 22:33:04

hHi bedankt voor de reacties.

Hij haad 1st nog een papfles om 11 ur omdat we hem overleggen. Maar we hadden het nu zonder fles geprobeerd en dat pikt hij. Dus nu waren onze vraagtekens wat nu. Maar het is altijd al een etertje geweest hij heeft 1st aan de nutrillon hongerige baby voeding gezeten. En daarna weer naar standaard maar dan kreeg hij 6 x 150cc water+5 schep nutrillon.

@ iedereen: Maar jullie zouden 2 boterhammen doen? Hij laat meestal nog wat liggen van het brood. En een plaats van Limo gewoon zuivel?
En wat slapen betreft dat is altijd een groot probleem bij hem geeweest omdat hij dat als baby niet echt wilde. En nu hebben we dat hij slaapt van 9 tot 12.00. En dat zal mijn onzekerheid opdat gebied ook zijn dat ik er niet al teveel aan wil zitten. We kunnen het wel doen die 2 slaapjes. want ben meestal wel helemaal verrot als hij zolang wakker is.

@stephanie wij zijn allebei lang zit ook in de familie

[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/knc0fdwcwbi11dmq.png" alt=“borstvoeden.info Tickers” border=“0”/>

@zwelgje thnx